Діалог суспільства і влади: виклики, правові форми, перспективи

16 грудня 2011 року
Діалог суспільства і влади: виклики, правові форми, перспективи

«Круглий стіл» на таку тему проходив сьогодні у Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів і був присвячений проблемі пошуку механізмів та засобів сприяння розвитку ефективного діалогу суспільства і влади в Україні. Організаторами заходу стали Чернігівський центр, Інститут законодавства Верховної Ради України та Київський офіс Інституту Кеннана при Міжнародному центрі підтримки науковців імені Вудро Вілсона. Ідеться про перший з низки заходів під загальною назвою «Європейські традиції місцевого самоврядування», учасниками якого виступили фахівці Інституту законодавства Верховної Ради України, працівники органів державної влади та місцевого самоврядування, науковці, представники неурядових організацій Чернігівщини.

З Інститутом Кеннана Центр вже проводив низку спільних заходів, зокрема, семінар «Майбутнє Чернігова: чи можливе залучення інвестицій та приваблення підприємств, населення і туристів до Чернігова та Чернігівського регіону?» (листопад 2009 року),«Стратегічне планування і використання місцевих активів для місцевого розвитку: досвід Ізраїлю» (грудень 2010 року), який мав на меті поширення міжнародного досвіду використання місцевих активів та можливостей серед лідерів громад області. Співпраця з Інститутом законодавства Верховної Ради України лише започатковується.

Відкриваючи «круглий стіл», директор Центру Володимир Бойко зазначив, що таким чином ми продовжуємо діалог влади наукових кіл та громадськості з питань управлінської діяльності.

«Найдемократичнішою ланкою громадянського суспільства є місцева влада, оскільки вона знаходиться найближче до народу, але в той же час викликає на себе весь негатив, що виникає в процесі тісної взаємодії з громадянами. Тому для успішного розвитку громадянського суспільства необхідно визначити позиції подальшої співпраці з владою», – зазначив директор Інституту законодавства Верховної Ради України, член-кореспондент НАН України Олександр Копиленко.

Директор Київського офісу Інституту Кеннана, кандидат філологічних наук Ярослав Пилинський визначив проблеми місцевого самоврядування і його законодавчого забезпечення як двигун розвитку суспільства. «Демократія – це свобода слова, але ніхто не говорить про те, що демократія – це закон. Але без закону неможливо побудувати те, що ми називаємо демократичним суспільством», – зазначив він.

Під час круглого йшлося про успіхи і проблеми громадської ради при облдержадміністрації, соціальний діалог як різновид діалогу між владою та суспільством, шляхи ефективної реалізації взаємовідносин влади і громадян, свободу підприємницької діяльності як принцип господарювання, етичні аспекти діалогу влади та громадськості, роль громадських організацій у формуванні громадянського суспільства та регіональне об’єднання науковців, не оминули увагою учасники «круглого столу» і питання, пов’язані з механізмами реалізації органами юстиції державної правової політики та громадськості, а також взаємодії управління державної служби з громадськістю як формою суспільного діалогу.

За пропозицією директора Інституту законодавства Верховної Ради України Олександра Копиленка зазначені виступи друкуватимуться тематичною збіркою, а висловлені пропозиції фахівці Інституту законодавства узагальнять у вигляді висновків «круглого столу».

Час оприлюднення: 16 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

Практиці підготовки та запровадження місцевих програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм

був присвячений семінар-тренінг, організований Чернігівським центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів у Ніжинському районі.

Відкрила навчання керівник апарату Ніжинської райдержадміністрації Тетяна Петрівна Коник, яка наголосила на необхідності та важливості розробки програм соціально-економічного розвитку у місцевих територіальних громадах, що сприятиме не лише аналізу наявних ресурсів в громаді, але й осмисленню пріоритетів та перспектив розвитку, а отже й можливості залучення додаткових коштів.

В рамках семінару голови територіальних громад, працівники управлінь та відділів Ніжинської райдержадміністрації ознайомилися з нормативно-правовою базою прогнозування та розроблення програм соціально-економічного розвитку, механізмами та основними етапами розроблення програми соціально-економічного розвитку області.

Проаналізували слухачі й схему впровадження Державної регіональної політики, детально зупинилися на визначенні поняття депресивності території.

Окремий блок семінару було присвячено зовнішнім джерелам фінансування, доступним українським громадам.

Проводили семінар Максим Григорович Стрільчук – начальник відділу моніторингу виконання цільових програм та Наталія Миколаївна Кириченко – заступник начальника відділу аналізу та прогнозування економічного розвитку Головного управління економіки облдержадміністрації.

Час оприлюднення

Виконавець: Карпенко

конт. тел.: (8-0462) 676 052

«Правове регулювання земельних відносин»

14 грудня 2011 року
«Правове регулювання земельних відносин»:

дводенний тематичний короткотерміновий семінар під такою назвою розпочався сьогодні у Центрі підвищення кваліфікації кадрів і призначається для голів постійних комісій районних рад, міських рад Чернігова, Ніжина, Прилук з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та природних ресурсів.

Програмою семінару заплановано ряд конверсаторіумів і тематичних зустрічей, під час яких слухачі розглянуть питання організаційного забезпечення діяльності постійних комісій, встановлення регламенту роботи органу місцевого самоврядування, планування роботи комісії, підготовки та розгляду питань на засіданнях комісії, проблеми шляхів підвищення результативності діяльності постійних комісій рад у сфері агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та природних ресурсів, порядку ведення державного земельного кадастру та реєстрації земель та багато інших питань, які потребують детального вивчення і аналізу в роботі голів постійних комісій.

Час оприлюднення: 14 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Сучасні інформаційні технології в державному управлінні»

13 грудня 2011 року
«Сучасні інформаційні технології в державному управлінні»:

триденний тематичний короткотерміновий семінар під такою назвою, призначений для спеціалістів управлінь та відділів облдержадміністрації, розпочався сьогодні у Центрі підвищення кваліфікації кадрів, і триватиме до 15 грудня включно.

Учасники семінару опрацюють основні питання роботи з електронною поштою в системі електронного документообігу, впровадження сучасних інформаційних технологій в роботі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, на практиці дізнаються, як проводиться реєстрація Sip-акаунтів та установка і налаштування клієнту Lingphone. Також під час практичних занять слухачі опрацюють поштову програму Microsoft Outlook та способи захисту комп’ютера від вірусів.

Час оприлюднення: 13 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Дотримання вимог бюджетного законодавства при проведенні видатків державного та місцевих бюджетів»

7 грудня 2011 року
«Дотримання вимог бюджетного законодавства при проведенні видатків державного та місцевих бюджетів»:

За такою темою тематичного короткотермінового семінару керівники та спеціалісти відділів бюджетних надходжень, видатків, розпорядники коштів та інші клієнти районних та міських управлінь Державного казначейства в Чернігівській області проходитимуть навчання з 7 по 9 грудня 2011 року в Центрі підвищення кваліфікації кадрів.

Учасники семінару опрацюють основні питання порядку реєстрації зобов’язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, оформлень підтвердних документів, які подаються на стадії реєстрації зобов’язань по капітальних видатках, оформлення кошторисів та внесення змін до них, використання коштів окремих видів субвенцій, застосування кодів економічної класифікації видатків, порядку формування мережі, внесення змін до Єдиного реєстру.

Також слухачі зупиняться на проблемах порушень порядку казначейського обслуговування, що виявлені при проведенні планових перевірок райміськуправлінь, практичних аспектів та проблемних питань, що виникають при здійсненні процедур закупівель з урахуванням останніх змін законодавства у сфері державних закупівель, порядку зупинення операцій з бюджетними коштами та оформлення протоколів про бюджетне правопорушення і багато ін.

Час оприлюднення: 7 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Робота з системою «Картка» в органах влади – зміни до програми»

6 грудня 2011 року
«Робота з системою «Картка» в органах влади – зміни до програми»

Як встановити систему «Картка»? Як побудувати штатний розпис? Як дотримуватись вимог законодавства щодо захисту інформації? Як здійснювати контрольні функції в обліковій системі «Картка» ЄДКС «Кадри»? Ці та багато інших питань розглядатимуться спеціалістами райдержадміністрацій, управлінь та відділів облдержадміністрації, відповідальних за систему «Картка» під час проведення тематичного короткострокового семінару, який проходить з 6 по 8 грудня 2011 року в Центрі підвищення кваліфікації кадрів.

Слухачі матимуть змогу протягом навчання ознайомитися з особливостями введення даних до системи «Картка», з законодавчими обмеженнями щодо ведення та передавання інформації з системи «Картка», з веденням особистих карток, з особливостями здійснення контрольних функцій в обліковій системі «Картка» ЄДКС «Кадри», а також в останній день прослухати конверсаторіум «Додержання вимог законодавства щодо захисту персональних даних в місцевих органах виконавчої влади», який проведе провідний спеціаліст управління юридичного забезпечення Державної служби України з питань захисту персональних даних Тетяна Степаненко.

Час оприлюднення: 6 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Забезпечення ефективності запобігання та протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування»

2 грудня 2011 року
«Забезпечення ефективності запобігання та протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування»:

під такою назвою пройшов сьогодні семінар для працівників Головного управління Державного казначейства в Чернігівській області на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

Проводили семінар заступник начальника юридичного відділу апарату Чернігівської обласної державної адміністрації Наталія Михайлівна Мужикова та головний спеціаліст з питань запобігання та протидії корупції відділу взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату Чернігівської облдержадміністрації Сергій Олександрович Меженний.

До порядку денного навчання були винесені такі питання: соціальні передумови, поняття, сутність корупції в Україні та світовий досвід у сфері боротьби з корупцією; реалізація державної політики у сфері запобігання та протидії проявам корупції; система корупційних правопорушень в Україні; особливості відповідальності за вчинення корупційних правопорушень. Учасники семінару обговорювали історичний ракурс корупції та міжнародний досвід протидії їй та запобігання, мали змогу отримати роз’яснення щодо того, як трактуються корупція та корупційні правопорушення в новому антикорупційному законодавстві України.

Семінари за даною тематикою для інших працівників Головного управління Державного казначейства в Чернігівській області відбудуться також 5, 7, 12-14 грудня п.р.

Час оприлюднення: 2 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Особливості ведення діловодства в органах місцевого самоврядування»

30 листопада 2011 року
«Особливості ведення діловодства в органах місцевого самоврядування»:

Одноденний тематичний короткотерміновий семінар під такою назвою проходив сьогодні у Центрі підвищення кваліфікації кадрів і призначався для начальників загальних відділів апаратів райдержадміністрацій. У відкритті навчання взяла участь начальник загального відділу виконавчого апарату обласної ради Олена Зубок.

Учасники семінару опрацювали основні питання завдань та організації роботи з документами в органах місцевого самоврядування, ознайомилися з принципами роботи обласних та районних рад в системі органів місцевого самоврядування, постійних та інших комісій. Також слухачі зупинилися на питаннях депутатських запитів, звернень, порядку їх внесення, розгляду і проблемах організації кадрової роботи та роботи зі зверненнями громадян.

Час оприлюднення: 1 грудня 2011 року

Виконавець: Ребенок А.М.

конт. тел.: (0462) 676 052