Методика проведення функціонального обстеження органів державної влади, питання організації проведення спеціальної перевірки

24 квітня 2013 року
Методика проведення функціонального обстеження органів державної влади, питання організації проведення спеціальної перевірки

під такою назвою сьогодні в Центрі розпочалося трьохденне навчання за програмою тематичного короткострокового семінару для начальників відділів організаційно-кадрової роботи апарату районних державних адміністрацій.

У відкритті семінару взяли участь директор Центру, кандидат історичних наук – Володимир Бойко та начальник відділу кадрової роботи апарату обласної державної адміністрації – Віктор Сухоруков.

У ході навчання слухачі ознайомляться з питаннями реформування та модернізації державної служби, насамперед шляхом імплементації нових підзаконних нормативних актів Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України.

Під час семінару увага слухачів звертатиметься на такі питання: організація діяльності служб персоналу органів державної влади: про типові правила внутрішнього службового розпорядку, порядок про проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, оцінювання результатів службової діяльності державних службовців та присвоєння рангів державних службовців; порядок вирішення питань соціального забезпечення державних службовців: про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів; відшкодування непередбачуваних витрат державного службовця у зв’язку з його відкликанням із щорічної основної або додаткової основних відпусток; надання медичного висновку у зв’язку з неможливістю виконання державним службовцем службових обов’язків за станом здоров’я; модернізація державної служби: порівняльний огляд нового та діючого законів України «Про держану службу». Класифікація посад державної служби та співвіднесення рангів державних службовців; поняття та сутність компетенцій, переваги їх застосування до управління персоналом на державній службі; поняття профілю професійної компетентності посади державної служби та його складові й механізми розробки тощо.

Час оприлюднення: 24 квітня 2013 р.

Виконавець: Підгайний П.М.

конт. тел.: (0462) 676-052

***

За програмою тематичного короткострокового семінару «Підвищення ефективності професійної комунікації, питання доступу громадян до публічної інформації» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 24 по 26 квітня проходить навчання спеціалістів райдержадміністрацій, міськвиконкомів Чернігівської, Ніжинської, Прилуцької міських рад, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації, відповідальних за роботу зі зверненнями громадян.

Відкрив навчання директор Центру, кандидат історичних наук, Володимир Бойко.

У ході семінару розглядатимуться актуальні питання стосовно роботи зі зверненнями громадян, доступу громадян до публічної інформації, модернізації державної служби та державного управління,.

Слухачі візьмуть участь у конверсаторіумах, тематичних зустрічах, тренінгах та практичних заняттях, що стосуватимуться сучасного антикорупційного законодавства, методів формування гендерної чутливості у державних службовців та осіб місцевого самоврядування, основних аспектів Закону України «Про правила етичної поведінки», психологічних засад продуктивності ділового спілкування, культури усного та писемного мовлення державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Час оприлюднення: 24 квітня 2013 р.

Виконавець: Карпенко Т.М.

конт. тел.: (0462) 676-052

Урочиста академія, присвячена 390-й річниці надання Чернігову Магдебурзького права

23 квітня 2013 року
Урочиста академія, присвячена 390-й річниці надання Чернігову Магдебурзького права

Урочиста академію з нагоди 390-й річниці надання місту Чернігів Магдебурзького права 23 квітня 2013 р. пройшла в сесійній залі Чернігівської міської ради. Організатори: Чернігівська міська рада, а також Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, Сіверський інститут регіональних досліджень за сприяння Українського інституту національної пам’яті.

Під час відкриття наукового форуму секретар Чернігівської міської ради, кандидат юридичних наук Олег Шеремет наголосив на актуальності відзначення 390-річного ювілею надання місту Магдебурзького права – місцевого самоврядування для сучасного розвитку чернігівської територіальної громади.

У доповіді «Доба магдебурзького права в історії Чернігова» Сергій Лепявко, доктор історичних наук, професор, директор громадської організації «Сіверський інститут регіональних досліджень», показав позитивний вплив надання місту Магдебурзького права на його розвиток впродовж 130 років.

Володимир Кривошея, доктор історичних наук, перший заступник директора Українського інституту національної пам’яті, висвітлив тему «Чернігів як центр козацького полку середини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст.» Він розкрив непрості відносини козацької адміністрації Чернігівського полку та Чернігівської міської влади, які були характерні для всіх міст з Магдебурзьким правом, торкнувся проблематики боротьби міщан Чернігова за відстоювання прав територіальної громади. Цікаво, що дослідник показав ці явища в загальноукраїнському та європейському розвитку, їхню спорідненість та особливості.

Відомий український історик зауважив, якщо історію розглядати за формулою «тріумф—трагедія», то надання столиці Чернігово-Сіверщини Магдебурзького права є одним із періодів тріумфу розвитку міського самоврядування та розквіту українських міст.

Інший відомий український дослідник, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри країнознавства Національного університету «Острозька академія» Петро Кулаковський висвітлив тему «Надання магдебурзького права Чернігову в 1623 році». Він детально охарактеризував перші 30 років функціонування самоврядної міської громади, вказавши на поступове зміцнення її основ.

Чернігівцям було приємно почути, що місцева фортеця витримувала неодноразові штурми, була неприступною. Її захисники складали зброю лише в умовах голоду.

Ігор Ситий, кандидат історичних наук, старший науковий співробітник Чернігівського обласного історичного музею імені Василя Тарновського у доповіді «Герб і прапор магістрату Чернігова ХVІІ–ХVІІІ ст.» не тільки ознайомив учасників із тодішніми зображеннями Чернігівського міського гербу та прапору, але й дав рекомендації щодо відновлення та збереження їх з метою показу неповторного обліку міста з давньою й багатою історією.

Володимир Бойко, кандидат історичних наук, директор Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ і організацій, висвітлив проблематику функціонування Чернігівської міської думи в ХІХ – на початку ХХ ст. та в 1917–1918 рр., тобто в останні роки свого існування. Дослідник відзначив, що поява демократичної міської думи стала можливою в результаті спроби децентралізації влади та її роздержавлення шляхом передачі повноважень і ресурсів органам місцевого самоврядування. Це мало успішний вплив для сталого розвитку міста. Революційні події 1917–1918 рр. показали ще одну непересічну якість міського самоврядування. Як породження політичних процесів та виразники певних поглядів політичних сил, міські думи виступали водночас на захист своєї автономії і намагалися діяти від імені всього населення. Таким чином, вони демонстрували територіальну та корпоративну солідарність як громада.

Виконавець: Бутко С.В.,Український інститут національної пам’яті

***

За програмою тематичного короткострокового семінару «Актуальні питання соціального захисту інвалідів: модернізація системи соціальної підтримки населення» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 23 по 24 квітня проходить навчання спеціалістів відділів у справах інвалідів управлінь соціального захисту населення районних державних адміністрацій, Ніжинської, Прилуцької міських рад, Деснянської та Новозаводської районних у м.Чернігові рад.

У відкритті семінару взяли участь заступник директора Центру, магістр державної служби – Петро Підгайний та начальник відділу у справах інвалідів Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації – Вікторія Біленко.

У ході навчання розглядатимуться питання стосовно порядку забезпечення інвалідів автомобілями, технічними та іншими засобами реабілітації інвалідів, дітей-інвалідів та інших окремих категорій населення, а також забезпечення санаторно-курортними путівками деякої категорії громадян органами праці та соціального захисту населення й виплати грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки тощо.

У рамках семінару спеціалісти відділів у справах інвалідів візьмуть участь у тематичних зустрічах, конверсаторіумах, тренінгах та практичних заняттях, що стосуватимуться сучасного антикорупційного законодавства, методів формування гендерної чутливості у державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, психологічних засад продуктивності ділового спілкування, основних аспектів Закону України «Про правила етичної поведінки» та культури усного та писемного мовлення державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Час оприлюднення: 23 квітня 2013 р.

Виконавець: Підгайний П.М.

конт. тел.: (0462) 676-052

Новини за 18 квітня 2013р.

18 квітня 2013 року

17 квітня Центр підвищення кваліфікації кадрів провів семінар-тренінг «Зміни в земельному законодавстві України» для посадових осіб місцевого самоврядування, державних службовців місцевих органів влади Носівського району.

Відкрив навчання голова районної ради Микола Володимирович Васюк. Він наголосив на важливості та актуальності теми семінару і висловив сподівання, що після семінару посадовці матимуть достатньо знань для ефективного і швидкого врегулювання земельних питань.

Слухачі розглянули такі важливі питання: реалізація права власності громадян на землю, механізми відведення та продаж земельних ділянок, оренда земель як складова розвитку товарних земельних відносин і соціального захисту селян.

Проводив навчання заступник начальника Головного управління Держземагенства у Чернігівській області Ігор Борисович Пузан.

Час оприлюднення: 18 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

«Громадянське суспільство та належне врядування: реалізація концептуальних засад на місцевому рівні»

17 квітня 2013 року
«Громадянське суспільство та належне врядування: реалізація концептуальних засад на місцевому рівні»

За програмою тематичного короткострокового семінару в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 17 по 19 квітня проходить навчання заступників голів районних державних адміністрацій з гуманітарних питань.

Роботу семінару розпочав директор департаменту культури і туризму, національностей та релігій облдержадміністрації Сергій Мойсієнко, який висвітлив перед слухачами актуальні питання розвитку культури. На наступних заняттях розглядатимуться особливості гуманітарного розвитку та гуманітарна політика в Україні; застосування права в державному управлінні; впровадження Комплексної обласної програми підтримки сім’ї, забезпечення гендерної рівності та протидії торгівлі людьми на період до 2016 року; шляхи підвищення ефективності взаємодії органів влади із засобами масової інформації; реформування первинної медико-санітарної допомоги; актуальні питання розвитку освіти Чернігівщини; забезпечення прозорості і відкритості органів виконавчої влади через співпрацю з громадськістю; стратегічні пріоритети реалізації державної політики у сфері захисту прав дітей.

В рамках семінару заступники голів візьмуть участь у розширеному засіданні обласної міжвідомчої Комісії з питань оздоровлення та відпочинку дітей та у практичному занятті, що відбудеться у селищі Седнів.

Час оприлюднення: 17 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації за напрямом 1501 «Державне управління»

15 квітня 2013 року
Навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації за напрямом 1501 «Державне управління»

Сьогодні в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання для бухгалтерів сільських, селищних та міських рад, що триватиме до 19 квітня 2013 року.

Для слухачів висвітлюватимуться: особливості планування та використання місцевих бюджетів; порядок нарахування, виплати, індексації та коригування заробітної плати; питання бухгалтерського обліку: нарахування зносу, складання меморіальних ордерів, ведення головної книги; запобігання та протидія легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Серед інших запланованих тем – порядок подання звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів; питання оренди земель як важливої складової розвитку товарних земельних відносин і соціального захисту селян; угода про асоціацію та зону вільної торгівлі: наслідки укладення для України; сучасне антикорупційне законодавство України; підготовка та запровадження програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм; стрес у роботі посадової особи місцевого самоврядування; психологічні засади продуктивності ділового спілкування. На практичних заняттях бухгалтери удосконалюватимуть своє вміння працювати з електронними таблицями Microsoft Excel та користуватися Інтернетом.

Час оприлюднення: 15 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Новини за 12 квітня 2013р.

12 квітня 2013 року

Сьогодні в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів відбулася зустріч з волонтерами Корпусу миру (США), які працюватимуть за проектом «Розвитку громад» в м. Чернігів з 29 березня по 9 червня 2013 р.

Волонтери ознайомились з організацією навчання в Центрі; цікавились інформацією про тренінги, презентації, конференції, що здійснюються на його базі, співпрацею з громадськими організаціями та недержавними установами, можливостями фінансування.

Також в рамках зустрічі її учасники обговорили плани стосовно організації та проведення підготовчої програми та пропозиції щодо подальшого співробітництва.

Час оприлюднення: 12 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

«Доступ до публічної інформації»

11 квітня 2013 року
«Доступ до публічної інформації»

11 квітня 2013 р. в форматі «круглого столу» відбулася відеконференція присвячена питанням законодавства щодо доступу до публічної інформації. Учасниками заходу стали представники Луганського, Київського Чернігівського центрів підвищення кваліфікації, органів місцевого самоврядування та громадських організацій. Від Чернігова участь у відеоконференції взяли начальник відділу інформаційного забезпечення та зв’язків з громадськістю виконавчого апарату Чернігівської обласної ради Олександр Соломаха та начальник загального відділу виконавчого апарату Чернігівської обласної ради Олена Зубок.

Одним із ключових моментів відеоконференції стало обговорення міжнародного досвіду та наявної в Україні ситуації у сфері доступу громадян до публічної інформації. Віце-президент Європейської мережі навчальних закладів для державних службовців Паоло Круньола розповів присутнім про запровадження з 1 січня 2013 р. в кантоні Тічино (Швейцарія) нового закону «Про інформацію та прозорість держави». Окресливши основні переваги та загрози, пан Круньола зазначив, що закон розширить можливості громадян щодо захисту своїх прав, моніторингу рішень, що приймають владні інституції та формування відповідної громадської думки.

В свою чергу українські експерти звернули увагу на особливості застосування положень Закону України «Про доступ до публічної інформації», рівень ефективності реагування на запити громадян з боку владних структур та суперечності, пов’язані з обмеженням доступу до публічної інформації та захистом персональних даних.

Час оприлюднення: 11 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

«Стиль, форми, методи роботи місцевих рад: регіональний та євроатлантичний досвід»

9 квітня 2013 року
«Стиль, форми, методи роботи місцевих рад: регіональний та євроатлантичний досвід»

таку назву має тематичний короткостроковий семінар, що проходить 9 – 11 квітня в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для керуючих справами виконавчих апаратів районних рад, начальників організаційних відділів районних рад, міських рад Чернігова, Ніжина, Прилук, Деснянської та Новозаводської районних у м. Чернігові рад, працівників виконавчого апарату Чернігівської обласної ради. У відкритті взяла участь заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради Олександра Негода.

Програмою семінару запланована серія тематичних зустрічей та практичних занять, на яких висвітлюватимуться повноваження органів місцевого самоврядування: володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності; практика застосування Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції»; практичні аспекти проходження служби в органах місцевого самоврядування та напрями її реформування; регламент та планування роботи органу місцевого самоврядування, підготовка та проведення сесій та особливості роботи виконавчих апаратів місцевих рад. Окремий тренінг буде присвячений лідерству як соціально-психологічному феномену. В рамках «круглого столу» слухачі зможуть обговорити зміни у законодавстві щодо регулювання земельних відносин: повноваження органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

***

«Основні аспекти роботи в системі електронного документообігу в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування»

Сьогодні Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації проведено семінар-тренінг для посадових осіб місцевого самоврядування, державних службовців місцевих органів виконавчої влади та інших категорій слухачів Коропського району. У відкритті заходу взяла участь керівник апарату Коропської райдержадміністрації Світлана Яцина.

Робота з електронною поштою в системі електронного документообігу, система електронного документообігу (ведення довідників); система електронного документообігу (обробка вхідної кореспонденції); IP-телефонія, відеоконференц зв’язок, встановлення та налаштування клієнту Lingphone, реєстрація Sір-акаунтів, – ці, та інші питання висвітлював перед слухачами начальник відділу інформаційно-комп’ютерного забезпечення апарату облдержадміністрації Олександр Клименок.

Час оприлюднення: 9 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації за напрямом 1501 «Державне управління»

8 квітня 2013 року
Навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації за напрямом 1501 «Державне управління»

Сьогодні в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання для секретарів сільських селищних міських рад, що триватиме з 8 по 12 квітня 2013 року (1 сесія). У відкритті взяв участь директор Центру Володимир Бойко.

Програмою навчання запланована серія тематичних зустрічей та конверсаторіумів, на яких висвітлюватимуться правові засади діяльності органів місцевого самоврядування; державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до положень сімейного законодавства; положення сучасного антикорупційного законодавства України, закону України «Про засади запобігання та протидії корупції; порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування; питання запобігання та протидії легалігації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом; нові вимоги діловодства та оформлення документів відповідно до інструкції з діловодства Чернігівської обласної ради; організація діяльності сільських та селищних рад в системі органів місцевого самоврядування та їх постійних комісій.

В рамках навчання слухачі розглянуть особливості угоди про асоціацію та зону вільної торгівлі між Україною та ЄС; підготовки та запровадження програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм; форми участі громадян у місцевій демократії; методи формування гендерної чутливості у державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування; аспекти Закону України «Про правила етичної поведінки. Окреме практичне заняття буде присвячене захисту комп’ютерів від вірусів та налаштуванню операційної системи. Також розглядатиметься низка питань, присвячених змінам до законодавства щодо регулювання земельних відносин, реалізації права власності громадян на землю; ведення державного земельного кадастру; державній реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Час оприлюднення: 8 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Курс для військовослужбовців «Комп’ютерна графіка і дизайн»

5 квітня 2013 року
Курс для військовослужбовців «Комп’ютерна графіка і дизайн»

розпочалося навчання за курсом «Комп’ютерна графіка і дизайн» для військовослужбовців, що звільняються або плануються на звільнення зі Збройних сил України у зв’язку з їх реформуванням. Навчання триватиме в Центрі підвищення кваліфікації кадрів протягом 2 місяців в рамках Програми «НАТО-Україна з перепідготовки військовослужбовців».

З побажаннями успішного навчання до слухачів звернувся менеджер програми НАТО-Україна з перепідготовки військовослужбовців Крістофер Штаудт. Він розповів про досвід впровадження програми в Україні, та складові її фінансування. «Цього року за нашою програмою проходять навчання близько 800 військовослужбовців у 26 містах України. За час функціонування програми в ній взяли участь до 5700 чоловік». Пан Штаудт навів інші приклади подібних проектів, що діяли та запроваджуються в країнах Африки, Середньої Азії, Балкан та Росії.

«Мета програми – адаптація службовців до цивільного життя. Знання комп’ютера на сьогоднішній день вже стало звичною вимогою будь-кого з роботодавців. Інше питання, якими знаннями володіє той, хто влаштовується на роботу», – зазначив директор Центру Володимир Бойко, розповідаючи про перелік тем, що опанують слухачі протягом найближчих двох місяців.

У відкритті навчання також взяли участь заступник начальника відділу взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату Чернігівської облдержадміністрації Сергій Меженний та заступник обласного військового комісара Олександр Лапа. Вони відзначили наукову та викладацьку базу Центру, сприятливу психологічну атмосферу для отримання необхідних знань та висловили впевненість, що отримані знання будуть корисними та стануть в нагоді військовослужбовцям у їх подальшому житті та працевлаштуванні.

Цьогоріч програми комп’ютерної графіки та дизайну в Центрі опановуватимуть 20 військовослужбовців. Програма навчання розрахована на 224 академічні години і є частиною співробітництва між Україною та НАТО у сфері перепідготовки та адаптації до цивільного життя військовослужбовців.

***

Виїзне заняття студентів Чернігівського центру у Нацдержслужбі, Верховній Раді України та її Комітетах

Виїзне заняття в м. Київ 4 квітня вже традиційно було проведено для студентів випускних курсів державних вищих навчальних закладів Чернігова, які навчаються в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації за програмою семінару «Державна служба та служба в органах місцевого самоврядування в Україні: правовий статус, стиль і методи роботи».

В рамках візиту студенти відвідали Національне агентство України з питань державної служби. Під час зустрічі учасників заняття було ознайомлено з основними напрямами роботи Нацдержслужби України, Центру адаптації державної служби України до стандартів ЄС та Школи вищого корпусу державної служби.

Зокрема, Микола Дячишин – заступник Голови Нацдержслужби України звернув увагу на проблеми іміджу державної служби у суспільстві та завдання поточної реформи, розповів про новий закон України «Про державну службу» та зазначив, що «державна служба – це, насамперед, служба, яка передбачає безпосередню роботу з людьми, розуміння їх проблем».

Лариса Жабенко – начальник Відділу професійного навчання Нацдержслужби України зупинилася на основних напрямках роботи Національного агентства України з питань державної служби, серед яких: нормативне та правове забезпечення Закону України «Про державну службу», професійне навчання державних службовців, державна кадрова політика, адаптація державної служби до стандартів Європейського Союзу та ін.

Більш детально про діяльність Центру адаптації державної служби України до стандартів ЄС з питань реформування державної служби України розповіла Олеся Цикалюк, заступник директора – начальник відділу управління проектами Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, та ознайомила присутніх з організацією державної служби в інших країнах та, зокрема, міжнародним співробітництвом Нацдержслужби України.

Про специфіку проведення спецперевірок розповів Олександр Підорін – заступник начальника контрольного управління Нацдержслужби України.

Основні аспекти діяльності Школи вищого корпусу державної служби, та, зокрема, реалізацію двох тренінгових програм розкрила Оксана Кунцова – перший заступник директора Школи вищого корпусу державної служби.

В другій половині дня студенти відвідали Верховну Раду України, а також зустрілися з представниками Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму та Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України.

Студенти оглянули головний будинок Верховної Ради України (кулуари, конференц-зал, балкон), поспілкувалися з керівником секретаріату Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Вірою Скалозуб та заступником завідувача секретаріату Костянтином Слободянюком, які розповіли про його діяльність, механізми проходження законопроектів. Додаткову увагу слухачів привернув виступ голови підкомітету з питань молодіжної політики, сім’ї та дитинства Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Миколи Жука, який зазначив, що в його Комітеті немає політики, тому в ньому представлені члени всіх фракцій Верховної Ради. Народний депутат України розповів студентам про низку законодавчих ініціатив Комітету, що стосуються сім’ї, молоді та спорту.

Також студенти зустрілися з керівником секретаріату Комітету з питань науки і освіти Борисом Чижевським та головним консультантом цього ж Комітету Євгеном Красняковим, проаналізували проекти Закону України «Про освіту».

Час оприлюднення: 5 квітня 2013 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052