Основні положення проекту Закону України про публічні консультації, що розробляється робочою групою Міністерства юстиції України

3 березня на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади в он-лайн режимі через відеопортал YouТube відбулась чергова експертна зустріч з питань обговорення пріоритетів урядової політики.

 Під час зустрічі мова йшла про реформування системи надання публічних консультацій. Експерти, представники Міністерства юстиції України, громадськість говорили про проект Закону України «Про публічні консультації». Учасники мали можливість поспілкуватися з заступником начальника управління конституційного та адміністративного законодавства – Ярославою Кагляк-Мейдмані. Окрім Чернігова, в обговоренні взяли участь представники обласних адміністрацій та громадських об’єднань з Дніпропетровська, Львова, Одеси, Полтави та Харкова.

В процесі обговорення учасники зустрічі порушили важливі питання які стосуються управління публічними справами. Зокрема – необхідність залучення громадян до участі в публічному житті країни. Також були визначенні основні завдання Завданнями Закону, а саме забезпечення відкритості та прозорості діяльності органів публічної влади, зокрема політичного та нормотворчого процесу, залучення громадськості та інших заінтересованих осіб на ранніх стадіях підготовки проектів рішень і підвищення якості та легітимності схвалюваних органами публічної влади рішень з урахуванням думки усіх заінтересованих суспільних груп.

Час оприлюднення: 3 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Енергозбереження та використання альтернативних джерел енергії, оптимізація схем теплопостачання населених пунктів

семінар під такою назвою 3 березня провів Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів у Ніжинському районі.

Під час навчання Павло Степанов – начальник відділу ресурсного забезпечення розвитку територій та з питань державного сектору економіки департаменту економічного розвитку обласної державної адміністрації ознайомив присутніх із основними новаціями та проблемними питаннями у сфері державних закупівель, із сутністю та механізмами проведення електронних державних закупівель.

Окрім цього державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування Ніжинського району ознайомилися з такими питаннями: нормативно – правова база з питань енергозбереження; використання альтернативних джерел енергії; світовий досвід використання альтернативних джерел енергії,  обговорили питання оптимізація схем теплопостачання. Практично були розглянуті приклади міст України та  енергозберігаючих проектів в Чернігівській області. Спілкувався із слухачами Сергій Зінченко – керівник осередку громадського об’єднання Асоціації енергоаудиторів в Чернігівській області, керівник проектів науково-виробничого підприємства «Енергоіновація».

Час оприлюднення: 3 березня 2016 р.

Виконавець: Коваленко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Методика заповнення декларацій

2 березня на базі Чернігівської міської ради відбулося перше заняття постійно діючого тематичного семінару «Місцеве самоврядування як основа демократичного розвитку українського суспільства» для  посадових осіб Чернігівської міської ради, її виконавчих органів. Зазначений семінар проводитиметься Чернігівським центром перепідготовки та підвищення кваліфікації впродовж 2016 року. У відкритті заходи взяли участь заступник Чернігівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради –
керуючий справами виконкому Фесенко Сергій Іванович  – та Бойко Володимир Миколайович – директор ЧЦППК.Чернігівська міська рада, методика заповнення декларацій

Під час першого заняття  слухачі мали можливість послухати головного спеціаліста юридичного відділу апарату Обласної державної адміністрації – Сокирко Наталію Василівну та ознайомитися з особливостями методики заповнення  Декларації про доходи. Учасники семінару розглянули текст декларації про доходи, ознайомилися з її основними розділами, визначили найважливіші вимоги при заповненні даного документи. Слухачі мали можливість почути відповіді на актуальні питання які виникають під час заповнення декларації.

Час оприлюднення: 3 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Основи проектного менеджменту вивчали в Департаменті агропромислового розвитку

Тематичний короткотерміновий семінар «Основи стратегічного планування сталого розвитку територій та проектного менеджменту» було проведено Чернігівським центром перепідготовки та підвищення кваліфікації в Департаменті агропромислового розвитку облдержадміністрації 2 березня 2016 року.

Це перше такого роду навчання, проведене для працівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації.

Учасники семінару з розробки та управління проектами дізналися про актуальні можливості застосування проектного підходу для розвитку сільських територій; розвиток ресурсної бази громад в рамках співробітництва з європейськими інституціями, міжнародними фінансовими та донорськими організаціями. Працівники Департаменту ознайомилися з досвідом розробки та управління проектами в Чернігівській області; отримали рекомендації та поради щодо подання заявок на грант.

Значна частина семінару була присвячена практичним аспектам –  опановуванню навичок проектного менеджменту, планування проекту, формування його бюджету та кошторису видатків.

Також викладачі, а це учений секретар Центру, кандидат філософських наук Чабак Людмила, представник ГО «Агентство регіонального розвитку» Олексенко Римма звернули увагу на критерії інноваційності проекту, типові недоліки проектних пропозицій; розповіли про оцінювання успішності та моніторинг реалізації проектів.

Час оприлюднення: 3 березня 2016 р.

Виконавець: Чабак Л.А.

конт. тел.: (0462) 676 052

Держава – не комерційне підприємство

         Послуги, що надаються державою, в жодному разі не можна розглядати як спосіб поповнення доходів. Це, насамперед, результат здійснення владних повноважень, які нами вже сплачені. Такі думки прозвучали під час другого семінару для виконкомів об`єднаних територіальних громад, проведеного Центром підвищення кваліфікації у Вертіївці. Йшлося про оптимальні способи формування структури їх виконавчих органів та розподіл повноважень – виходячи з можливої чисельності працівників. Зокрема, увага концентрувалася на найвитратніших бюджетних галузях – освіті та медицині, також порушувалися проблеми функціонування закладів культури. Учасники навчання розглянули останні зміни в законодавстві, що регулюють діяльність бюджетної сфери, а також ті, що очікуються найближчим чином. Зокрема, порушувалися питання процедури фінансування державою проектів, спрямованих на розвиток інфраструктури нових громад, а також здійснення державних закупівель через елетронні торги. Висловлювалося побажання враховувати бачення потреб громад у разі здійсненння цільових закупок, таких як шкільні автобуси.

         Друга частина навчання присвячувалася організації роботи Центрів надання адміністративних послуг. Наголошувалося – існує три способи їх утворення: як органу управління, як структурного підрозділу виконкому або ж – комунального підприємства. Вибір того чи іншого варіанту залежить від самої громади, однак він має бути економічно обгрунтованим та зручним для переважної більшості потенційних користувачів адміністративних послуг. У зв`язку з цим мовилося про необхідність створення віддалених робочих місць адміністраторів, які б дозволили надавати широкий спектр послуг через Інтернет. Так могли б працювати співробітники спеціалізованого сектору виконкому та старости. Наголошувалося на необхідності виробленя узгодженого підходу до розв`язання порушених проблем.

         Заняття проводили експерт Чернігівського офісу реформ Микола Силенко, начальник відділу департаменту фінансів облдержадміністрації Світлана Демиденко, начальник управління адміністративних послуг Чернігівської міськї ради Микола Овсянник.

Час оприлюднення: 2 березня 2016 р.

Виконавець: Бойко В.М.

конт. тел.: (0462) 676-052