«Утворення в Україні молодіжних центрів»

31 березня на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади в он-лайн режимі через відеопортал YouТube відбулась чергова експертна зустріч з питань обговорення пріоритетів урядової політики.

Експерти, представники Міністерства молоді та спорту України, громадськість обговорювали проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Типового положення про молодіжні центри». Окрім Чернігова, в обговоренні взяли участь представники обласних адміністрацій та громадських обєднань з Дніпропетровська, Львова, Одеси, Полтави та Харкова.

В процесі обговорення учасники зустрічі мали можливість ознайомитися з особливостями діяльності молодіжних центрів на основі Типового положення про молодіжні центри. Зокрема, питання нормативно-правової бази функціонування молодіжних центрів, взаємодія із структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також основні завдання, форми та методи діяльності.

Також експерти обговорювали питання утримання Центрів, а також фінансування програм і заходів з реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сім’ї.

Час оприлюднення: 31 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Проведено семінар-тренінг у Семенівському районі

30 березня 2016 року Чернігівським Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій проведено семінар – тренінг у Семенівському районі для голів та депутатів сільських рад, сільськогосподарських товаровиробників на тему «Створення та організація роботи сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів і сімейних ферм» .

         Семінар-тренінг проводили начальник відділу продовольчої безпеки Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Олена Ячна та голова ГО «Центр сприяння розвитку громад» Римма Олексенко.

         Слухачі мали можливість отримати знання зі світового та вітчизняного досвіду функціонування сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, із законодавством, що регулює їх створення та діяльність в Україні. Особливий інтерес присутніх викликали практичні зайняття з розробки проектів бізнес-планів кооперативів та їх презентація.

Саме колективна робота над проектами є основним чинником, що сприяє засновникам кооперативу прийняти спільне стратегічне рішення про створення кооперативу та його мету, напрямки його діяльності та перспективи соціального розвитку конкретної сільської території.

Відповідно Закону України «Про сільськогосподарську кооперацію» сільськогосподарський обслуговуючий кооператив утворюється шляхом об’єднання фізичних та/або юридичних осіб-виробників сільськогосподарської продукції  для організації обслуговування, спрямованого на  зменшення  витрат  та/або збільшення доходів членів цього кооперативу під час здійснення ними сільськогосподарської діяльності та на захист їхніх економічних інтересів.

         «Як представники органів влади на місцях голови та депутати сільських рад повинні стати найближчими до людей носіями інформації щодо можливостей об’єднання громадян для вирішення життєво важливих питань, покращення зайнятості сільського населення та їх матеріального стану», – наголосила Олена Ячна.

         Учасники семінару-тренінгу активно працювали в умовних групах, обговорювали перспективи розвитку сільських територій Семенівського району, джерела утворення матеріальної бази кооперативів та пошук лідерів, визначали основні перспективні напрямки діяльності кооперативів, зокрема для району це: заготівля грибів, ягід чорниці, молока та їх переробка.

         Тренери Олена Ячна та Римма Олексенко ознайомили присутніх із можливими ринками збуту сільськогосподарської продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках, вимогами до якості продукції, в тому числі із перспективним напрямком сільськогосподарського виробництва – виробництвом органічної продукції.

Професійна державна служба має бути зорієнтована на потреби громадян

про це йшлося на виїзному семінарі-тренінгу «Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування», який Центр підвищення кваліфікації кадрів провів для державних службовців органів державної виконавчої влади та посадових осіб органів місцевого самоврядування Городнянського району.

У відкритті семінару-тренінгу взяв участь Григорій Григорович Примак –  заступник голови Городнянської районної ради.

У ході  семінару Підгайний Петро Михайлович – заступник директора  Центру та Дубок Валентин Петрович – заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях, магістр державного управління ознайомили учасників навчання із основними аспектами Закону України від 10 грудня 2015 року «Про державну службу», підзаконними нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження державної служби в органах виконавчої влади відповідно до вимог Закону України «Про державну службу».

Також у рамках навчання державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування, розпорядники бюджетних коштів району обговорили основні новації та проблемні питання у сфері державних закупівель. Ожог Олена Володимирівна – головний спеціаліст відділу ресурсного забезпечення розвитку територій та з питань державного сектору економіки Департаменту економічного розвитку обласної державної адміністрації практично розповіла про сутність та механізми проведення електронних державних закупівель.

Час оприлюднення: 30 березня 2016 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

«Ділове українське мовлення у сфері державного управління»

За програмою постійно-діючого семінару 30 березня 2016 р. в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів проходить навчання з питань ділового мовлення для спеціалістів апарату, управлінь та відділів обласної державної адміністрації, виконавчого апарату обласної ради.

Під час практичних занять висвітлюватиметься граматична парадигма самостійних та службових частин мови в ділових паперах та особливості ділової риторики та принципи мовного впливу.

Учасники семінару звернуть увагу на складові нормотворчості органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування (особливості складання, оформлення та редагування управлінських актів). Також розглядатимуться практичні аспекти реалізації Закону України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію».

Час оприлюднення: 30 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

«Досвід і практика застосування нормативно-правової бази, що регулює розроблення, моніторинг і звітність регіональних цільових програм»

Одноденний семінар для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, задіяних в розробці і моніторингу виконання цільових програм проходить в Центрі перепідготовці та підвищення кваліфікації кадрів 30 березня 2016 р. Участь у відкритті заходу взяли заступник директора Департаменту економічного розвитку ОДА, кандидат економічних наук Олександра Хомик та директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

Учасники семінару звернуть увагу на положення нормативних актів, що регламентують розроблення, моніторинг і звітність регіональних цільових програм. Вони дізнаються про підходи до розроблення програм економічного і соціального розвитку, цільових програм та ознайомляться з механізмом оприлюднення на офіційних сайтах органів державної влади та місцевого самоврядування матеріалів щодо обговорення та звітності регіональних цільових програм.

Час оприлюднення: 30 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Державна служба та служба в органах місцевого самоврядування в Україні: правовий статус, стиль і методи роботи

Тематичний короткотерміновий семінар для студентів випускних курсів вищих навчальних закладів Чернігова та Ніжина розпочався в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 28 березня 2016 р. Особливості функціонування системи владних інституцій в Україні окреслив у своєму вступному слові директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

Впродовж наступних двох тижнів (28 березня – 8 квітня 2016 р.) молоді люди, які виявили бажання працювати в органах влади, братимуть участь у серії тематичних зустрічей, конверсаторіумів та «круглих столів». Вони дізнаються про організацію навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування; застосування права в державному управлінні; нормативно-правове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування.

Студенти розглядатимуть основні положення законодавства України про державну службу, антикорупційного законодавства; законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію» та «Про безоплатну правову допомогу». Також увага звертатиметься на порядок підготовки та прийняття нормативно-правових актів на загальнодержавному та місцевому рівні.

Учасники семінару дізнаються про сучасний стан та тенденції розвитку політичної системи України; реформи місцевого самоврядування; ознайомляться з основними напрямами бюджетної, податкової, державної гуманітарної та соціальної політики; Стратегією сталого розвитку Чернігівської області до 2020 року; станом промисловості та сільського господарства в області; положеннями Угоди про асоціацію та зону вільної торгівлі між Україною та ЄС; положеннями Європейської хартії місцевого самоврядування та процесом децентралізації в Україні.

Державна служба та служба в органах місцевого самоврядування в Україні: правовий статус, стиль і методи роботиПредставники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування розповідатимуть студентам про організаційне забезпечення діяльності місцевих рад; практику діяльності районних державних адміністрацій та районних рад; контроль за виконанням документів; особливості роботи органів Державного реєстру виборців; роботу органів влади зі зверненнями громадян; застосування інформаційних технологій в роботі органів влади, впровадження технологій електронного урядування та розвитку електронної демократії; мобілізаційну роботу в органах влади та військовий облік військовозобов’язаних і призовників. Окрім цього, висвітлюватимуться особливості етики; гендерні аспекти та питання лідерства на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування.

В рамках навчання студенти пройдуть стажування в органах виконавчої влади і органах місцевого самоврядування; відвідають Верховну Раду України, комітети з питань науки і освіти; з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму; ознайомляться з діяльністю Національного агенства України з питань державної служби.

За результатами навчання, стажування та підсумкового тестування учасники програми отримають відповідні свідоцтва та будуть зараховані до кадрового резерву на посади в органи місцевої влади.

Час оприлюднення: 28 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Доступність лікарських засобів

Про необхідність змін у законодавстві щодо забезпечення фізичної та економічної доступності лікарських засобів йшлося під час експертної зустрічі, що відбулася 26 березня 2015 р. Захід проходив в режимі он-лайн в приміщенні Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. Експерти, представники Міністерства охорони здоров’я, Секретаріату Кабінету Міністрів, Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Чернігівської ОДА, інститутів громадянського суспільства обговорювали сучасний стан, перспективи вітчизняної системи охорони здоров’я в частині фінансової доступності та ефективності забезпечення населення лікарськими засобами. Сторони акцентували увагу на необхідності формування єдиної фармацевтичної політики та висловлювали свої міркування щодо проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо дерегуляції фармацевтичного ринку».

Свої пропозиції щодо існуючих способів та можливих шляхів задоволення потреб в необхідних лікарських засобах малозабезпечених категорій населення надавали представники громадськості та органів виконавчої влади Дніпропетровської, Львівської, Одеської та Полтавської областей.

Час оприлюднення: 26 березня 2015 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Новий закон про державну службу передбачає розмежування політичних та адміністративних посад у державних відомствах

Центр підвищення кваліфікації кадрів провів для державних службовців органів виконавчої влади та посадових осіб місцевого самоврядування  Борзнянського району виїзний семінар-тренінг на тему: «Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування».

Під час відкриття семінару-тренінгу Козішкурт Андрій Миколайович –  заступник голови Борзнянської районної ради, відзначив, що невід’ємною складовою стратегічних перетворень, започаткованих в Україні, є наближення державної служби та служби в органах місцевого самоврядування до європейських принципів, які висуваються до країн – кандидатів на вступ до ЄС, а також принципів «належного врядування», які закріплені рішеннями Ради Європи.

У ході семінару Підгайний Петро Михайлович – заступник директора  Центру, розповів учасникам семінару про основні новації Закону України «Про державну службу», який вступить в силу з 1 травня 2016 року. Це, зокрема те, що державні службовці будуть призначатися за конкурсом, залишиться лише три категорії державних службовців. Чиновники категорії «А» повинні бути безпартійними, а належні до категорій «Б» і «В» не мають права обіймати керівні посади у політичних партіях. Крім того, чиновників категорії «А» призначатимуть на 5 років. Перебування на посаді – не довше двох термінів тощо.

Окрім цього, Закон суттєво скоротить кількість державних службовців в Україні.  Це буде відбуватися через скорочення непотрібних функцій, усунення дублювання чи передачі частини повноважень в рамках децентралізації на місцях. У Законі також передбачено, що мінімальна зарплата державного службовця становитиме не менше від двох мінімальних заробітних плат. Але це з 1 січня 2017 року. Надбавки можуть становити не більше ніж 30% від заробітної плати. 70% отримуваних грошей становитиме посадовий оклад. (На сьогодні все навпаки – чистий заробіток державного службовця складає близько 30% від того, що він отримує насправді. Решта – це премії та надбавки).

Перед учасниками семінару також виступив Дубок Валентин Петрович – заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях, магістр державного управління, який акцентував увагу присутніх на тому, що мають також бути проведені системні зміни в підзаконних нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження державної служби в органах виконавчої влади відповідно до вимог Закону України «Про державну службу». Він, зокрема, розповів, що із 35 підзаконних актів треба розробити і затвердити 24 постанови Кабінету Міністрів України, 10 наказів Нацдержслужби та 1 наказ Мінсоцполітики. Присутніх цікавили питання стосовно порядку надання державним службовцям додаткових оплачуваних відпусток; які посади працівників державних органів будуть віднесені до посад, які виконують функції з обслуговування; про створення служби управління персоналом державного органу, тощо, та відповів на численні запитання присутніх.

Час оприлюднення: 25 березня 2016 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

«Стандарт медичної допомоги та впровадження найкращих медичних практик»

Про проект Порядку розробки, впровадження та оновлення/перегляду локальних протоколів медичної допомоги йшлося під час експертної зустрічі з представниками Міністерства охорони здоров’я України, що відбулася 24 березня 2016 р. В режимі веб-зв’язку на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів представники Чернігівської ОДА та громадськості мали можливість поспілкуватися з заступником начальника управління-начальник відділу контролю якості медичної допомоги Управління ліцензування та якості медичної допомоги Горовою Еллою Володимирівною. Окрім Чернігова, в обговоренні взяли участь представники обласних адміністрацій та громадських об’єднань з Дніпропетровська, Львова, Одеси, Полтави та Харкова.

Під час зустрічі мова велась про методику розробки та впровадження науково-обґрунтованих медичних стандартів та уніфікованих клінічних протоколів надання медичної допомоги на засадах доказової медицини.

 Експерти наголосили, що метою даного документу є забезпечення якості, доступності та ефективності медичної допомоги на основі принципів наступництва та безперервності надання, упорядкування та виключення дублювання медичних втручань та процедур, застосування медичних технологій та лікарських засобів з науково доведеною ефективністю

У подальшій дискусії представників регіонів цікавили питання створення клінічних індикаторів якості медичної допомоги, наукового обґрунтування та розробки системи моніторингу якості медичної допомоги.

Час оприлюднення: 24 березня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Зміна менталітету державного службовця та посадової особи місцевого самоврядування – найважливіші елементи підвищення ефективності системи державного управління та державної служби, –

йшлося під час виїзного семінару-тренінгу: «Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування» для державних службовців місцевих органів виконавчої влади, посадових осіб місцевого самоврядування  Бахмацького району.

Під час відкриття  семінару-тренінгу Галина Євгеніївна Рибальченко – заступник голови Бахмацької районної державної адміністрації, зокрема, сказала, що орієнтація курсу держави на глибокі системні реформи ставить перед державним управлінням важливе завдання щодо побудови стійкого, відкритого й конкурентоспроможного суспільства, формування ефективної системи державного управління та державної служби. Трансформаційні процеси, що відбуваються нині в Україні, вимагають підвищення дієвості державного управління, адже легітимність тих рішень, що приймаються сьогодні, підтримка державної політики населенням багато в чому залежить від авторитету влади. Модернізація діяльності органів державної влади, зміна менталітету державного службовця та посадової особи місцевого самоврядування – найважливіші елементи підвищення ефективності системи державного управління та державної служби.

У ході ознайомлення з новаціями Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 р. №889, Підгайний Петро Михайлович – заступник директора  Центру, зосередив увагу слухачів на тому, що громадянам України гарантується право рівного доступу до державної служби, вступ на усі посади державної служби відбуватиметься лише за конкурсом на основі особистих якостей та досягнень кандидатів на посади, виключатимуться будь-які корупційні механізми при вступі та проходженні державної служби, державна служба стане деполітизованою, встановлюватиметься прозора модель оплати праці, яка розроблена з урахуванням кращого європейського досвіду, запроваджуватиметься компетентнісна модель управління людськими ресурсами, оцінювання результатів роботи державних службовців, їх кар’єрна мотивація та підвищуватимуться кваліфікаційні вимоги.

Дубок Валентин Петрович – заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях, магістр державного управління, розповів посадовцям району про підзаконні нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження державної служби в органах виконавчої влади відповідно до вимог Закону України «Про державну службу». Учасники семінару цікавилися питаннями стосовно порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби; критеріїв визначення переліку працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування; порядку обчислення стажу та присвоєння рангів державної служби тощо.

Також у рамках семінару розглядалося питання щодо введення в дію Закону України «Про публічні закупівлі», який набув чинності 19 лютого 2016 року. Ожог Олена Володимирівна – головний спеціаліст відділу ресурсного забезпечення розвитку територій та з питань державного сектору економіки Департаменту економічного розвитку обласної державної адміністрації розповіла учасникам семінару, що відповідно до цього Закону вводяться в дію нові правила роботи: з 1 квітня 2016 р. для центральних органів виконавчої влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання (підпадають під дію Закону України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності»); з 1 серпня 2016 р. – для всіх замовників. Ожог О.В. детально зупинилися на ключових нововведеннях Закону: це введення електронних закупівель (ProZorro) для допорогових та понадпорогових закупівель; електронній процедурі оскарження; на поняттях «уповноважена особа» та «центральні закупівельні організації»; на здійсненні допорогових та понадпорогових процедур в одній системі та інше.

Час оприлюднення: 23 березня 2016 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052