Актуалізація переліку платних послуг, які надаються бюджетними закладами культур

Експертна зустріч з представниками Міністерства культури України  відбулася в приміщенні Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації 28 квітня 2016 р.

В он-лайн режимі через відеопортал YouТube експерти, керівники та працівники закладів культури,, представники органів влади обговорювали проект постанови Кабміну «Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формах власності».

Учасники обговорення звернули увагу на те, що нова постанова надає правову основу для розширення переліку платних послуг та, порівняно з попереднім документом, враховує нові можливості закладів культури і їх потреби з огляду на скорочення бюджетного фінансування.

Водночас було висловлено ряд побажань щодо доопрацювання положень цього проекту. Насамперед, це визначення загального порядку ціноутворення щодо надання послуг (зокрема через мережу Internet) та затвердження їх переліку. Наступні пропозиції стосувалися уточнень стосовно окремих видів послуг, як то екскурсійна, навчальна діяльність, підготовка сценаріїв заходів, проведення наукових досліджень, експертиз тощо. Вказано й на необхідність врегулювання питання щодо пільгового обслуговування в закладах культури. Також положення постанови варто зробити більш структурованими (розподіл на загальні та специфічні) та скоординувати з податковим законодавством, щоб уникнути непорозумінь з фіскальною службою.

Час оприлюднення: 28 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

«Як оцінити діяльність органу виконавчої влади за напрямом «взаємодія з громадськістю»

Чергова експертна зустріч з питань обговорення пріоритетів урядової політики відбулась 21 квітня на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади.

В он-лайн режимі через відеопортал YouТube експерти, представники Творчого центру ТЦК обговорювали методологію проведення оцінки діяльності органу виконавчої влади за напрямом «взаємодія з громадськістю».

 Під час зустрічі мова йшла про  забезпечення принципів підзвітності та підконтрольності органів державної влади та їх посадових осіб в їхній діяльності.

Також розглядалися основні проблеми, що обмежують публічну звітність перед громадськістю.

Експерт дійшли висновку, що для забезпечення високого ступеня підзвітності й відповідальності органів державної влади та контролю громадськості потребує як посилення вимог безпосередньо до звітності, так й активізації дотичних інструментів, заходів. Необхідним є посилення контролю в системі органів державної влади. Доцільно органам державної влади ініціювати розробку спільно з   представниками громадськості належних критеріїв ефективності звітності, серед яких дотримання принципів, стандартів, вимог, чітко визначена та персоніфікована відповідальність, результативність тощо, а також також методології оцінювання відповідності реальних витрат посадових осіб, депутатів, суддів, працівників правоохоронних органів та членів їхніх родин, задекларованим доходам.

Час оприлюднення: 21 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

«Енергозбереження та використання альтернативних джерел енергії, оптимізація схем теплопостачання населених пунктів»

Вищезазначений семінар проводився Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 20 квітня  на замовлення Сосницької селищної ради. Навчання для слухачів проводив Сергій Зінченко – керівник осередку громадського об’єднання Асоціації енергоаудиторів в Чернігівській області, керівник проектів науково-виробничого підприємства «Енергоіновація».

Під час навчання посадові особи місцевого самоврядування Сосниці, представники місцевих ОСББ та комунального підприємства ознайомилися з питаннями нормативно – правової бази з питань енергозбереження, використання альтернативних джерел енергії, а також світовим досвідом використання альтернативних джерел енергії.                                          Учасники семінару ознайомилися з оптимізацією схем теплопостачання. Окремо були розглянуті приклади впровадження енергозберігаючих технологій в містах України та проектів по впровадженню альтернативних джерел енергії на території Чернігівської області.

Час оприлюднення: 21 квітня 2016 р.

Виконавець: Болотний П.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Правові та практичні аспекти державних закупівель в Україні

Семінар для фахівців, відповідальних за проведення державних закупівель питань проведення державних закупівель, проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 19 по 22 квітня 2016 р. Участь у відкритті навчання взяв директор Центру Володимир Бойко.

Під час семінару розглядатимуться засади державної політики у сфері закупівель; структура та основні положення ЗУ «Про здійснення державних закупівель»; особливості введення та основні положення ЗУ «Про публічні закупівлі»; теоретичні та практичні аспекти електронних закупівель (застосування інформаційно-телекомунікаційної системи ProZorro).

Далі висвітлюватимуться засади планування закупівель (визначення потреби; визначення очікуваної вартості закупівлі; формування річного плану закупівель та додатку до нього; порядок внесення змін до нього); визначення предмета закупівлі для товарів, послуг, робіт та окремих його частин предмета закупівлі; державний класифікатор ДК 016:2010 та єдиний закупівельний словник ДК 021:2015. Слухачі дізнаються про порядок оприлюднення інформації щодо закупівель (перелік документів, строки оприлюднення на офіційному веб-порталі «Державні закупівлі»; в інформаційно-телекомунікаційній системі “Prozorro).

Учасники семінару ознайомляться із засадами діяльності комітету з конкурсних торгів (порядок створення; склад; функції прийняття рішень та відповідальність членів комітету); організацією та проведенням відкритих та двоступеневих торгів (порогові показники, відмінність проведення відкритих торгів відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» особливості проведення конкурентного діалогу). Також йтиметься про проведення закупівель за рамковими угодами (укладання рамкових угод; порядок визначення генеральних замовників; перелік товарів та послуг, що можуть закуповуватися за рамковими угодами).

Фахівці опрацьовуватимуть порядок підготовки документації конкурсних торгів; розкриття, оцінки та порівняння пропозицій конкурсних торгів; розглянуть специфіку укладання договорів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти; порядок подання звітності щодо здійснення державних закупівель; засади відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель та типові порушення під час проведення процедур державних закупівель.

Під час практичних занять слухачі опрацьовуватимуть процедуру закупівлі товарів, робіт чи послуг, що включає вибір предмета закупівлі та процедури закупівлі; підготовку оголошення про проведення процедури; опрацювання порядку проведення процедури закупівлі та складання звіту про результати проведення процедури.

Час оприлюднення: 19 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання секретарів сільських, селищних, міських рад

За професійною програмою підвищення кваліфікації в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання новообраних секретарів сільських, селищних, міських рад (друга сесія). Відкрив навчання директор Центру Володимир Бойко.

Впродовж 18 – 22 квітня слухачі візьмуть участь у серії тематичних зустрічей, присвячених юридичним аспектам об’єднання територіальних громад; особливостям бюджетної децентралізації; основним аспектам нового законодавства України про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування. Мова йтиме про розвиток сільськогосподарських територій, залучення інвестицій та зміни до земельного законодавства України.

Секретарі дізнаються про організаційно-кадрове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування; організацію роботи з документами в органах місцевого самоврядування; правове регулювання діловодства та архівної справи (складання номенклатури та формування справ) та вимоги до етики посадової особи місцевого самоврядування.

Увага слухачів звертатиметься на правові засади державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до положень сімейного законодавства; правила реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання / перебування осіб в Україні особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень; порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування. Окрім цього, розглядатиметься порядок нарахування субсидій; ведення погосподарського обліку в сільських і селищних радах та організація військового обліку військовозобов’язаних і призовників в органах місцевого самоврядування.

Секретарі візьмуть участь у серії практичних занять з питань вивчення досвіду роботи секретаря сільської ради; користування електронною поштою та пошуковими системами мережі Internet. По завершенню навчання відбудеться обговорення презентацій територіальних громад, після чого слухачі пройдуть комп’ютерне тестування та отримають свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Час оприлюднення: 18 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Підвищення кваліфікації з англійської мови

Навчання з англійської мови для працівників Чернігівського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, Державної міграційної служби України розпочалося в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

З 18 квітня по 23 травня слухачі братимуть участь у серії практичних занять у формі читання, монологічного та діалогічного мовлення. На матеріалах з англійської мови вони вивчатимуть загальні підходи, моделі та проблеми європейської міграційної політики; розвиток національної міграційної політики та причини трудової міграції. Розглядатимуться засади трудового права, шляхи вирішення трудової суперечки, ознаки дискримінації на робочому місці.

У розрізі теми «Прийняття іноземців до пункту тимчасового перебування» увага звертатиметься на знайомство з іноземцем, ознайомлення іноземця з розпорядком дня та правилами перебування в пункті; проблемні питання (звернення за медичною, юридичною, консульською та міграційною допомогою), документування (фотографування іноземців). Також йтиметься про медичне, соціальне забезпечення та побут іноземців в пунктах тимчасового перебування.

Робота над граматикою англійської мови включатиме активний (Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continuous, Past Continuous) та пасивний (Present Perfect, Past Perfect, Future Perfect) стан часових форм; узгодження часів; модальні дієслова, а також ділове та повсякденне спілкування (ведення переговорів; управління конфліктом, вирішення проблем, скарг, прийняття рішень та досягнення домовленості).

Час оприлюднення: 18 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Реформа системи державного фінансування вищої освіти

Про реформу системи державного фінансування вищої освіти йшлося під час експертної зустрічі з представниками Міністерства освіти і науки України, що відбулася 14 квітня 2016 р. В режимі веб-зв’язку на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів представники Чернігівської ОДА та громадськості мали можливість поспілкуватися з першим заступником Міністра освіти і науки Інною Совсун.

В обговоренні також взяли участь представники громадськості, зокрема, експерт Альянсу Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні Володимир Ковтунець, а також вищих навчальних закладів.

Окрім Чернігова, в обговоренні взяли участь представники обласних адміністрацій та громадських об’єднань з Дніпропетровська, Львова, Одеси, Полтави та Харкова.

Під час зустрічі мова велась про питання фінансування вищої освіти. Зокрема, Інна Совсун зазначила, що дана система потребує кардинальних змін. Система державного замовлення є застарілою та не спирається на об’єктивні дані та наукові методики, а також дає привід звинувачувати державних замовників у «ручному розподілі». В умовах ринкової економіки, коли приватні компанії становлять більшість на ринку праці, державне замовлення не відповідає запитам суспільства і потребам ринку праці.

Експерти дійшли згоди про те що, державне замовлення не може бути інструментом стимулювання розвитку університетів, адже воно прив’язане до кількості студентів, а отже до кількості ставок викладачів. Останні 25 років всупереч демографічним тенденціям, коли кількість випускників зменшується, в країні спостерігається зростання кількості ВНЗ і студентів.

Також учасники зустрічі обговорювали нову модель фінансування вищої освіти, яка складається з чотирьох елементів. Перший ключовий елемент – це базове (блочне) фінансування ВНЗ. Другий – соціальний фонд. Третій – фонд розвитку (фонд капітальних видатків). Четвертий – фонд державної цільової підтримки, де будуть закладені гроші на підтримку тих категорій населення, яким держава надає додаткову підтримку на здобуття вищої освіти.

Час оприлюднення: 14 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

У Корюківці вивчали підзаконні нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження державної служби

Центр підвищення кваліфікації кадрів провів для державних службовців органів виконавчої влади та посадових осіб місцевого самоврядування  Корюківського району виїзний семінар-тренінг на тему: «Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування».

У відкритті семінару-тренінгу взяв участь Олексій Володимирович Мірошниченко – в.о. голови Корюківської районної державної адміністрації, який зосередив увагу присутніх на актуальності теми семінару як для державних службовців органів виконавчої влади, так і для посадових осіб місцевого самоврядування, які хочуть ознайомитися новаціями Закону України «Про державну службу», який вступить в силу з 1 травня 2016 року, а також для розпорядників бюджетних коштів, які працюють у системі електронних державних закупівель. Також у роботі семінару взяв участь заступник голови Корюківської районної ради Віктор Іванович Чернуха.

Учасники семінару ознайомилися із новаційністю нового Закону України “Про державну службу”, нововведеними термінами, категоріями посад державної служби, особливостями проходження держслужби в
окремих державних органах, вимогами до осіб, які претендують на вступ на державну службу, особливостями нового оцінювання результатів службової діяльності державних службовців тощо.

Окрім цього, посадовцям розповідали про основні аспекти Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну службу”, зокрема, в частині змін, що вносяться до Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, а також про підзаконні нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження державної служби в органах виконавчої влади відповідно до вимог Закону України «Про державну службу». Учасники семінару також змогли підвищити свій рівень інформованості щодо основних новацій та проблемних питань у сфері державних закупівель, сутності та механізмів проведення електронних державних закупівель.

Семінар проводили Підгайний Петро Михайлович – заступник директора  Центру, Дубок Валентин Петрович – заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях та Степанов Павло Анатолійович – начальник відділу ресурсного забезпечення розвитку територій та з питань державного сектору економіки департаменту економічного розвитку обласної державної адміністрації.

Час оприлюднення: 13 квітня 2016 року.

Виконавець: Підгайний П.М.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання новообраних голів територіальних громад

В рамках проекту «Організація роботи голови територіальної громади»  з 11 по 13 квітня в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів проходить семінар для новообраних голів територіальних громад Чернігівщини. Відкрив його директор Центру Володимир Бойко. Навчання організовано за підтримки Фонду Ганса Зайделя (ФРН, Баварія) на виконання протоколу намірів між облдержадміністрацією, обласною радою та зазначеним фондом.

Під час семінару висвітлюватимуться юридичні аспекти об’єднання територіальних громад; питання розвитку сільськогосподарських територій, ресурсної бази органів місцевого самоврядування; співробітництва з європейськими інституціями, міжнародними фінансовими та донорськими організаціями та залучення інвестицій.

Куратор групи новообраних голів теріторіальних громад начальник навчально-методичного відділу Центру Коваленко Наталія.Програмою cемінару заплановані зустрічі з учасниками попередніх проектів фонду Ганса Зайделя – Горбівським сільським головою Оксаною Трикашною та Ріпкинським селищним головою Сергієм Гарусом. Вони поділяться досвідом зі своїми вперше обраними колегами.

13 квітня голови візьмуть участь у дискусії на тему «Реформування місцевого самоврядування та перспективи вдосконалення адміністративно-територіального устрою». Висвітлюватимуться перебіг та перспективи реалізації реформи територіального устрою та місцевого самоврядування в Україні; законодавче забезпечення реформ; правові та просторові аспекти утворення та функціонування об`єднаних територіальних громад та особливості бюджетної децентралізації.

Подальше спілкування стосуватиметься блоку питань земельного законодавства: розробки та застосування Планів земельно-господарського устрою населених пунктів; нововведень в земельному та природоохоронному законодавстві щодо регулювання земельних відносин та адміністрування землекористування територіальних громад; порядку формування земель комунальної власності в проектах землеустрою та реєстрації в державному земельному кадастрі; обліку земель, земельних ділянок та ідентифікації прав на них як базової основи фінансової стійкості територіальної громади.

Також увага керівників місцевого самоврядування звертатиметься на засади енергозбереження та використання альтернативних джерел енергії; формування та використання фондів охорони навколишнього природного середовища. Серед інших тем – зміни в оплаті праці та регулюванні трудових відносин; повноваження виконавчих комітетів сільських та селищних рад у сфері захисту прав дитини; засади електронного врядування.

По завершенню навчання його учасники презентуватимуть результати власних напрацювань, пройдуть комп’ютерне тестування та отримають свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Час оприлюднення: 11 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (8-0462) 676 052

Питання технічного захисту інформації та супроводження програмних продуктів в управліннях Пенсійного фонду України в містах та районах області

Тематичний короткотерміновий семінар з питань захисту інформації для головних спеціалістів підвідомчих управлінь Пенсійного фонду України в містах та районах області проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 11 по 14 квітня 2016 р.

Учасники навчання ознайомляться з пріоритетними завданнями спеціалістів з адміністрування та захисту інформації; концепцією розвитку та актуальними питаннями функціонування інформаційно-аналітичних систем. Висвітлюватимуться питання розвитку інформаційних систем Пенсійного фонду України; організація взаємодії інформаційних систем з іншими державними органами та нові стандарти обслуговування громадян на базі централізованих технологій.

Програмою семінару заплановано розгляд таких тем, як співставлення даних в автоматизованих системах; аналіз використання даних; адміністрування, уніфікація, оптимізація інформаційних потоків при запровадженні нових централізованих систем Пенсійного фонду України; питання захисту інформації, аналіз функцій служби технічного захисту інформації; вимоги щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах та створення КСЗІ (комплексної системи захисту інформації.

Увага слухачів звертатиметься на положення ЗУ «Про державну службу», «Про запобігання корупції»; питання етики та корпоративної культури державного службовця. Під час практичних занять учасники семінару ознайомляться з системою антивірусного захисту в органах Пенсійного фонду та застосуванням електронного цифрового підпису.

 Час оприлюднення: 11 квітня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052