Навчання з англійської мови

Навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації з англійської мови (друга сесія) розпочалося в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. Участь у заняттях беруть спеціалісти апарату, управлінь та відділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та місцевих рад, на яких покладено обов’язки щодо питань європейської та євроатлантичної співпраці.

З 30 травня по 10 червня 2016 р. на матеріалах з англійської мови держслужбовці та посадові особи місцевого самоврядування розглядатимуть сутність, основні принципи міграційної політики; основні проблеми європейської міграційної політики; переваги та недоліки міграції в Європі; та політики щодо прикордонного контролю, надання тимчасового притулку, імміграції. В цьому блоці слухачі також опрацюють тему трудової міграції, її причини та розвиток національної міграційної політики.

Під час наступних занять вивчення англійської мови проходитиме в розрізі таких тем, як засади трудового права (вирішення трудової суперечки, дискримінація на робочому місці тощо); сільськогосподарські системи та загальні цілі сільськогосподарської політики; пріоритетні напрямки розвитку сільського господарства в Європі; підтримка сільського господарства в ЄС (форми державної підтримки); сільськогосподарська політика та міжнародна торгівля; економічна теорія, економічний цикл та бюджетна політика.

Робота з граматикою англійської мови передбачатиме також опрацювання форм минулого (Past, Past Perfect), теперішнього (Present), майбутнього (Future) часу та узгодження часів. Держслужбовці та посадові особи місцевого самоврядування опановуватимуть засади діалогічного та монологічного мовлення та особливості написання ділових листів. По завершенню навчання слухачі пройдуть тестування та отримають свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Час оприлюднення: 31 травня 2016 р.

Виконавець:Казіміров Д.В.

конт. тел.: (8-0462) 676 052

Навчання секретарів сільських, селищних, міських рад

За професійною програмою підвищення кваліфікації в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання секретарів сільських, селищних, міських рад (друга сесія).

Учасники тижневого навчання звернуть увагу на юридичні аспекти об’єднання територіальних громад; особливості бюджетної децентралізації; основні аспекти нового законодавства України про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування. Мова йтиме про роль місцевих рад в організації системи надання безоплатної правової допомоги та особливості імплементації Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян» в діяльності місцевих рад.

Тематика подальших зустрічей стосуватиметься організаційно-кадрового забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування; організації роботи з документами в органах місцевого самоврядування; правового регулювання діловодства та архівної справи (складання номенклатури та формування справ); вимог до етики посадової особи місцевого самоврядування.

Секретарі дізнаються про зміни в земельному законодавстві;  можливості розвитку сільськогосподарських територій та залучення інвестицій; правові засади державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до положень сімейного законодавства; правила реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання / перебування осіб в Україні; особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень; порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування. Також висвітлюватиметься стан призначення державних соціальних допомог у Чернігівській області та порядок нарахування субсидій.

Під час практичних занять слухачі дізнаються про можливості користування електронною поштою та пошуковими системами мережі Internet. По завершенню навчання вони пройдуть комп’ютерне тестування, покажуть презентації власних територіальних громад та отримають свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Час оприлюднення: 31 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Обговорення з регіонами проекту Міністерства фінансів щодо опорних шкіл»

26 травня на базі Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів в режимі веб-зв’язку  відбулась чергова експертна зустріч з представниками Міністерства фінансів.

Під час зустрічі мова велась про створення в Україні опорних шкіл, а також реформування старшої школи. Зокрема даний тип шкіл надасть можливість підвищення якості освіти, а також забезпечить ефективне використання наявних ресурсів.

Експерти обговорили основні принципи організації опорної школи, а саме: точкове покращення матеріального стану опорної школи, пониження ступеня або закриття наближених шкіл, можливість трансферу учнів шкіл-філій до опорної школи.

В процесі дискусії учасники зустрічі мали можливість обговорити сучасний стан шкільної освіти, а також визначили, що створення опорних шкіл є важливою складовою реформування системи освіти в Україні.

Час оприлюднення: 26 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування України, –

обговорюватимуть в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів  у рамках проведення двохденного постійно діючого тематичного семінару для керівників апаратів райдержадміністрацій, керуючих справами виконавчих апаратів Чернігівської, Ніжинської, Прилуцької, Новгород-Сіверської міських рад. У відкритті семінару взяли участь заступник керівника апарату обласної державної адміністрації, кандидат філософських наук, доцент Ірина Соломаха та директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

Заступник керівника апарату обласної державної адміністрації, кандидат філософських наук, доцент Ірина Соломаха та директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко відкривають постійно діючоий тематичний семінар для керівників апаратів райдержадміністрацій, керуючих справами виконавчих апаратів Чернігівської, Ніжинської, Прилуцької, Новгород-Сіверської міських рад. 25 травня 2016 року.
Ірина Соломаха та Володимир Бойко на відкритті семінару

Ірина Соломаха, зокрема, окреслила перспективи розвитку державної служби в Україні в контексті нового законодавства про державну службу як основного чинника зміни механізмів проходження державної служби та відповіла на численні запитання присутніх.

Учасники семінару візьмуть участь у зустрічі за «круглим столом», присвяченій основним завданням й організації роботи з документами та із зверненнями громадян в органах влади, організації контролю за станом реагування на запити та звернення народних депутатів України, депутатів місцевих рад усіх рівнів.

Слухачі ознайомляться із новаційністю нового Закону України “Про державну службу”, нововведеними термінами, категоріями посад державної служби, особливостями проходження держслужби в
окремих державних органах, вимогами до осіб, які претендують на вступ на державну службу, особливостями нового оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, а також із основними аспектами Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну службу”, зокрема, в частині змін, що вносяться до Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, а також із підзаконними нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження державної служби в органах виконавчої влади відповідно до вимог Закону України «Про державну службу».

Крім цього, посадовцям висвітлюватиметься тематика щодо нормотворчої діяльності місцевих державних адміністрацій у процесі прийняття управлінських рішень; реалізації в області державної бюджетної політики та політики з питань децентралізації; стилю, форм і методів організаційно-масової роботи в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування; стану впровадження реформ децентралізації в Україні тощо.

Час оприлюднення: 25 травня 2016 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання старост територіальних громад

За професійною програмою підвищення кваліфікації в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації розпочалося навчання вперше обраних старост територіальних громад. Участь у відкритті взяв директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

Впродовж тижня представники місцевого самоврядування матимуть нагоду дізнатися про можливості та способи презентації своїх територіальних громад (розробка інвестиційних карток); розвитку сільського туризму; розробки програм економічного і соціального розвитку, цільових, інвестиційних програм та проектів, що можуть реалізуватися за рахунок Державного фонду регіонального розвитку.

Мова йтиме про традиції публічного управління в Україні (історія владних інституцій Чернігово-Сіверщини); державну політику України у сфері запобігання корупції; про модернізацію служби в органах місцевого самоврядування в умовах децентралізації влади; регламент роботи органу місцевого самоврядування, планування роботи органу місцевого самоврядування, підготовка та проведення сесій; повноваження органів місцевого самоврядування: володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності; практичне застосування Закону України «Про адміністративні послуги в Україні».

Учасники навчання ознайомляться з новаціями та проблемними питаннями сфері державних закупівель, електронних закупівель; можливостями використання сучасних інформаційних технологій в діяльності органів місцевого самоврядування; формами спілкування посадових осіб місцевого самоврядування та управління конфліктами в колективі.

25 травня старости візьмуть участь у «круглому столі» з питань децентралізації в Україні за участю директора Інституту законодавства Верховної Ради України Олександра Копиленка та прослухають лекцію від представників Національної академiї педагогiчних наук України про досвід децентралізації у східно-європейських країнах. Ще одна зустріч за «круглим столом», що відбудеться 27 травня, буде присвячена основам земельних відносин в Україні та управління земельними ресурсами в межах об’єднаної територіальної громади.

Час оприлюднення: 23 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Особливості здійснення бухгалтерського обліку та звітності у бюджетній сфері

Серія тематичних короткотермінових семінарів з питань бухгалтерського обліку та звітності пройшла в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 19 по 20 травня 2016 р. Участь у навчанні взяли головні бухгалтери апаратів райдержадміністрацій та районних рад, бухгалтери управлінь та відділів облдержадміністрації, бухгалтери районних та міських Чернігова, Ніжина, Прилук, Новгород-Сіверського центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Бухгалтери мали нагоду ознайомитися з основними аспектами нового

Володимир Бойко на відкритті ТКС "Особливості здійснення бухгалтерського обліку та звітності у бюджетній сфері"  для головних бухгалтерів апаратів райдержадміністрацій та районних рад  19 травня 2016 р.
Відкриття ТКС “Особливості здійснення бухгалтерського обліку та звітності у бюджетній сфері”
для головних бухгалтерів апаратів райдержадміністрацій та районних рад
19 травня 2016 р.

законодавства України про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування; державною політикою України у сфері запобігання корупції та корупційними ризиками в діяльності публічних службовців. Висвітлювалися особливості справляння єдиного соціального внеску та подання звітності (з урахуванням змін до ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464) та перевірки стану бухгалтерського обліку та достовірності звітності.

Учасники навчання отримали практичні поради щодо оформлення юридичних та фінансових зобов’язань; використання публічних коштів (система Е-data – теоретичні та практичні аспекти); системи електронних державних закупівель ProZorro та сучасних інформаційних технологій в діяльності органів влади (Інтернет, е-пошта, хмарні технології).

Час оприлюднення: 20 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (8-0462) 676 052

«Посилення відповідальності за порушення правил рибальства та ведення робіт на землях водного фонду»

Експертна зустріч з представниками Державного агентства рибного господарства України відбулася в приміщенні Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації 19 травня 2016 р.

В он-лайн режимі через відеопортал YouТube експерти, громадськість говорили про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення правил рибальства та ведення робіт на землях водного фонду».

Зокрема учасники зустрічі обговорювали мету та основні завдання вищезазначеного проекту. Також були порушені питання відповідальності за порушення громадянами та посадовими особами правил рибальства.

Під час зустрічі експерти звернули увагу на правові аспекти даної сфери. А саме згадувалися Кримінальний кодекс України, Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закони України “Про тваринний світ”, “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про Червону книгу України”, “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів”, “Про аквакультуру”.

Експерти та учасники зустрічі мали змогу обговорити можливі прогнози щодо введення в дію проекту Закону, а саме: сприяння раціональному використанню і охороні навколишнього природного середовища, створенню більш ефективного механізму щодо припинення порушень вимог законодавства у сфері охорони довкілля та усунення їх негативних наслідків.

Час оприлюднення: 19 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров О.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Основні аспекти організації роботи з питань призначення, перерахунку та виплати пенсії в органах Пенсійного фонду України

Тематичний короткотерміновий семінар щодо організації виплати пенсій в органах ПФУ проводиться в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 17 по 20 травня 2016 р. Участь у навчанні беруть спеціалісти з питань призначення, перерахунку та виплати пенсії управлінь Пенсійного фонду України в містах та районах області.

Спеціалісти управлінь ПФУ ознайомляться з організацією роботи з виконання

Кисла Любов Іванівна – начальник управління пенсійного забезпечення головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області та куратор групи  кандидат історичних наук Казіміров Дмитро вікторович  на відкриті групи спеціалістів з питань призначення, перерахунку та виплати пенсії управлінь Пенсійного фонду України в містах та районах області  17 травня 2016.року.
Кисла Любов Іванівна – начальник управління пенсійного забезпечення головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області та куратор групи кандидат історичних наук Казіміров Дмитро Вікторович.

законів України, постанов Кабінету Міністрів України при вирішенні питань пенсійного забезпечення та основними завданнями органів ПФУ по удосконаленню роботи, дотриманню вимог чинного законодавства при призначенні, перерахунках та виплаті пенсій. Розглядатиметься порядок збору, перевірки та надання оперативної та статистичної звітності та аналіз фактичного використання коштів по результатах нарахування та виплати пенсій.

Слухачі звернуть увагу на організацію роботи по виплаті пенсій органами ПФУ, порядок проведення індексації пенсій та виплати пенсій за довіреністю; відпрацювання списків одержувачів пенсій, по яких виявлено факти недостовірних даних про працевлаштування пенсіонерів; порядок проведення утримання надміру виплачених сум пенсій, відрахування з пенсій; порядок виплати пенсій особам, які перебувають на повному державному утриманні та особливості виконання рішень суду щодо пенсійного забезпечення.

Програмою навчання передбачено висвітлення таких тем, як: етика та корпоративна культура державного службовця; основні аспекти ЗУ «Про державну службу» та «Про засади запобігання корупції»; психологічні засади продуктивності ділового спілкування, Конфлікти та способи їх вирішення.

Під час практичних занять спеціалісти дізнаються про деякі питання підготовки документації та ведення звітності за допомогою офісних програм; практичне застосування програмно-технологічного комплексу АСОПД/КОМТЕХ, ведення електронної бази відрахувань;відпрацювання новопризначених, поновлених, взятих на облік пенсійних справ та справ, по яких проведено перерахунок пенсій за допомогою АСОПД/КОМТЕХ та ознайомляться з концепцією розвитку та актуальні питання функціонування інформаційно-аналітичних систем.

Час оприлюднення: 17 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (8-0462) 676 052

Навчання секретарів сільських, селищних, міських рад

Навчання секретарів за професійною програмою підвищення кваліфікації проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 16 по 20 травня 2016 р. (друга сесія). У відкритті взяв участь директор Центру Володимир Бойко.

Тематика тематичних зустрічей та конверсаторіумів стосуватиметься юридичних аспектів об’єднання територіальних громад; особливостей бюджетної децентралізації; основних аспектів нового законодавства України про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування. Учасники навчання дізнаються про зміни в земельному законодавстві; можливості для розвитку сільськогосподарських територій та залучення інвестицій.

Далі розглядатиметься організаційно-кадрове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування; організацію роботи з документами в органах місцевого самоврядування; правове регулювання діловодства та архівної справи (складання номенклатури та формування справ) та вимоги до етики посадової особи місцевого самоврядування.

Увага секретарів звертатиметься на правові засади державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до положень сімейного законодавства; правила реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання / перебування осіб в Україні; особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень; порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування. Також висвітлюватиметься стан призначення державних соціальних допомог у Чернігівській області та порядок нарахування субсидій.

Під час практичних занять секретарі дізнаються про можливості користування електронною поштою та пошуковими системами мережі Internet. По завершенню навчання відбудеться обговорення презентацій територіальних громад, після чого слухачі пройдуть комп’ютерне тестування та отримають свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Час оприлюднення: 16 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання новопризначених спеціалістів

За професійною програмою підвищення кваліфікації 16 травня в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання новопризначених спеціалістів структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, виконкомів міст обласного та районного значення (перша сесія).

Увага слухачів звертатиметься на традиції публічного управління в Україні; конституційно-правові засади публічного управління та адміністрування; основні аспекти Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 р. № 889; засади Державної політики України у сфері запобігання корупції та корупційні ризики в діяльності публічних службовців. Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування дізнаються також про політику європейської інтеграції як стратегічний вибір України; засади державної економічної політики та регіонального розвитку.

Далі мова йтиме про стиль, форми та методи роботи органів виконавчої влади; основні завдання та організація роботи з документами; формування громадянських компетентностей у державних службовців; поняття конфліктної ситуації і конфлікту (управління конфліктною ситуацією); формування позитивного іміджу органів публічної влади та механізми забезпечення принципу рівноправності жінок і чоловіків у суспільстві.

Тематика практичних занять стосуватиметься культури усного та писемного ділового мовлення та використання сучасних інформаційних технологій в діяльності органів влади. Окрім цього, в рамках навчання відбудуться тематичні зустрічі, присвячені 80-річчю від дня народження Юрія Іллєнка та громадсько-політичній діяльності Івана Франка.

Час оприлюднення: 16 травня 2016 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052