Засідання навчально-методичної ради Центру

Учасники засідання
Учасники засідання

Про підсумки роботи за 2016 р. та напрямки діяльності Чернігівського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів на 2017 р. йшлося під час засідання навчально-методичної ради, що відбулося 26 січня 2017 року.

У 2016 р. навчальна діяльність закладу спрямовувалася на опрацювання питань антикорупційного законодавства; впровадження нового законодавства про державну службу; запобігання корупції; реформування місцевого самоврядування і територіальної організації влади в Україні. Також продовжено проведення семінарів з питань публічних закупівель та навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації з англійської мови. З урахуванням всіх категорій слухачів та форм навчання в 2016 р. в Центрі підвищили кваліфікацію 5059 осіб.

У 2016 р. в Центрі спостерігалася тенденція до скорочення обсягів довготривалого навчання за професійними програмами та застосування вперше очно-дистаційної форми в його організації. Водночас збільшилася частка дистанційного навчання (7 % від загальної кількості слухачів) та розширилася практика застосування постійно діючих семінарів на базі структурних підрозділів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Центр продовжив співпрацю з українськими владними та науковими інституціями, громадськими, міжнародними організаціями, а саме – Інститутом історії НАН України, Українським інститутом національної пам’яті, Національною академією державного управління при Президентові України, Корпусом Миру США, Інститутом законодавства Верховної Ради України, фондом Ганса Зайделя, Благодійним фондом сприяння ініціативам газети «День», Мережею центрів європейської інформації, Сіверським інститутом регіональних досліджень та іншими.

У 2016 р. Центр наповнював базу відео-виступів (оприлюднено в Інтернеті 16 відео-лекцій фахівців-практиків з органів державної влади та місцевого самоврядування, науковців тощо). За підтримки фонду Ганса Зайделя (Баварія, ФРН) створено документальний восьмисерійний серіал «Українські голови в Баварії»Проведено міжнародну конференцію «П’яті “Розумовські зустрічі”». Також продовжена видавнича діяльність. Надруковано 2 книги та випущено третій номер збірника наукових праць «Розумовські зустрічі» (свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації Серія КВ №20635 – 10435 від 24 лютого 2014 року). Підготовлено та видано 28 навчально-методичних збірників та посібників.

В обговоренні взяли участь члени навчально-методичної ради Центру: Сергій Леп’явко – професор Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, доктор історичних наук; Володимир Бобруйко – директор Чернігівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги; Сергій Бутко – представник Українського інституту національної пам’яті в Чернігівській області; Дмитро Никоненко – доктор історичних наук, професор; Ірина Протченко – директор Чернігівського обласного центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та Олена Ющенко заступник начальника відділу ДРАЦС УДР Головного територіального управління юстиції в Чернігівській області.

Сергій Леп’явко відзначив успіхи Центру у проведенні в 2016 р. науково-практичних конференцій, «круглих столів» та веб-зустрічей, формат та тематика яких були започатковані набагато раніше. Те ж саме стосується видавничої справи, підготовки відеопродукції та інших проектів, які реалізуються завдяки ентузіазму працівників Центру.

Сергій Бутко говорив про поглиблення співпраці Центру з Інститутом національної пам’яті, одним з пріоритетів якої на поточний рік стане проведення спільних комунікативних та просвітницьких заходів, присвячених 100-річчю подій Української революції 1917 – 1921 рр. Дмитро Никоненко звернув увагу на розширення тематики навчання, активне застосування його інтерактивних форм (зокрема, по відношенню до обєднаних територіальних громад) та організації зустрічей з міжнародним компонентом.

Володимир Бобруйко та Ірина Протченко підкреслили важливість залучення представників Центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги до навчання посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема щодо організації надання вторинної правової допомоги в територіальних громадах. Олена Ющенко також наголосила на актуальності співпраці з Центром щодо висвітлення під час навчання представників територіальних громад питань, що стосуються державної реєстрації актів цивільного стану.

Після доповідей та висловлених пропозицій щодо подальшої діяльності Центру навчально-методична рада ухвалила рішення про позитивну оцінку його роботи в 2016 р. Було відзначено, що заклад на належному рівні виконує завдання щодо підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, а його колектив і надалі розширює напрямки своєї роботи та підвищує свій професійний рівень.

Час оприлюднення: 27 січня 2017 року

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання для депутатів об’єднаних територіальних громад Чернігівського району

Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів спільно з Чернігівською районною радою організовано проведення навчання для депутатів об’єднаних територіальних громад Чернігівського району.

Семінар відкрили голова Чернігівської районної ради Олександр Ларченко та директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко. Вони висловили сподівання, що надалі подібні зустрічі будуть ініціювати самі депутати відповідних громад.

Наталія Мужикова
Наталія Мужикова

Під час семінару директор департаменту фінансів облдержадміністрації Валерій Дудко розказав про бюджетну систему України загалом та фінансово-економічний розвиток об’єднаних територіальних громад зокрема. Надзвичайно актуальними були і питання подання та оприлюднення декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування через систему електронного декларування, які розкрила Наталія Мужикова – начальник юридичного відділу апарату облдержадміністрації.

Під час зустрічі з начальником управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Миколою Овсяником депутати знайомилися з державною політикою у сфері надання адміністративних послуг та організацією діяльності Центрів надання адміністративних послуг. А от тему організації роботи депутатів ради та її постійних комісій депутати обговорили з Олександрою Негодою – заступником начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради.

Час оприлюднення: 24 січня 2017 р.

Виконавець: Коваленко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Публічні закупівлі: від теорії до практики

Навчання з питань проведення публічних закупівель розпочалося в Центрі перепідгтовки та підвищення кваліфікації кадрів. Під час семінару, який проходить з 24 по 27 січня, висвітлюватимуться теоретичні та практичні аспекти проведення закупівель, а саме: засади державної політики у сфері закупівель; особливості нормативно-правової бази (ЗУ «Про публічні закупівлі»); основні відмінності нового закону, термінологія, сфера застосування та інші нормативно-правові акти. Розглядатимуться функції та права Уповноваженого органу; види процедур закупівель, умови їх застосування, перелік документів, порядок та строки оприлюднення інформації про публічні закупівлі в інформаційно-телекомунікаційній системі “Prozorro”.

Фахівці в сфері закупівель дізнаються про порядок функціонування електронної системи закупівель; порядок здійснення допорогових закупівель та електронний аукціон. Подальша мова піде про специфіку планування закупівель (визначення потреби; визначення очікуваної вартості закупівлі; формування річного плану закупівель та додатку до нього; порядок внесення змін до нього); визначення предмета закупівлі для товарів, послуг, робіт та окремих його частин предмета закупівлі; єдиний закупівельний словник ДК 021:2015.

Учасники семінару ознайомляться зі способами організації закупівельної діяльності; примірним положенням, повноваженнями та функціями тендерного комітету та уповноваженої особи; особливостями створення централізованих закупівельних організацій. Увага звертатиметься на порогові показники при здійсненні закупівлі; оголошення про проведення відкритих торгів; строк для подання пропозицій, етапи відкритих торгів (загальна схема), період подачі пропозицій, зміни до тендерної документації, аукціон, період кваліфікації, визначення переможця та укладення договору.

Розглядатимуться вимоги до змісту тендерної документації; вимоги до технічної специфікації, опис предмета закупівлі; встановлення кваліфікаційних критеріїв; надання роз’яснень та внесення змін до документації конкурсних торгів; види тендерного забезпечення; умови забезпечення пропозиції; неповернення забезпечення та перевірка дійсності забезпечення. Також висвітлюватимуться питання контролю та відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель; звітності щодо здійснення закупівель; порядку оскарження процедур та організації громадського контролю у сфері закупівель.

Програмою семінару передбачена серія практикумів, під час яких слухачі тренуватимуться у проведенні допорогових закупівель з використанням системи Prozorro; процедури відкритих торгів; переговорної процедури закупівлі за новим Законом та складатимуть тендерну документацію відповідно до вимог щодо документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.

Час оприлюднення: 24 січня 2017 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Професійна програма підвищення кваліфікації з англійської мови

Навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації з англійської мови (перша сесія) за напрямом 6.020303 «Філологія» проходить в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 23 січня по 3 лютого 2017 р. Воно призначене для спеціалістів апарату, управлінь та відділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та місцевих рад, на яких покладено обов’язки щодо питань європейської та євроатлантичної співпраці.

Навчання включає в себе серію практичних занять, під час яких держслужбовці та посадові особи місцевого самоврядування на матеріалах з англійської мови розглядатимуть питання, що стосуються європейської інтеграції України. Сюди відноситься: структура Європейського союзу та інституцій ЄС; специфіка державного управління; принципи належного врядування в європейському просторі та державна допомога (захист від конкуренції) як один із пріоритетних напрямків європейської інтеграції.

Увага слухачів звертатиметься на загальні засади конкурентної політики; складові ринків та монополій, захисту від монополій; розглядатимуть поняття «антиконкурентна поведінка», «обмеження конкуренції», «види монополій», «монопольна діяльність», «монополістична конкуренція», «антимонопольна політика», «економічна інфраструктура», «виробництво», «економічний розвиток», «спад економіки і безробіття», «комерційне та підприємницьке право», «інтелектуальна власність», «авторське право», «патент», «торгова марка», «спільне підприємство» тощо.

Робота з граматикою англійської мови передбачатиме опрацювання форм минулого (Past, Past Perfect), теперішнього (Present), майбутнього (Future) часу та модальних дієслів (can/could/be able to, may/might, will/would, ought to, must, need etc). Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування опановуватимуть засади ділового та повсякденного спілкування (ведення переговорів, запит про роз’яснення, відмова від пропозиції, поступка, привітання, встановлення контакту, досягнення домовленості; ведення розмов по телефону; управління конфліктом, вирішення проблем, скарг, прийняття рішень, вибачення; спілкування у відрядженні, в аеропорті, на залізничній станції, в готелі, на конференції; міжкультурна комунікація у сфері бізнесу; участь у засіданнях, ділових зустрічах, переговорах, обмін інформацією, висловлення згоди/незгоди, пропозиції).

Час оприлюднення: 23 січня 2017 р.

Виконавець:Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Розпочалося навчання землевпорядників

За професійною програмою підвищення кваліфікації в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 23 по 27 січня проходить навчання землевпорядників сільських селищних рад сільських, селищних, міських рад (міст обласного та районного підпорядкування), об’єднаних територіальних громад (І сесія).

Під час тематичних зустрічей та конверсаторіумів мова йтиме про методику нормативної грошової оцінки земель, правові засади проведення оцінки земель; процедуру затвердження і оприлюднення оцінки; проведення земельних торгів. Землевпорядники дізнаються про порядок визначення форм власності на землю та механізми реалізації права власності на землю громадянами; державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень; надання земельних ділянок учасникам АТО; Також висвітлюватимуться методичні засади складання проектів формування землеволодінь та землекористувань; оренди земель як важливої складової розвитку земельних відносин і соціального захисту селян; створення громадських пасовищ та питання ведення Державного земельного кадастру.

Увага слухачів звертатиметься на положення законопроекту «Про службу в органах місцевого самоврядування»; Закон України «Про засади запобігання корупції»; зміни до законодавчих актів, що регулюють порядок проходження служби в органах місцевого самоврядування. Тематика практичних занять охоплюватиме питання додержання вимог законодавства про мови посадовими особами органів місцевого самоврядування під час виконання ними службових обов’язків; питання писемного ділового мовлення та застосування сучасних комп’ютерних технологій в роботі органів місцевого самоврядування.

В рамках тижневого навчання 26 – 27 січня слухачі візьмуть участь у семінарі «Планування управлінської діяльності землевпорядників об’єднаних територіальних громад». Вони ознайомляться із засадами та напрямами планування управлінської діяльності (про межі рад та населених пунктів в межах громади; про комунальну, приватну і державну власність на землю; надходження в бюджет: від земельного податку, від орендної плати, від екологічного податку, від продажу земельних ділянок, права оренди та ін.); планування розвитку землекористування в межах і за межами населених пунктів (розроблення місцевої програми використання і охорони земельних та інших природних ресурсів ОТГ; розроблення перспективних планів територіального розвитку землекористування; особливості формування земель комунальної власності в проектах землеустрою щодо відновлення меж населених пунктів та їх реєстрації в державному земельному кадастрі) та обліку земель і земельних ділянок.

Час оприлюднення: 23 січня 2017 р.

Виконавець:Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Виклики соборності України: 2017 рік

Представники від Чернігівської області
Представники від Чернігівської області

 Про виклики щодо цілісності України, необхідність осмислення в цьому контексті уроків доби Української революції 1917 – 1921 рр. та досягнення єдності в політичному та економічному розвитку йшлося під час щорічної відео-конференції до Дня Соборності України, що відбулася 20 січня. Її співорганізаторами виступили регіональні центри перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Кіровоградської, Полтавської, Херсонської, Хмельницької та Чернігівської областей. 

Продовжити читання “Виклики соборності України: 2017 рік”

Державні службовці апарату та структурних підрозділів облдержадміністрації навчаються заповнювати електронні декларації

Перше занятя для департаментів облдержадміністрації: агропромислового розвитку; сім’ї, молоді та спорту; служби у справах дітей 18 січня 2017 року.
Перше занятя для департаментів облдержадміністрації: агропромислового розвитку; сім’ї, молоді та спорту; служби у справах дітей 18 січня 2017 року.

У рамках навчання за програмою постійно діючого тематичного семінару «Правові підстави та організаційні засади  регулювання участі державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в державному управлінні: новели українського законодавства» Центр підвищення кваліфікації кадрів розпочав заняття для державних службовців апарату та структурних підрозділів обласної державної адміністрації.

У ході перших занять, які триватимуть упродовж січня – березня 2017 року, державні службовці категорії В отримають знання з методики подання та оприлюднення декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через систему електронного декларування.

Під час навчання

Мужикова Наталія Михайлівна
Мужикова Наталія Михайлівна

Мужикова Наталія Михайлівна – начальник юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації, магістр державного управління та Вересоцький Іван Валерійович – головний спеціаліст юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації акцентують увагу державних службовців на практичних питаннях щодо користування системою електронного декларування; про загальні питання впровадження електронного декларування; відмінність від паперової декларації; посилення відповідальності за несвоєчасність та недостовірність заповнення електронної декларації тощо. Також за допомогою мультимедійних засобів викладачі-практики  знайомлять посадовців з інтерфейсом системи, демонструють, як декларант зможе самостійно заповнити свою декларацію за допомогою особистого електронного ключа, і звертають увагу на особливості заповнення окремих розділів декларації.

Усі учасники проведених семінарів отримують вичерпні відповіді на найбільш типові запитання.

Час оприлюднення: 19 січня 2017 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Ділове українське мовлення у сфері державного управління

За програмою постійно діючого семінару в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалися заняття з питань українського ділового мовлення для спеціалістів апарату, управлінь та відділів обласної державної адміністрації, виконавчого апарату обласної ради.

Під час першого семінару йшлося про мовне законодавство та засади мовної політики в Україні; основні завдання та організацію роботи з документами в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування. Окрім цього, увага слухачів зверталася на особливості підготовки розпорядчих документів та типові помилки в усному та писемному діловому мовленні державного службовця та посадової особи місцевого самоврядування.

 

Час оприлюднення: 17 січня 2017 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Законопроект про службу в органах місцевого самоврядування передбачає новий поділ посад в органах місцевого самоврядування

Центр підвищення кваліфікації кадрів провів для посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів Деснянської районної у м.Чернігові ради тематичний короткотерміновий семінар-тренінг «Основні засади  реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування України»

У відкритті та роботі семінару-тренінгу взяв участь Олег Миколайович Яковенко – керуючий справами Деснянської районної ради, який наголосив на тому, що основною метою законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування є встановлення нових правових та організаційних засад служби в органах місцевого самоврядування як професійної та політично неупередженої діяльності на благо держави і громади, а також для гарантування реалізації громадянами України права рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування.

У ході семінару Бойко Володимир Миколайович – директор центру, кандидат історичних наук розповів присутнім про те, що  проектом Закону передбачається створення правових передумов для підвищення престижності служби в органах місцевого самоврядування; врегулювання статусу службовця органу місцевого самоврядування; рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування виключно на основі заслуг; прозорого прийняття на службу до органів місцевого самоврядування; стимулювання кар’єрного зростання; деполітизації; нової моделі оплати праці, що мінімізує суб`єктивізм керівника; впровадження ефективного механізму запобігання корупції; підвищення рівня соціального та матеріального захисту службовців тощо. Володимир Миколайович наголосив, що проект також містить ряд новел, головними серед яких є: новий поділ посад в органах місцевого самоврядування на категорії; вимоги до політичної неупередженості службовців; вимоги до рівня професійної компетентності особи, яка претендує на зайняття посади в органах місцевого самоврядування; порядок проведення конкурсу; новели щодо оплати праці, преміювання та заохочення.

Перед учасниками семінару також виступила Захарченко Марина Вікторівна – заступник начальника управління по роботі з персоналом – начальник відділу проходження державної служби апарату обласної державної адміністрації, магістр державної служби щодо підзаконних нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України та Нацдержслужби України щодо практичних питань проходження служби в органах місцевого самоврядування відповідно до вимог законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування.

Вересоцький Іван Валерійович – головний спеціаліст юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації ознайомив учасників семінару із методикою подання та оприлюднення декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через систему електронного декларування.

Усі учасники семінару-тренінгу отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.

 

 

 

Час оприлюднення: 12 січня 2017 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Державні службовці говорили про соціально-психологічні аспекти діяльності

Тематичний короткотерміновий семінар, присвячений  соціально-психологічним аспектам діяльності працівників органів державної влади, розпочався в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. Участь у навчанні, що триває з 11 по 12 січня, беруть спеціалісти апарату структурних підрозділів обласної державної адміністрації, Чернігівської райдержадміністрації.

Відкриття семінару
Відкриття семінару

Семінар проходить у формі практичних занять та тренінгів, під час яких розглядаються психологічні особливості процесу управління в умовах змін; лідерство як соціально-психологічний феномен; конфлікти та методи їх подолання; тайм-менеджмент як технологія організації робочого часу державного службовця.

Значна увага приділятиметься питанням етики, іміджу, культури ділового мовлення як інструменту кар’єрного зростання державного службовця; способам вербальної та невербальної комунікації в діловому спілкуванні. Окрім цього, слухачі дізнаються про особливості публічного мовлення; само презентації та техніки ведення переговорів, види маніпуляцій в діловому спілкуванні; а також про те, як висловлювати та реагувати на критику та компліменти.

 

Час оприлюднення: 12 січня 2017 р.

Виконавець: Чабак Л.А.

конт. тел.: (0462) 676 052