Концепція постгеноцидного суспільства або про Голодомор з великої літери

     Про спадщину визначного американського історика та публіциста Джеймса Мейса, його передбачення та перестороги для сучасної України, зв’язки з Чернігівщиною йшлося під час зустрічі «Джеймс Мейс і концепція постгеноцидного суспільства», яка  проходила в Чернігові 21 лютого 2018 р. Співорганізаторами заходу виступили Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, Український інститут національної пам’яті, Сіверський інститут регіональних досліджень Фонд сприяння ініціативам газети «День» та «Слово “Просвіти”».

   «Сьогодні ми зібралися для того, щоб подивитися в очі правді, яка називається постгеноцидним суспільством, – зауважила заступник голови облдержадміністрації Наталія Романова. – Нас оточують паралельні реальності. Є буденність та  трагедії, що розгортаються поруч. Хтось виходить на барикади, а хтось спокійно переживає всі ці трансформації. Ми маємо навчитись сприймати цю гірку правду. Треба починати з маленького, а саме з власної гідності,  відчинити двері в «кімнату страху», щоб зрозуміти, звідки береться постгеноцидне суспільство. Необхідно, щоб ми відкрились для широкого світу, де панує в першу чергу особистість, гідність та відчуття власної свободи».

    «Наш сьогоднішній «круглий стіл» відбувається в міжнародний день рідної мови. Це ще один заклик подумати  про своє рідне, припинити плакати та жити далі. Завдяки колосальній роботі Джеймса Мейса вдалося поставити на порядок денний питання про визнання Голодомору геноцидом. Але для нього було важливо, щоб Україна вийшла зі стану постгеноцидного суспільства та розбудовувалася як держава гідна людини», – наголосив радник голови обласної ради, доктор історичних наук Дмитро Никоненко.

   «Тема Голодомору – страшне поле бою. Щоб вийти на нього,треба мати неабияку сміливість. Але той, хто вийшов, вже ніколи його не залишить, – підкреслила письменниця та громадський діяч Наталія Дзюбенко-Мейс. Вона відзначила останні роботи чернігівських істориків Тамари Демченко та Миколи Гороха та закликала берегти таких дослідників та їхню працю. – Ці дослідження  – пряма дорога до людей та пам’ять, що передається наступним поколінням. Сьогоднішнє комерціалізоване суспільство схильне орієнтуватися на інші цінності. Тому поширення та популяризація інформації такого ґатунку є надзвичайно актуальним».

   Своїми спогадами про Джеймса Мейса та думками про його підхід до вивчення Голодомору «з великої літери» поділилися  український канадський історик,  політолог Роман Сербин та доктор історичних наук, професор Юрій Шаповал. Голодомор в Україні – це не просто «морення голодом», а цілеспрямована політика, що мала далекосяжні трагічні наслідки. «Він розбив здатність українців до самоідентифікації, призвів до втрати почуття єдності. На жаль, радянська спадщина після здобуття Україною незалежності у 1991 р. не пішла в минуле, але важливо, що спадщина Джеймса Мейса в минуле не йде», – зазначив Юрій Шаповал.

   Під час наступного показу телефільму «Джеймс Мейс. Траєкторія долі» присутні  на зустрічі викладачі, науковці, працівники органів державної влади та місцевого самоврядування, установ культури, представники громадськості, журналісти, студенти мали нагоду дізнатися більше про життя Джеймса Мейса, його наукову, громадську діяльність в США та Україні. Також під час зустрічі працювала виставка документів «Палає пам`яті свіча» підготовлена Державним архівом Чернігівської області.

   Час оприлюднення: 22 лютого 2018  р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Питання організації роботи виконкому ради об’єднаної територіальної громади та управління комунальним майном

обговорювали посадові особи Новобасанської сільської ради об’єднаної територіальної громади під час виїзного семінару-тренінгу, який провів Центр підвищення кваліфікації кадрів.

         Під час семінару, Негода Олександра Іванівна – заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради детально зупинилася на практичних порадах щодо організації діяльності виконавчого комітету  ради: структури виконавчого органу ради; регламенту та планування роботи органу місцевого самоврядування; підготовки та проведення засідань виконкому та сесій;  роботи постійних депутатських комісій тощо.

Крім цього, актуальними для посадовців були питання, що стосувалися обліку відчуження та управління комунальним майном. Про це у своєму виступі акцентував увагу Нетреба Олександр Іванович – начальник відділу орендних відносин та організації розрахунків Управління комунального майна обласної ради.

Також учасники семінару отримали роз’яснення та відповіді на питання відносно обліку, відчуження та управління комунальним майном, які надав Гаврилко Микола Петрович – начальник відділу обліку, відчуження та управління майном обласної ради Управління комунального майна обласної ради.

Про основні завдання та організацію роботи з документами в органах місцевого самоврядування: вимоги до організаційно-розпорядчої документації та документів щодо особового складу розповів Підгайний Петро Михайлович – заступник директора Центру, магістр державної служби.

У відкритті та роботі семінару-тренінгу взяв участь Гармата Віктор Михайлович, секретар Новобасанської сільської ради.

Час оприлюднення: 22 лютого 2018 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Державна служба як можливість самореалізації молоді

  Про можливості для працевлаштування та самореалізації молоді, які відкриваються у зв’язку з процесами децентралізації та реформування державної служби в Україні, говорилося під час традиційної установчої зустрічі зі студентами чернігівських вишів, які виявили бажання навчатися за програмою семінару «Державна служба та служба в органах місцевого самоврядування в Україні: правовий статус, стиль і методи роботи». Спілкування пройшло 20 лютого 2018 р. в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

 Присутніх на зустрічі привітала заступник керівника апарату облдержадміністрації, кандидат філософських наук Ірина Соломаха, яка побажала молодим людям гарного початку на ниві державної служби та прекрасного продовження.

  Про перспективи для молоді, що відкриваються у зв’язку з реформою місцевого самоврядування, говорив радник голови обласної ради, доктор історичних наук Дмитро Никоненко. Він нагадав, що Чернігівська область входить у п’ятірку лідерів по Україні за кількістю створених об’єднаних територіальних громад. А це – широке поле для діяльності, бо саме молоді та освічені кадри як ніколи необхідні на місцях.

    Зі студентами поспілкувалася також заступник начальника Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби в місті Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях Ірина Галайко. Вона звернула увагу на переваги та гарантії для державних службовців, що стали можливими з прийняттям нового закону України «Про державну службу»,  розповіла про умови участі в конкурсах на заміщення посад державної служби.

     Директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко зазначив, що навчання молоді за вищевказаною програмою реалізовується в Центрі вже п’ятнадцятий рік поспіль. Прихід молодих людей на державну службу або в місцеве самоврядування – це свіжий погляд та нові ідеї щодо роботи владних структур, а також гарний старт та корисний досвід для власної кар’єри.

    Студенти пройшли тестування на предмет знання Конституції України та основоположних законів України. За результатами їх оцінювання формуватиметься група учасників семінару, які проходитимуть навчання, стажування в органах державної влади та місцевого самоврядування в березні 2018 р.

Час оприлюднення: 21 лютого 2018 року

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Про загальні правила документування управлінської діяльності у виконкомі ради об’єднаної територіальної громади

розповідали викладачі на виїзному семінарі-тренінгу для працівників виконавчого комітету ради об’єднаної територіальної громади, старост, депутатів Ічнянської міської ради, який провів Центр підвищення кваліфікації кадрів.

Під час семінару, Негода Олександра Іванівна – заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради розповіла посадовим особам місцевого самоврядування про організацію діяльності виконавчого комітету  ради: структуру виконавчого органу ради; регламент та планування роботи органу місцевого самоврядування; підготовку та проведення засідань виконкому та сесій;  роботу постійних депутатських комісій тощо.

Гаврилко Микола Петрович – начальник відділу обліку, відчуження та управління майном обласної ради Управління комунального майна обласної ради та Нетреба Олександр Іванович – начальник відділу орендних відносин та організації розрахунків Управління комунального майна обласної ради розповіли присутнім про повноваження органу місцевого самоврядування у сфері володіння, користування та розпорядження об`єктами комунальної власності.

Про основні завдання та організацію роботи з документами в органах місцевого самоврядування відповідно до Регламенту та Інструкції з діловодства розповів Підгайний Петро Михайлович – заступник директора Центру, магістр державної служби.

У відкритті та роботі семінару-тренінгу взяв участь перший заступник Ічнянського міського голови Бондар Олександр Іванович

Час оприлюднення: 19 лютого 2018 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Місцеве самоврядування як основа демократичного розвитку суспільства

    Розпочалися заняття за програмою постійно діючого тематичного семінару «Місцеве самоврядування як основа демократичного розвитку суспільства» для посадових осіб Чернігівської міської ради та її виконавчих органів.

   Під час першого заняття, що проходило 14 лютого, висвітлювалася методика подання та оприлюднення декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через систему електронного декларування. Увага присутніх зверталася на особливості подання інформації про суб’єкта декларування та  членів його сім’ї, об’єкти нерухомості, рухоме майно, транспортні засоби, доходи, цінні папери, корпоративні права, грошові активи, фінансові зобов’язання, видатки та правочини суб’єкта декларування, робота за сумісництвом тощо.

Нові санітарні та фітосанітарні норми України, питання утилізації та знешкодження відходів

Про санітарні та фітосанітарні норми України, питання утилізації та знешкодження відходів йдеться під час семінару для працівників виконавчих апаратів рад об’єднаних територіальних громад, який проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 14 – 15 лютого 2018 р.

Представники місцевого самоврядування ознайомляться з можливостями Угоди СОТ щодо санітарних та фітосанітарних заходів в торгівлі між Україною та ЄС; співробітництва органів місцевого самоврядування з європейськими інституціями, міжнародними фінансовими та донорськими організаціями в питаннях утилізації та знешкодження відходів.

Увага слухачів звертатиметься на особливості поводження з твердими побутовими відходами та паспортизації сміттєзвалищ; проведення діагностичних заходів в індивідуальних господарствах населення та недопущення занесення гострих інфекційних захворювань на території населених пунктів області; застосування хімічних препаратів в домогосподарствах; можливості області щодо забезпечення високорепродуктивним насінням зернових культур, картоплі та насінням трав.

 

Час оприлюднення: 14 лютого 2018 року

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання бухгалтерів та землевпорядників об’єднаних територіальних громад

Навчання груп бухгалтерів та землевпорядників об’єднаних територіальних громад розпочалося в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 12 лютого 2018 р.

Землевпорядники беруть участь у тематичному короткотерміновому семінарі «Земельне законодавство України та практика  його застосування». Впродовж трьох днів вони розбиратимуть питання визначення форм власності на землю та механізмів реалізації права власності на землю громадянами; отримання земельних ділянок учасниками АТО; оренди земель та створення громадських пасовищ.

Учасники семінару ознайомляться з нововведеннями в земельному та природо­охоронному законодавстві щодо регулювання земельних відносин та адміністрування землекорис­тування територіальних громад; питаннями організації ринку земельних ділянок власників земельних часток (паїв); зонування земель за типами (підтипами) землекористування як базова основа розмежу­вання земель державної і комунальної власності. Мова йтиме про порядок формування земель комунальної власності в проектах землеустрою та реєстрації їх в державному земельному кадастрі; облік земель, земельних ділянок та ідентифікації прав на них як базова основа фінансової стій­кості територіальної громади.

Також розглядатимуться особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень; процедура проведення земельних торгів; грошова оцінка земель населених пунктів; методика нормативної грошової оцінки земель, правові засади проведення оцінки земель, процедура затвердження і оприлюднення оцінки земель та питання ведення Державного земельного кадастру.

Бухгалтери навчатимуться за програмою підвищення кваліфікації впродовж 12 – 16 лютого (І сесія). Висвітлюватимуться засади державної політики України у сфері запобігання корупції (корупційні ризики в діяльності публічних службовців); зміни у законодавстві України щодо бухгалтерського обліку; бюджетного законодавства; нормативно-правовою базою щодо здійснення публічних закупівель. Водночас розглядатимуться питання оренди земель; новації Міністерства юстиції України в сфері державної реєстрації актів цивільного стану (Про функціонування загальнонаціонального проекту «Я маю право»); процедура подання звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів. Також говоритиметься про практичне застосування ЗУ «Про адміністративні послуги в Україні»; методологія стратегічного планування розвитку територіальної громади; самобутність територіальних громад, стан та перспективи розвитку туризму в сільській місцевості; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків (гендерна чутливість публічних службовців).

Бухгалтери братимуть участь в серії практичних занять та тренінгів щодо засад проектного менеджменту (планування проектів: вимоги, ризики, типові помилки, звітність); писемного ділового мовлення; розвитку комунікативної компетентності працівника публічної служби та вирішення конфліктних ситуацій; застосування електронних таблиць Місrosoft Ехсеl для ведення бухгалтерського обліку; користування електронною поштою та пошуковими системами мережі Internet.

Час оприлюднення: 13 лютого 2018 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Організація роботи виконкому ради об’єднаної територіальної громади та діловодства

про це йшлося на виїзному семінарі-тренінгу, який провів Центр підвищення кваліфікації кадрів для працівників виконавчого комітету ради об’єднаної територіальної громади, старост, депутатів Срібнянської селищної ради.

      У відкритті та роботі семінару-тренінгу взяла участь секретар Срібнянської селищної ради Мартинюк Ірина Іванівна, яка у вступному слові сказала, що ефективність діяльності органів місцевого самоврядування беззаперечно залежить від публічних службовців, на яких покладено як виконання завдань і функцій держави й місцевого самоврядування, так і безпосереднє впровадження реформ, а також відмітила актуальність теми семінару, адже організаційне забезпечення діяльності ради – це встановлення та виконання певних дій і заходів, які передбачені законодавством, для ефективного функціонування ради та її органів.

Під час семінару, Гаврилко Микола Петрович – начальник відділу обліку, відчуження та управління майном обласної ради Управління комунального майна обласної ради та Нетреба Олександр Іванович – начальник відділу орендних відносин та організації розрахунків Управління комунального майна обласної ради розповіли присутнім про повноваження органу місцевого самоврядування у сфері володіння, користування та розпорядження об`єктами комунальної власності.

Актуальними для посадовців були питання, що стосувалися організації діяльності виконавчого комітету  ради: структури виконавчого органу ради; регламенту та планування роботи органу місцевого самоврядування; підготовки та проведення засідань виконкому та сесій;  роботи постійних депутатських комісій. Про це йшлося у виступі Негоди Олександри Іванівни – заступника начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради.

Про основні завдання та організацію роботи з документами в органах місцевого самоврядування розповів Підгайний Петро Михайлович – заступник директора Центру, магістр державної служби.

Час оприлюднення: 09 лютого 2018 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Чому об’єднана територіальна громада потребує громадських комунікацій? –

на це та інші запитання знайшли відповіді посадові особи місцевого самоврядування Городнянської міської ради під час тематичного короткотермінового семінару-тренінгу «Комунікація влади з громадськістю та ЗМІ», який провів Центр підвищення кваліфікації кадрів.

         Під час відкриття семінару Городнянський міський голова Богдан Андрій Іванович звернув увагу посадовців на актуальності тематики тренінгу, оскільки публічні комунікації об’єднаної територіальної громади мають складатися з безлічі нехитрих малих кроків: написання нескладних лаконічних текстів, розсилання прес-релізів, організації прес-конференцій, дописів у соціальних мережах, зустрічей з депутатами і членами громадських організацій тощо. Усе це, – на думку міського голови, – потребує щоденної копіткої роботи, в якій будуть і перемоги, і розчарування, і тільки згодом можна побачити, як своїми комунікаційними «цеглинками» закладена міцна і гарна споруда – імідж своєї об’єднаної громади.

         Учасники семінару ознайомилися з практичними порадами як готувати та поширювати інформаційний бюлетень поточних новин ОТГ, як провести загальні збори членів громади в окремих населених пунктах, інші масові заходи та публічні акції тощо.

         Крім цього, Підгайний Петро Михайлович – заступник директора Центру, магістр державної служби розповів посадовим особам місцевого самоврядування про основні постулати відносин ОТГ з редакторами та журналістами; про інформацію, яку слід віднести до таблиць медіа-карти; як формувати прес-пакет як обов’язковий атрибут кожного медіа-заходу; як правильно підготувати якісний інформаційний привід, як створити та поширити прес-реліз; у яких випадках створюють пост-реліз тощо.

      Час оприлюднення: 07 лютого 2018 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання новопризначених спеціалістів

За професійною програмою підвищення кваліфікації в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 5 по 9 лютого  проводиться навчання новопризначених спеціалістів структурних підрозділів облдержадміністрації та райдержадміністрацій (перша сесія).

Державні службовці ознайомляться  з конституційно-правовими засадами публічного управління та адміністрування; засадами державної політики України у сфері запобігання корупції (корупційні ризики в діяльності публічних службовців); традиціями публічного управління в Україні: історія владних інституцій Чернігово-Сіверщини.

Далі обговорюватимуться державні організаційно-правові механізми забезпечення принципу рівноправності жінок і чоловіків у суспільстві (ґендерні відносини); особливості надання безоплатної правової допомоги; соціальні аспекти запобігання торгівлі людьми. Також мова йтиме про стан, тенденції розвитку, перспектив, Самобутність територіальних громад та управління проектним циклом.

Серія практичних занять та тренінгів стосуватиметься формування позитивного іміджу органів публічної влади (корпоративна культура); налагодження ефективних публічних комунікацій та управління конфліктними ситуаціями. Окрім цього, розглядатимуться професійна мотивація і цілепокладання; культура усного та писемного ділового мовлення та використання сучасних інформаційних технологій в діяльності органів влади.

 

 

Час оприлюднення:  6 лютого 2018 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052