«Формування та реалізація державної молодіжної політики в Україні в умовах децентралізації. Гендерне проектування»

Тематичний короткотерміновий виїзний семінар-тренінг з такою темою відбувся у Михайло-Коцюбинській територіальній громаді.

Разом з головним спеціалістом відділу з питань молоді та організації оздоровлення дітей Департаменту сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації Яланською Анастасією Павлівною учасники тренінгу розглянули практичні аспекти здійснення державної молодіжної політики в територіальній громаді. Зокрема, акцентували увагу на необхідності створення молодіжних громадських організацій з метою залучення дітей та молоді до громадської діяльності, організації дозвілля як запоруки формування здорового і активного способу життя. Представник Департаменту поінформувала слухачів про оголошення і проведення обласних, загальнодержавних та міжнародних конкурсів, тренінгів, інших соціальних, просвітницьких,  та культурних заходів, про переваги таких заходів для розвитку молодіжних ініціатив, про умови участі та отримання фінансування молодіжних проектів.

Досвідом організації роботи з молоддю та перспективними напрямками діяльності Чернігівського обласного молодіжного центру поділився з учасниками тренінгу Котеленець Олег Олександрович – начальник відділу молодіжної роботи КУ «Чернігівський обласний молодіжний центр»  Чернігівської обласної ради.

Під час обговорення було розглянуто способи врахування гендерних аспектів при плануванні та здійсненні проектів, пов’язаних з реалізацією молодіжної політики.

Учасники тренінгу підкреслили важливість переходу до нових моделей роботи, які формують підходи «молодіжної участі» на противагу застарілих форм «роботи з молоддю».

Час оприлюднення: 24 квітня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

 

Забезпечення ефективності запобігання корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування

 

 

 Про рівень корупції в Україні та індекс її сприйняття, причини, що спонукають до вчинення корупційних дій та заходи державної політики в сфері запобігання корупції йшлося під час тематичного короткотермінового семінару «Забезпечення ефективності запобігання корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування», який пройшов у Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 23 квітня 2019 р. Участь у семінарі взяли працівники апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення, апаратів райдержадміністрацій, виконавчих апаратів районних рад, структурних підрозділів облдержадміністрації.

 Увага слухачів зверталася на відповідні положення чинного антикорупційного законодавства України (ЗУ «Про запобігання корупції»). Учасники семінару мали нагоду оновити свої знання щодо повноважень спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції у відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування; особливостей відповідальності за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень; порядку врегулювання конфлікту інтересів. Практична складова семінару стосувалася психологічних аспектів запобігання корупційним правопорушенням в органах державної влади та місцевого самоврядування.

  Час оприлюднення: 23 квітня 2019 року.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676 052

Правові та практичні аспекти здійснення публічних закупівель в України

  Зміни в законодавстві щодо здійснення публічних закупівель, планування закупівель, особливості оформлення тендерної документації та інші нюанси проведення процедур публічних закупівель обговорювалися під час семінару «Правові та практичні аспекти здійснення публічних закупівель в Україні», проведеного Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 18 квітня. Участь у заході взяли представники головних розпорядників бюджетних коштів, відповідальні за проведення закупівель.

 Під час семінару розглядалися зміни в законодавстві щодо закупівель, які відбулися впродовж 2018 – 2019 рр. (постанови НКРЕКП щодо ринку електроенергії; накази та інструкції ДП «Прозорро» щодо використання системи електронних закупівель тощо). Увага присутніх зверталася на ключові підходи на формування річного плану закупівель та строки його оприлюднення; визначення очікуваної вартості закупівлі, де також вказувалося на необхідність аналізу ринкових цін з метою своєчасного реагування на зміну вартості та уникнення матеріальних збитків для держави.

 Учасникам зустрічі були представлені результати моніторингу закупівель, здійсненого територіальними органами Держаудитслужби, та, зокрема, порушення у процедурах закупівель, виявлені під час його проведення. Подальша мова йшла про законодавче забезпечення та  особливості укладання договорів у допорогових та надпорогових закупівлях (відповідно до положень  ЗУ «Про публічні закупівлі», Господарського та Цивільного кодексів) та механізм застосування оперативно-господарських санкцій проти недобросовісних постачальників.

 Час оприлюднення: 19 квітня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676-052

Основні завдання та організація роботи з документами в органах місцевого самоврядування

про це йшлося на виїзному семінарі-тренінгу, який провів Центр підвищення кваліфікації кадрів для працівників виконавчого комітету, старост, депутатів Бобровицької міської ради.

У своєму виступі Негода Олександра Іванівна – заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради  розповіла посадовцям про актуальні питання, що стосувалися організації діяльності виконавчого комітету  ради: структури виконавчого органу ради; регламенту та планування роботи органу місцевого самоврядування; підготовки та проведення засідань виконкому та сесій;  роботи постійних депутатських комісій.

Про вимоги щодо підготовки організаційно-розпорядчих документів (статутів, положень, інструкцій, правил, порядків, регламентів, штатних розписів), їх відповідності уніфікованим формам документів, встановленим державними стандартами на документацію та іншими нормативно-правовими актами, що містять вимоги до побудови форм і правил створення документів  в органах місцевого самоврядування йшлося у виступі Підгайного Петра Михайловича – заступника директора Центру, магістра державної служби.

      Час оприлюднення: 22 квітня 2019 року.
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Дисциплінарна відповідальність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Врегулювання конфлікту інтересів

 Суспільна значимість завдань, поставлених перед публічними службовцями, зобов’язує до їх належного виконання. Інститут дисциплінарної відповідальності є тим механізмом, який спонукає особу дотримуватись правил і вимог, встановлених законодавством.

 Практичні аспекти державної політики у сфері додержання встановлених правових та соціальних норм при виконанні функцій держави та місцевого самоврядування були розглянуті в ході тематичного короткотермінового семінару – тренінгу «Дисциплінарна відповідальність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Врегулювання конфлікту інтересів», який відбувся в Ніжинській  міській раді 16 квітня 2019 року.

 Під час спілкування зі спеціалістами юридичного відділу апарату Чернігівської облдержадміністрації слухачі ознайомились із практичними аспектами застосування нормативно-правових актів, що регулюють питання притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування.

 В процесі тренінгу були розглянуто способи запобігання та врегулювання конфлікту інтересів при виконанні особою службових чи представницьких повноважень з метою запобігання впливу на об’єктивність чи неупередженість прийняття рішень та вчинення дій під час виконання наданих повноважень.

 Час оприлюднення: 17 квітня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

 

Земельне законодавство України та практика його застосування

За програмою тематичного короткотермінового семінару «Земельне законодавство України та практика  його застосування» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання для землевпорядників апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад та сільських рад.

Впродовж 10 – 12 квітня відбудеться низка тематичних зустрічей, під час яких висвітлюватиметься роль містобудівної документації в розвитку сільського населеного пункту та проблематика територіального планування; розмежування повноважень щодо розпорядження земельними ділянками за межами населених пунктів та порядок надання в оренду об’єктів; особливості державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Практичний компонент семінару охоплюватиме ряд питань, що стосуються планування розвитку землекористування територіальних громад. Зокрема, йтиметься про законодавче забезпечення планування; планування розвитку землекористування в межах і за межами населених пунктів; інформаційне забезпечення планування (збір та формування відомостей про межі рад та населених пунктів в межах громади; про комунальну, приватну і державну власність на землю; про власників землі, землекористувачів, в т.ч. орендарів; про склад угідь); про обмеження у використанні земель; дотримання пам’яткоохоронного законодавства під час відведення земельних ділянок та використання земель природно-заповідного фонду.

Землевпорядники отримають також практичні поради щодо розробки проектів формування землеволодінь та землекористувань; перспективних планів територіального розвитку землекористування (зонування земель) в межах громад; формування земель комунальної власності в проектах землеустрою щодо відновлення меж населених пунктів та їх реєстрації в державному земельному кадастрі; проектів формування землеволодінь та землекористувань.

Час оприлюднення: 10 квітня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676 052

Публічні закупівлі: від теорії та практики

Семінар з питань проведення публічних закупівель проводиться в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 9 по 12 квітня 2019 р. Висвітлюватимуться положення нормативно-правової бази (ЗУ «Про публічні закупівлі»); функціонування системи закупівель в Україні; теоретичні та практичні аспекти здійснення допорогових закупівель з використанням системи Prozorro та робота електронного аукціону; види процедур закупівель та умови їхнього застосування; затверджені форми документів у сфері публічних закупівель; перелік документів та строки оприлюднення інформації; оприлюднення інформації в системі “Prozorro” та застосування електронного цифрового підпису.

Подальша мова йтиме про планування закупівель як передумову здійснення процедур закупівель. Говоритиметься про визначення потреби та очікуваної вартості закупівлі; аналіз ринку; формування річного плану закупівель та додатку до нього; внесення змін до річного плану закупівель; порядок визначення предмета закупівлі та єдиний закупівельний словник ДК 021:2015.

Учасники семінару дізнаються про повноваження та функції тендерного комітету, уповноваженої особи; створення централізованих закупівельних організацій; вимоги до змісту тендерної документації; технічної специфікації, опис предмета закупівлі; встановлення кваліфікаційних критеріїв; надання роз’яснень та внесення змін до документації конкурсних торгів. Обговорюватимуться питання щодо виду тендерного забезпечення; умов забезпечення пропозиції; неповернення забезпечення, перевірки дійсності забезпечення; контролю та відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель; звітності щодо здійснення закупівель; порядку оскарження процедур та організації громадського контролю у сфері закупівель.

Увага присутніх звертатиметься на порогові показники при здійсненні закупівлі; оголошення про проведення відкритих торгів; строк для подання пропозицій, етапи відкритих торгів (загальна схема), період подачі пропозицій, зміни до тендерної документації, аукціон, період кваліфікації, визначення переможця та укладання договору. Також розглядатимуться етапи відкритих торгів з публікацією англійською мовою; підстави до застосування та створення нецінових критеріїв; умови застосування, особливості проведення конкурентного діалогу.

Окрім цього, наводитимуться аналітичні інструменти для контролю та моніторингу публічних закупівель (система ризик-індикаторів DOZORRO; модуль аналітики –bi.prozorro.org); форми, зміст та особливості підготовки звітної документації; умови відповідальності за порушення вимог, встановлених законодавством у сфері публічних закупівель; функції органів уповноважених на здійснення контролю у сфері закупівель; нормативні акти, що регулюють питання здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель; порядок здійснення моніторингу публічних закупівель; відповідальність членів тендерного комітету, уповноважених осіб.
Програмою семінару запланована серія практикумів, під час яких слухачі відпрацьовуватимуть проведення процедури відкритих торгів; закупівлі розподілу та постачання електроенергії, теплової енергії, гарячого водопостачання; закупівлі інших товарів, послуг, робіт за переговорною процедурою закупівлі; складатимуть тендерну документацію відповідно до вимог щодо документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.

Час оприлюднення: 9  квітня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: 676- 052

Організація роботи виконкому ради об’єднаної територіальної громади –

про це йшлося на виїзному семінарі-тренінгу, який провів Центр підвищення кваліфікації кадрів для працівників та депутатів Хмільницької сільської ради.

В Хмільницькій громаді вибори голови  ще не відбулися. Але цей факт колись станеться. І що далі? Як організувати діяльність виконавчого комітету  ради? Постає велика низка питань:  структура виконавчого органу ради; регламент та планування роботи; підготовка та проведення засідань виконкому та сесій;  робота постійних депутатських комісій. Ці питання висвітлила у своєму виступі Чабак Людмила Анатоліївна –  радник із питань децентралізації Чернігівського відокремленого підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування», кандидат філософських наук.

      Час оприлюднення: 3 квітня 2019 року.
Виконавець: Карпенко Т.К. конт. тел.: (0462) 676 052

Засади та організація міжмуніципального співробітництва

 Про засади та напрямки міжмуніципального співробітництва, його значення в розвитку інфраструктури та соціальної сфери територіальних громад йдеться під час семінару, який проводиться в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 2 – 3 квітня 2019 р. для сільських, селищних голів та секретарів відповідних рад. З вступним словом до учасників заходу звернулися начальник Управління інвестиційної та зовнішньоекономічної діяльності облдежрадміністрації Юрій Сухомлин та директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

 Представники органів місцевого самоврядування дізнаються про форми державної підтримки співробітництва громад та залучення бюджетних коштів у проекти розвитку в умовах бюджетної децентралізації. Вони ознайомляться із законодавчим забезпеченням та сферами, в яких можуть бути реалізовані проекти співробітництва громад та особливостями управління об’єктами комунальної власності в сільських громадах.

 Практична складова семінару стосуватиметься залучення фінансових інструментів для забезпечення такої співпраці та здійснення необхідних процедур щодо укладання договорів про співробітництво громад. Зокрема, обговорюватиметься досвід спільних проектів громад, для реалізації яких залучатимуться ресурси ДФРР. Водночас йтиметься про можливості співробітництва органів місцевого самоврядування з європейськими інституціями, міжнародними фінансовими та донорськими організаціями.

 Час оприлюднення: 2 квітня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

ІНФОРМАЦІЯ

про підвищення кваліфікації державних службовців органів виконавчої влади та посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад у Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій

упродовж І кварталу 2019 року

Протягом січня – березня 2019 року діяльність Центру спрямовувалася, в першу чергу, на виконання своїх статутних завдань, а також Плану-графіка підвищення кваліфікації кадрів, затвердженого спільним розпорядженням голови  облдержадміністрації і голови обласної ради від 18 грудня 2018 р. № 96 та погодженого Національним агентством України з питань державної служби, в тому числі інших нормативно-правових актів.

Навчання в Центрі проходило за визначеними чинним законодавством України видами підвищення кваліфікації відповідно до затверджених навчально-тематичних планів та розкладів занять.

Так, протягом І кварталу 2019 року в Центрі підвищили кваліфікацію –1361 слухачів. З них:

  • державних службовців місцевих органів виконавчої влади – 665;
  • державних службовців територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в області – 45 (за договорами);
  • посадових осіб місцевого самоврядування – 643 (у тому числі депутатів місцевих рад – 77);
  • представників державних підприємств, установ і організацій – 8.

Слухачі Центру підвищували свою кваліфікацію упродовж І кварталу ц.р. за такими видами навчання:

  • за професійними програмами – 78 слухачів (24 – державний службовець, 54 – посадових осіб місцевого самоврядування);
  • за програмами тематичних короткострокових семінарів – 411 слухач (192 – державних службовця, 211 – посадових осіб місцевого самоврядування, 8 – представників державних підприємств, установ і організацій);
  • за програмами тематичних короткострокових семінарів-тренінгів – 422 слухача (98 – державних службовців, 324 – посадових осіб місцевого самоврядування);
  • за програмами постійно діючих тематичних семінарів – 450 слухачів (396 – державних службовців, 54 – посадових осіб місцевого самоврядування).