«Правове регулювання відносин між роботодавцями та найманими працівниками»

Такою була тема семінару-тренінгу, який відбувся у Деснянській селищній раді. Зустріч відкрила секретар ради Рудь Ніна Анатоліївна.

Про зміни у нормативно-правовій базі стосовно укладання трудових договорів, здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства про працю та накладення штрафів за його порушення говорила з учасниками семінару Скоробагата Алла Василівна – головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Чернігівській області. Проведені перевірки засвідчили хороший рівень організації трудових відносин в Деснянській селищній раді, водночас виникають поточні проблеми, більшість з яких пов’язані з набуттям громадою нових повноважень.

Практичні аспекти поточної організації роботи Деснянської селищної ради та її виконавчого комітету, взаємодію з громадськістю слухачі обговорювали з Негодою Олександрою Іванівною – заступником начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради.

Час оприлюднення:  18 вересня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Розпочалося навчання новопризначених працівників органів місцевого самоврядування

 

 Практичні аспекти застосування ЗУ “Про службу в органах місцевого самоврядування”, зміни в новій редакції “Українського правопису”; питання корпоративної культури та іміджу посадової особи місцевого самоврядування розглядаються в рамках навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації, що проводиться в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для новопризначених спеціалістів апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного та районного значення, виконавчих апаратів районних рад.

 Програмою першої сесії,  що триватиме з 16 по 20 вересня, передбачено висвітлення аспектів ЗУ «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію»; новацій міністерства юстиції України (функціонування загальнонаціонального проекту «Я МАЮ ПРАВО»); особливостей надання безоплатної правової допомоги; соціальних аспектів запобігання торгівлі людьми та правових механізмів забезпечення принципу рівноправності жінок і чоловіків у суспільстві.

 Під час практичних занять учасники навчання дізнаються про мапування громад як інструмент розвитку території; засади енергозбереження та енергоменеджменту та застосування сучасних інформаційних технологій в діяльності органів влади та органів місцевого самоврядування. У форматі тренінгу розглядатимуться складові професійної мотивації  та цілепокладання; принципи і методи побудови ефективних комунікацій, врегулювання конфліктних ситуацій та інші складові ділового спілкування публічних службовців.

 Час оприлюднення:  16 вересня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Дисциплінарна відповідальність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Врегулювання конфлікту інтересів

Якими будуть принципи, умови та особливості проходження служби в органах місцевого самоврядування після зміни законодавства? Яким є зараз і буде в майбутньому правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування? Як зміняться умови оплати праці посадовців? Коли виникає конфлікт інтересів та як його врегульовувати? Отримати відповіді на ці та інші питання працівникам апарату виконкому та депутати ради Гончарівської об’єднаної територіальної громади допомагали Галайко Ірина Анатоліївна – в.о. начальника Міжрегіонального управління Національного агентства України у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях та Вересоцький Іван Валерійович – головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції апарату Чернігівської облдержадміністрації.

Під час тренінгу «Дисциплінарна відповідальність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Врегулювання конфлікту інтересів», який відбувся у Гончарівській селищній раді 13 вересня 2019 року, учасники також розглядали питання, пов’язані з дисциплінарною відповідальністю службовців і антикорупційним законодавством. Слухачі ознайомились із практичними аспектами застосування нормативно-правових актів, що регулюють питання притягнення до дисциплінарної, адміністративно та кримінальної відповідальності державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.

Час оприлюднення: 13 вересня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

Розпочався семінар для директорів районних та міських центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Важливі питання надання допомоги соціально вразливим категоріям населення обговорюють директори центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Чернігівської області під час семінару, який розпочався у Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації.

Привітавши учасників зустрічі, директорка Чернігівського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Кот Алла Анатоліївна окреслила виклики, які спричиняють негативний вплив на соціально та економічно вразливі групи населення. Як мінімізувати цей влив, надати дієву допомогу і підтримку тим, хто її конче потребує? Що відбувається в системі інституційного догляду дітей в процесі її реформування? Які зміни сталися в нормативно-правовій базі сфери надання соціальних послуг? Відповідь на ці та інші нагальні питання в роботі Центрів шукали учасники зустрічі під час спілкування з представниками Чернігівської обласної державної адміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради, зі спеціалістами Чернігівського обласного центру СССДМ.

Директорів центрів цікавили практичні аспекти співпраці центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з центрами зайнятості та центрами надання безоплатної вторинної  правової допомоги.

Учасники зустрічі обговорили також шляхи вирішення спільних проблем, які виникають у роботі центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в сучасних мінливих умовах реформування українського суспільства.

Час оприлюднення: 11 вересня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Розпочався семінар з питань розгляду звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації

      Практичні аспекти роботи зі зверненнями громадян, забезпечення доступу до публічної інформації розглядаються під час семінару «Організація роботи зі зверненнями громадян, забезпечення доступу до публічної інформації», що проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 10 – 11 вересня 2019 р. Участь у навчанні беруть спеціалісти структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, працівники апаратів рад об’єднаних територіальних громад області, відповідальних за роботу зі зверненнями громадян. Зі вступним словом до присутніх звернувся директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

   Тематика семінару охоплюватиме також питання реєстрації та обробки електронних звернень; зміни у новій редакції «Українського правопису» при веденні діловодства; новели проходження державної служби. Його учасники ознайомляться з новаціями міністерства юстиції України, що запроваджуються в рамках проекту «Я маю право»; способами налагодження ефективної комунікації та вирішення конфліктів під час  ділового спілкування державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

 

Час оприлюднення: 10 вересня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Про особливості формування бюджетних запитів

    Тематичний короткотерміновий семінар “Формування бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів” пройшов у Центрі перепідготовки та підвищенні кваліфікації кадрів 10 вересня. Серед учасників семінару − головні бухгалтери структурних підрозділів облдержадміністрації, бухгалтери апарату райдержадміністрацій. У відкритті навчання взяв участь директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.

  Під час семінару розглядалися новації бюджетного законодавства, особливості оформлення бюджетних запитів та окремі питання ведення бухгалтерського обліку в органах державної влади. Окрім цього висвітлювалися новації вітчизняного законодавства у сфері  функціонування системи публічних закупівель в Україні та новації в пенсійному законодавстві України.

 

Час оприлюднення: 10 вересня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

«Імідж та етико-психологічні аспекти діяльності посадовця»

Семінар-тренінг з такою назвою проведено Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для працівників Новгород-Сіверської міської ради.

Ефективне спілкування, активне слухання, використання невербальної комунікації,  розв’язання конфліктів та профілактика емоційного вигорання –  ці та інші питання висвітлювалися під час навчання 10 вересня 2019 р.

Учасники семінару брали участь у  виконанні низки вправ, спрямованих на управління конфліктними ситуаціями; застосування прийомів вербальної та невербальної комунікації; дотримання етичних норм, застосування критики, компліментів та виявлення маніпуляцій у діловому спілкуванні.

Час оприлюднення: 10 вересня 2019 р.

Виконавець: Коваленко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Формування та реалізація державної молодіжної політики в Україні в умовах децентралізації. Гендерне проектування

Важливі питання реалізації в громадах державної молодіжної політики обговорювались під час виїзного семінару-тренінгу, який відбувся в Олишівській об’єднаній територіальній громаді.

Учасники тренінгу спільно з головним спеціалістом відділу з питань молоді та організації оздоровлення дітей Департаменту сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації Анастасією Яланською розглянули практичні аспекти здійснення державної молодіжної політики в територіальній громаді. Зокрема, акцентували увагу на розвитку діяльності молодіжних громадських організацій з метою залучення дітей та молоді до суспільного життя, організації дозвілля як запоруки формування здорового і активного способу життя. Представник Департаменту поінформувала слухачів про план проведення обласних, загальнодержавних та міжнародних конкурсів, тренінгів, інших соціальних, просвітницьких, та культурних заходів, про переваги таких заходів для розвитку молодіжних ініціатив, про умови участі та отримання фінансування молодіжних проектів.

Практичні аспекти роботи з молоддю та перспективні напрямки діяльності Чернігівського обласного молодіжного центру учасники тренінгу обговорили з Анастасією Горшковою, начальником відділу національно-патріотичного виховання КУ «Чернігівський обласний молодіжний центр»  Чернігівської обласної ради.

Під час обговорення було також розглянуто способи врахування гендерних аспектів при плануванні та здійсненні проектів, пов’язаних з реалізацією молодіжної політики.

Учасники тренінгу підкреслили важливість переходу до моделей діяльності, які формують нові сучасні підходи до молодіжної роботи.

Час оприлюднення: 5 вересня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

Коли, на вашу думку, доцільно розробляти стратегію (план) розвитку громади – напередодны твореннч чи відразу після?. З такого питання розпочався семінар щодо основ партисипативного стратегічного планування в Борзнянській міський раді. Думки очікувано розділилися. За всієї правильності постановки питання, що спочатку має бути план, а потім дія  у випадку ОТГ практика є іншої. Більшість учасників, а це старости та штатні працівники виконкому ради, зазначили – без створення громади стратегію нема кому розробляти. Так чи інакше, але наявний досвід засвідчує – чим раніше громада замислюється над необхідністю розробки стратегії розвитку, тим краще для неї в сенсі ефективності використання ресурсів. Під час зустрічі йшлося про особливості стратегічного планування, риси, що відрізняють його від більш звичного – короткострокового. Зазначалося, що обидва види доповнюють один одного, але кожне має своє змістовне навантаження. Стратегічне дозволяє бачити мету, до якої прагнемо, та розуміти кроки, необхідні для їх досягнення, часові рамки. Слухачі познайомилися з нормативно-правовою базою стратегуванння в Україні як одного з засобів державної регіональної політики. Також детально розглянули основні положення методики розробки стратегій розвитку громад, рекомендованої Мінрегіоном. Учасників навчання цікавили часові рамки розробки стратегії, бажані чисельність та склад робочої групи, способи залучення мешканців громади до участі в її ствоеннні та реалізації.  Також пролунало таке питання – чи варто розпочинати цю роботу за обставин, коли не всі сільські ради ввійшли до складу ОТГ (як це передбачалося перспективним планом). Підсумок зустрічі був таким – після розв`язання першочергових питань (перехід на прямі міжбюджетні взаємини, розподілу власності, формування нових виконавчих структур) громада невідкладно має перейти до написання своєї стратегії.