Запровадження технологій електронного врядування: зайвий клопіт чи вимога часу?

 

  Як «бігають» дані, а не люди, в чому полягає різниця між удосконаленим електронним та кваліфікованим електронним підписом, сфера їхнього застосування, переваги платформ електронної взаємодії між державними організаціями, як люди стають «здобиччю інформації» і чому важлива цифрова гігієна на робочому місці, – про це та багато інших корисних опцій у сфері діджиталізації мали нагоду дізнатися учасники навчання «Технології електронного врядування в роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування». До спілкування в режимі онлайн долучилися близько 80 представників райдержадміністрацій та об’єднаних територіальних громад.

  Семінар організований Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації спільно Чернігівською обласною державною адміністрацією, Секретаріатом Кабінету Міністрів України та Фондом Східна Європа в межах швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади (EGAP)».

   Олександр Ярема, перший заступник Державного секретаря Секретаріату Кабінету міністрів України: «Ми живемо в парадоксальний час. Ще недавно ми переймалися питаннями, як перейти від спілкування онлайн в офлайн, передусім відтягнути від комп’ютерів молодь. Тепер пішли певною мірою зворотнім шляхом, залучаючи сучасні інструменти, які дозволяють спілкуватися службовцям різних установ  не витрачаючи зайвого часу та коштів на переїзди, більш ефективно працювати самим та надавати якісні послуги громадянам».

 Віталій  Загайний, перший заступник голови Чернігівської облдержадміністрації: «Сьогодні ми приділяємо значну увагу впровадженню засобів електронного врядування в райдержадміністраціях та громадах області в їхній повсякденній роботі. Досвід наших спільних навчань, широке представництво учасників свідчать про актуальність даної тематики та свідоме прагнення до оптимізації своєї діяльності».

   Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа: «Інструменти електронного врядування стають невід’ємним елементом повсякденної роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Чернігівщина є найбільш активною у процесі отримання знань про ресурси та розробки у цій сфері з їх подальшим практичним застосуванням. А це – додаткові можливості для розвитку громад».

   У своїх наступних виступах експерти Фонду говорили про переваги електронних технологій  в організації системи публічного управління та надання послуг громадянам на місцях. Зокрема, громадам варто попіклуватися про якісне наповнення інформації про їхні ресурси. Її критерії – актуальність, повнота, достовірність, зрозумілість та доступність. І це не лише запорука для прийняття вірних рішень та інструмент для залучення інвесторів. Зокрема, просторова орієнтована інформація на геопорталі громади може стати своєрідною «картою бажань», де кожен зацікавлений мешканець громади може висловити своє бачення щодо розвитку певного об’єкту чи місцини на території громади.

   Ще одна тенденція часу – застосування систем електронної взаємодії, що дозволяє отримувати швидкий доступ до даних та автоматизувати процес надання адміністративних, соціальних та інших видів послуг. Приміром в Естонії успішно діє система X-ROAD, до якої підключено 487 держустанов, 647 організацій та підприємств, а кількість обмінів даних в минулому році склала більше ніж 563 млн. В Україні захищену передачу інформації та якісне надання послуг покликана забезпечити система «Трембіта», що запрацювала з січня минулого року.

   Також йшлося про призначення та можливості веб-порталу «Дія» у наданні е-послуг;   особливості надання адміністративних послуг через старостати, де ключовими моментами є визначення старостою переліку адмінпослуг, яких потребують мешканці його округу, забезпечення технічних умов їх надання та відповідне інформування населення.

  Наостанок зачепили питання цифрової безпеки на робочому місці, що без перебільшення стосується кожного, хто працює в державному або приватному секторі. Учасники вебінару отримали детальні інструкції щодо найбільш поширених кібернебезпек, поводження з паролями, роботи з документами та інформацією навіть після того, як вони втратили актуальність для свого власника.

 

Час оприлюднення: 04 червня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: 676-052