Про граматичний стандарт української літературної мови і сучасну практику, –

йшлося на третьому занятті за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Новий український правопис та ділове українське мовлення в публічному адмініструванні», яке було проведено у Чернігівському центрі підвищення кваліфікації для спеціалістів апарату, структурних підрозділів обласної державної адміністрації, виконавчого апарату обласної ради.

         Під час візуалізованої лекції-бесіди Тамара Карпенко – викладач Центру, ознайомила учасників навчання з граматичною парадигмою самостійних та службових частин мови в ділових паперах.

         У ході вебінару Петро Підгайний – заступник директора Центру, увагу слухачів зосередив на довідково-інформаційних документах та на вимогах до підготовки та оформлення службових листів.

         Учасники навчання також ознайомилися із загальними вимогами до складання та оформлювання документів щодо особового складу: особового листка з обліку кадрів, особової справи, резюме, заяви, автобіографії, характеристики, скарги, пропозиції, наказів щодо особового складу, трудової книжки тощо.

Час оприлюднення: 28 серпня 2020 р.

Виконавець: Підгайний П.М.

конт. тел.: (0462) 676-052

Які зміни очікуються в організації та наданні адміністративних послуг?

     Відповідь на це запитання з’ясовували для себе голови, заступники голів об’єднаних територіальних громад, адміністратори та працівники центрів надання адміністративних послуг, особи, яких визначено відповідальними за організацію діяльності ЦНАПу рад об’єднаних територіальних громад під час вебінару, проведеного Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Організація діяльності ЦНАПів: зміни законодавства».

     Про нормативно-правове забезпечення діяльності Центрів надання адміністративних послуг в контексті змін до Закону України “Про адміністративні послуги” йшлося під час виступу Світлани Лисенко – заступника начальника відділу забезпечення розвитку підприємництва Департаменту  розвитку економіки та сільського господарства обласної державної адміністрації.

     Під час візуалізованої лекції-бесіди Олексій Голован – заступник начальника управління – начальник відділу – державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради розповів про специфіку організації та надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування під час адаптивного карантину.

     Увага учасників навчання зверталася спікером на проблемні питання та шляхи їх вирішення, які виникають під час прийому документів в сферах реєстрації місця проживання та реєстрації речових прав на нерухоме майно, а також щодо регулювання адміністративного збору.

          Основні акценти виступу також були розставлені на питаннях інформаційної безпеки (цифрової гігієни) співробітників ЦНАП. Крім цього, пан Олексій розповів про першу в Україні комплексну адміністративну послугу «еМалятко», при створенні якої застосовано принцип об’єднання послуг за життєвою ситуацією та яка передбачає 10 послуг для батьків новонароджених в одній послузі від держави.     Посадовці також отримали знання про мобільний застосунок Дія та про послуги, які можна отримати за його допомогою.

Час оприлюднення: 27 серпня 2020 року
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Про соціальний супровід сімей, що перебувають в складних життєвих обставинах, а також соціальне супроводження прийомних сімей,  дитячих будинків сімейного типу

йшлося 26 серпня 2020 р. під час навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації “Соціальний супровід сімей, що перебувають в складних життєвих обставинах, а також соціальне супроводження прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу” в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації кадрів. Цільова аудиторія – працівники місцевих центрів СССДМ, фахівці із соціальної роботи об’єднаних територіальних громад, які здійснюють соціальний супровід сімей, що перебувають в складних життєвих обставинах, а також соціальне супроводження прийомних сімей,  дитячих будинків сімейного типу.

          У перший день вебінару учасники навчання  ознайомилися із організацією надання соціальних послуг сім’ям з дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах та теоретико-концептуальними засадами оцінки потреб дитини та її сім’ї. Про це розповіла Ольга Старовойт – заступник директора – начальник відділу методичного забезпечення соціальної роботи ЧОЦСС.

          Ірина Марчук – директор Департаменту соціального політики Чернігівської міської ради акцентувала увагу слухачів на порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги різним категоріям сімей/осіб.

          Про соціальну підтримку сімей, у яких існує жорстоке поводження з дітьми йшлося у виступі Юлії Велько – методиста відділу методичного забезпечення соціальної роботи ЧОЦСС

          Увагу посадовців також було зосереджено на розвитку послуги патронату в області та розробленні інформаційних матеріалів щодо діяльності центрів соціальних служб для широкого інформування населення. Про це говорили Наталія Хатнюк – психолог відділу методичного забезпечення соціальної роботи ЧОЦСС та Оксана Снитко – провідний фахівець із соціальної роботи відділу організаційно-правової роботи ЧОЦСС.

          27 серпня ц.р. учасники навчання ознайомляться з темами, що стосуються нормативно-правової бази щодо роботи з прийомними, опікунськими сім’ями, дитячими будинками сімейного типу; інформаційною кампанією щодо поширення сімейних форм виховання та попередньою роботою з кандидатами на створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу; взаємодією служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді під час створення та функціонування прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу. Посадовцям практично розкажуть про соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, ведення особової справи, виконання наказу Міністерства Соціальної політики України «Про затвердження Державного стандарту соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського» від 11.08.2017 року №1307 та ін.

Час оприлюднення: 27 серпня 2020 року
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Окремі аспекти якісного менеджменту персоналу на публічній службі

обговорювали 26 серпня 2020 р. під час другого заняття за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації “Управління персоналом в органах державної виконавчої влади” в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації кадрів для начальників відділів (завідувачів секторів) управління персоналом структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату районних державних адміністрацій, на яких покладено обов’язки щодо здійснення кадрової роботи.

Під час відкриття навчання Володимир Бойко директор Центру, кандидат історичних наук, зокрема, сказав, що на процес упорядкованості проходження публічної служби значний вплив має кадрова політика, що реалізується шляхом застосування сучасних кадрових технологій і механізмів в умовах зростаючої відповідальності кадрових служб. Її пріоритетами має стати формування ефективного механізму підбору кадрового складу публічних службовців і роботи з ними; підвищення престижу публічної служби й авторитету публічних службовців; удосконалення програм підготовки і професійного розвитку кадрів тощо.

У ході навчання Марина Захарченко заступник начальника управління по роботі з персоналом – начальник відділу проходження державної служби апарату обласної державної адміністрації, магістр державної служби акцентувала увагу посадовців на  особливостях управління персоналом в обласній та районних державних адміністраціях; новелах в організації проходження державної служби;  актуальних питаннях прийняття на державну службу (конкурси, проведення перевірок).

Під час вебінару посадовців цікавили питання стосовно того, чи потрібно затверджувати завдання із ключовими показниками результативності для контракту; якщо є довідка про очищення, чи потрібно повторно запускати процедуру “очищення” при укладанні контракту; чи можна внести зміни до індивідуальної програми з урахуванням наявних тем підвищення кваліфікації; внесення результатів навчання до особових справ тощо.

Навчання за цією програмою здійснювалося в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи 3СХ.

Час оприлюднення: 26 серпня 2020 року
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Про основи партисипативного стратегічного планування

Про основи партисипативного стратегічного планування говорили представники ОТГ Чернігівщини, які ще не розробили стратегію розвитку, у п’ятницю 25 серпня.

Про те, що таке партисипативне стратегічне планування і чим воно відрізняється від звичайного стратегічного планування, розповідав учасникам Володимир Бойко, директор Чернігівського центру підвищення кваліфікації.

Під час заняття учасники обговорили нормативно-правову базу, методику стратегічного планування, рекомендовану для ОТГ Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Також слухачі розглянули методологію розробки стратегій розвитку громад: питання організації роботи, проведення SWOT-аналізу та формування SWOT-матриці, формування плану заходів із реалізації й особливості проведення громадського обговорення та ухвалення стратегії.

«Суть стратегічного управління полягає у внесенні, через вплив на баланс зовнішніх та внутрішніх сил, необхідних стійких змін до системи та її оточення, що призводить до «повороту» траєкторії в потрібному напрямку», – зазначив Володимир Бойко.

Як зробити громаду інвестиційно привабливою?

   Чого очікує інвестор від громади, як розбудовувати її позитивний імідж та здійснювати маркетинг територій, як залучати державні та міжнародні інвестиції в ОТГ, ‒ з’ясовували учасники дистанційного навчання “Шляхи підвищення інвестиційної привабливості. Розробка та реалізація інфраструктурних та інвестиційних проектів”, що проходило 14 серпня 2020 р. Семінар організований Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації  спільно з Чернігівським регіональним відділенням Асоціації міст України. До участі запрошувалися керівники та спеціалісти структурних підрозділів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад.

  Учасників віртуального форуму привітав виконавчий директор Чернігівського РВ АМУ Михайло Литвин.

   В своїх виступах експерти детально зупинилися на кроках, які мають зробити громади, щоб створити сприятливі умови для запрошення та подальшої роботи інвесторів на своїх територіях. Директор Агенції регіонального розвитку Чернігівської області Сергій Хоботня розповів про джерела залучення інвестицій, розкрив поняття “браунфілд”, “грінфілд” та надав рекомендації щодо створення сприятливого інвестиційного клімату в громаді. Він наголосив, що іноземні інвестиції приходять за умов позитивного налаштування до інвестора та позитивного досвіду роботи в громаді вітчизняних компаній.

  Водночас консультант з бюджетних питань  РВ АМУ Микола Силенко відзначив, що бізнес-ідеї повинні відповідати реаліям та інтересам громад. Тобто повинні враховуватися їхня площа, природо-географічні умови, кількість населення та інші параметри.

  Директор Центру Володимир Бойко зупинився на умовах залучення міжнародної технічної допомоги. Йшлося про конкурси та гранти на розвиток культурної, освітньої сфери, медичної галузі; підтримку підприємництва; захист гендерної рівності та розбудову громадянського суспільства.

  Учасники навчання мали нагоду ознайомитися з успішними прикладами залучення інвестицій до громад, отримати відповіді від експертів щодо розробки інвестиційних паспортів та інструментів залучення інвесторів.

  Час оприлюднення: 14 серпня 2020 року
Виконавець: Казіміров Д.В.
конт. тел.: (0462) 676 052

Виборче законодавство 2020: основні зміни

Останній семінар циклу «Виборче законодавство та його застосування» відбувся у Чернігівському центрі підвищення кваліфікації 19 серпня. Вели мову про зміни у виборчому кодексі, виборчий процес за новими правилами, календар виборів, особливості висування кандидатів та роботи комісій, агітація та робота з медіа, роль старост у виборчому процесі.
 
Про основні зміни виборчого законодавства у 2020 році, гендерну квоту, виборчу математику, особливості підрахунку грошової застави та партизацію громад розповіла слухачам Олександра Дем’яненко, викладачка Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького, кандидатка політичних наук. Додатково, учасники семінару дізналися про те, скільки голосів потрібно для перемоги, на що впливає кількість виборців та багато іншого.
 
Про роль відділів ведення Державного реєстру виборців у забезпеченні виборчого процесу 25 жовтня 2020 року розповів Валерій Білоокий, начальник відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату Чернігівської ОДА.
 
Практичні аспекти організації виборів у громадах (дослідження округу, робота зі ЗМІ, особиста репутація кандидатів, реклама в соцмережах) висвітлив Юрій Паперний, політичний аналітик, експерт. Представники громад Чернігівщини ознайомилися з алгоритмом дослідження виборчого округу на предмет кількісних і якісних характеристик та дізналися секрети функціонування виборчого штабу, підготовки та проведення передвиборчої агітації.
 
Чимало запитань під час семінару було адресовано Олександру Врублевському, експерту з питань діяльності старост та співробітництва громад, який розкрив проблему ролі старост у виборчому процесі та в житті громади загалом.

Професійне навчання для посадовців місцевого самоврядування

  10 серпня в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації розпочалось навчання за загальною професійною  (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації для вперше призначених на посади в органах місцевого самоврядування. Учасники навчання – спеціалісти апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного та районного значення, виконавчих апаратів районних рад.

  В перший день учасники навчання обговорили питання, що стосувалися сутності, особливостей прояву та шляхів подолання корупції як суспільного соціально-політичного явища, а також корупційних ризиків в діяльності публічних службовців та засад запобігання корупційним правопорушенням. Про це йшлося у візуалізованій лекції-бесіді Вячеслава Пузирного – доцента кафедри трудового права та права соціального забезпечення Навчально-наукового інституту права та соціальних технологій Національного університету «Чернігівська політехніка», доктора юридичних наук, професора.

  Під час семінару, актуальними для посадовців були питання, щодо організації діяльності виконавчого комітету  ради: структури виконавчого органу ради; регламенту та планування роботи органу місцевого самоврядування; підготовки та проведення засідань виконкому та сесій;  роботи постійних депутатських комісій. Про це розповідала Олександра Негода – заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради.

  Про застосування технологій електронного урядування: електронного документообігу, електронного цифрового підпису, електронних послуг розповів Олександр Клименок – начальник відділу інформаційно-комп’ютерного забезпечення апарату облдержадміністрації, магістр державної служби.

  Крім цього упродовж тижня передбачається розгляд тем стосовно традицій публічного управління в Україні та правових засад публічного управління та адміністрування в Україні; організації прийому громадян, проведення переговорів, офіційних зустрічей, засідань, нарад; застосування земельного законодавства в діяльності органу місцевого самоврядування: організації ефективного управління і розпорядження комунальним майном; забезпечення відкритості та прозорості органів публічного управління та організації взаємодії з громадськістю; формування електронного офісу, збору, обробки та візуалізації інформації, підготовка презентації; реалізації повноважень та обов’язків органів місцевого самоврядування щодо створення умов безпечного середовища; налагодження взаємодії органів місцевого самоврядування з населенням та поліцією для протидії злочинності, підтримання суспільної безпеки і порядку.

  У ході вебінару публічним посадовцям розкажуть про службу в органах місцевого самоврядування як публічно-правовий інститут та різновид управлінської діяльності, напрями реформування публічної служби та професійний розвиток персоналу тощо.

  Перша сесія триватиме тиждень та здійснюватиметься в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи 3СХ, далі – навчання буде в режимі відкладеного часу за допомогою платформи Moodle.

  

Час оприлюднення: 11 серпня 2020 року
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052

Вибори-2020 за новими правилами

Чернігівський центр підвищення кваліфікації продовжує серію онлайн-навчань “Виборче законодавство та його застосування” для представників громад Чернігівщини.

Говоримо про основні зміни правил виборчого процесу, календар виборів, партизацію громад, гендерну квоту, грошові застави, політичний піар та роль старост у даних процесах.

“Вперше за історію незалежної України виборче законодавство змінено менше, ніж за 100 днів до виборів,” – зазначає Олександра Дем’яненко, викладачка Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького. Відтак, прийняті зміни потребують експертних роз’яснень.

Отриману інформацію представники ОТГ зможуть застосувати на практиці під час виборчої кампанії та, безпосередньо, місцевих виборів 25 жовтня 2020 року.

Ведемо документацію за новою Інструкцією з діловодства

  про це йшлося 07 серпня 2020 р. в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації кадрів під час навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації “Правові підстави та організаційні засади  регулювання участі державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в державному управлінні: новели українського законодавства”.

  Учасниками другого заняття за цією програмою стали державні службовці департаментів обласної державної адміністрації: фінансів; екології та природних ресурсів; соціального захисту населення; Служби у справах дітей.

   Під час навчання Олена Рижко начальник загального відділу апарату облдержадміністрації детально ознайомила слухачів семінару з основними нормативними документами, які забезпечують організацію діловодства в апараті та структурних підрозділах обласної державної адміністрації; загальними вимогами до створення управлінських документів; основними видами розпорядчих документів та їх оформлення. Пані Олена розповіла також про основні нововведення, що відбулися у новій Інструкції з діловодства, відповіла на запитання, які цікавили присутніх щодо правильного документування управлінської інформації, організації діловодства та ін.

    У ході вебінару Петро Підгайний заступник директора центру роз’яснив учасникам навчання основні зміни у новій редакції українського правопису, яка набрала чинності з 3 червня 2019 року. Саме з цього моменту рекомендовано застосовувати норми та правила нової редакції правопису в усіх сферах суспільного життя, зокрема, в офіційно-діловому стилі мовлення. Особливу увагу було звернуто на нові правила писемного та усного мовлення.

 Навчання здійснювалося в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи 3СХ.

   Час оприлюднення: 08 серпня 2020 року
Виконавець: Підгайний П.М.
конт. тел.: (0462) 676 052