Громади Чернігівщини отримують експертну підтримку щодо організації управлінської діяльності

   Як побудувати ефективну структуру апарату та виконавчого комітету ради;  правильно припинити повноваження голів місцевих рад; на які посади в органи місцевого самоврядування потрібно проводити конкурс, а де можна здійснити переведення; вимоги щодо віку та освіти посадових осіб місцевого самоврядування, – це далеко неповний перелік питань, які цікавили учасників дистанційного навчання «Основні питання організації роботи рад та їхнє організаційно-кадрове забезпечення», яке проходило 23 листопада 2020 р. Вебінар організований Центром підвищення кваліфікації спільно з Програмою Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні». До спілкування в режимі онлайн запрошувалися керуючі справами, начальники та спеціалісти оргвідділів, відділів (секторів) управління персоналом апаратів виконкомів рад територіальних громад області.

  «Останні п’ять років ми працюємо в дуже динамічному середовищі, де норми законодавства часто виникають з практики функціонування об’єднаних територіальних громад. Але в своїй роботі ми продовжуємо керуватися відповідними положеннями Законів України “Про місцеве самоврядування” та “Про службу в органах місцевого самоврядування”», – наголосила експерт Школи управління людськими ресурсами Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» Наталія Гнидюк.

  Вона детально зупинилася на змінах, які вносяться в організаційну структуру ради нового скликання, та порядку утворення уповноважених структурних підрозділів (або осіб), необхідних для реалізації повноважень органів місцевого самоврядування (місцевий фінансовий орган, уповноважений з питань запобігання корупції). Учасники зустрічі отримали детальні рекомендації щодо виборних посадових осіб в органах місцевого самоврядування. Мова йшла про набуття та припинення повноважень, дотримання встановлених законодавством соціальних гарантій та документальне оформлення відповідних кадрових рішень.

  Учасники навчання схвально оцінили його інформаційне та практичне наповнення. На їхню думку, отримані рекомендації сприятимуть вирішенню проблемних питань, пов’язаних з реорганізацією органів місцевого самоврядування. Наприклад, щодо утворення комісій з реорганізації; звільнення посадових осіб в радах, що ліквідуються; внесення відповідних записів до трудових книжок; прийняття працівника на роботу в орган місцевого самоврядування шляхом конкурсу або переведення. В останньому випадку експерт наголосила, що переведення повинно відповідати потребам перш за все рад та рекомендувала організувати стажування або принаймні провести співбесіду з такими працівниками.

  В свою чергу Центр підвищення кваліфікації і надалі приймає пропозиції щодо висвітлення питань, які найбільше хвилюють представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Просимо залишати свої побажання в мессенджері офіційної сторінки Центру на Facebook або надсилати на електронну пошту Центру.

   Час оприлюднення: 24 листопада 2020 р.

    Виконавець: Казіміров Д.

   конт. тел.:  (0462) 676-052

Про екологічну складову розвитку територій говорили фахівці ОТГ, РДА, відповідальні за екологічні питання та розроблення документів державного планування

     Про екологічну складову розвитку територій говорили фахівці ОТГ, РДА, відповідальні за екологічні питання та розроблення документів державного планування.
     Про практичні аспекти процедури оцінки впливу на довкілля та головні тези здійснення стратегічної екологічної оцінки розповіла Валентина Ганжа, начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Чернігівської ОДА.
     В свою чергу, Віталіна Синіговець, начальник управління заповідної справи та природних ресурсів Департаменту екології та природних ресурсів Чернігівської ОДА, наголосила на головних особливостях охорони та використання природно-заповідних територій. 
     Про найбільш гострі екологічні питання, які постають перед громадами, розповів Юрій Карпенко, завідувач кафедри екології та охорони природи Національного університету “Чернігівський колегіум” ім. Т.Шевченка. Окрім того, Юрій вказав на наявні можливості територіальних громад у вирішенні екологічних проблем.

Соціально-правовий захист дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах та залишились без піклування батьків

17 листопада відбулося навчання з теми «Соціально-правовий захист дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах та залишились без піклування батьків», організоване Чернігівським центром підвищення кваліфікації спільно зі Службою у справах дітей Чернігівської облдержадміністрації.

Актуальні питання діяльності служб у справах дітей в умовах реформ висвітлила Олифіренко Юлія Іванівна, заступник начальника Служби у справах дітей Чернігівської облдержадміністрації – начальник відділу соціального захисту та профілактичної роботи.

Про порядок передачі особових справ дітей підоблікових категорій від служб у справах дітей  районних державних адміністрацій до служб у справах дітей виконавчих органів рад об’єднаних територіальних громад розповіла Руденок Наталія Миколаївна, головний спеціаліст відділу соціального захисту та профілактичної роботи Служби у справах дітей Чернігівської облдержадміністрації.

Марчук Ірина Петрівна, директор Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради, повідомила учасникам навчання основні аспекти надання державної соціальної допомоги сім’ям з дітьми, багатодітним родинам та одиноким матерям та розповіла про зміни в чинному законодавстві щодо державних виплат сім`ям з дітьми у разі зарахування дитини на цілодобове перебування до інтернатного закладу.

Про взаємодію закладів освіти та служб у справах дітей щодо реагування на випадки булінгу у дитячому середовищі вела мову методист навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області Лісовецька Ірина Миколаївна.

Вебінар завершився дистанційним засіданням «за круглим столом» на тему «Безпека дітей у сім’ях, які перебувають у складних життєвих обставинах», у якому взяли участь представники Служби у справах дітей Чернігівської облдержадміністрації, Обласного центру соціальних служб, відділу ювенальної превенції УПД ГУНП України в Чернігівській області, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей.

В громаді має бути одна партія – партія мешканців громади

  Як провести першу сесію в територіальній громаді; чи можна здійснювати реорганізацію; як порахувати скликання ради; скільки має бути депутатських комісій та інші перші кроки новостворених громад обговорювалися під час дистанційних навчань на тему «Організація роботи виконкому ради об’єднаної територіальної громади, особливості формування структури та штатного розпису, регламент їхньої роботи та діловодство. Вебінари організовані Чернігівським центром підвищення кваліфікації 9 та 10 листопада для Бахмацької, Березнянської та Ріпкинської і Седнівської громад відповідно.

  З учасниками навчання спілкувався експерт з питань діяльності старост та співробітництва територіальних громад, директор сайту Староста Профі Олександр Врублевський. Насамперед він звернув увагу на питання реорганізації місцевих рад, розподілу майна та бюджетних коштів в контексті законопроєкту 3651-д. Були детально проговорені  аспекти підготовки локальних нормативно-правових актів, а саме – регламенту ради, статуту,  положення про постійні комісії; положення про старосту та регламентного документу майбутнього виконавчого органу. Також  йшлося про правові прогалини щодо призначення, повноважень старост та порядку організації їхньої роботи.

 Олександра Негода, заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради, обговорила з присутніми особливості формування структури та штатного розпису виконавчих комітетів; організацію їхньої діяльності, що включає регламент та планування роботи органу місцевого самоврядування, підготовку та проведення засідань виконкому та сесій. Вона навела орієнтовний перелік питань, які варто розглянути на першій сесії; надала поради щодо визначення оптимальної кількості постійних комісій та напрямів їхньої діяльності. Наостанок експерти наголосили,  що перші кроки громад будуть успішними, якщо враховуватимуть в першу чергу інтереси їхніх жителів. А тому  має бути одна партія – партія мешканців громади.

    Час оприлюднення: 11 листопада 2020 року
Виконавець: Казіміров Д.
конт. тел.: (0462) 676 052

Розбудова громади: з чого почати?

     Як організувати роботу ради територіальної громади, її виконавчих органів, сформувати її структуру, штатний розпис та інші питання, що виносяться на першу сесію ради, розглядаються під час серії дистанційних навчань, організованих Чернігівським центром підвищення кваліфікації для громад, утворених у 2020 році. 5 та 6 листопада такі зустрічі проведені відповідно для Дмитрівської, Крутівської та Ладанської і Яблунівської громад.

  До спілкування в режимі онлайн запрошені голови, представники виконкомів, депутати та старости.

  Експерт  з питань діяльності старост та співробітництва територіальних громад,  директор сайту Староста Профі Олександр Врублевський детально зупинився на юридичних аспектах підготовки проєктів локальних нормативно-правових актів, які спрямовуватимуть подальшу діяльність ради. Мова йшла про регламент ради, статут положення про постійні комісії; положення про старосту та регламентний документ майбутнього виконавчого органу. Водночас він звернув увагу на деякі правові прогалини юридичного оформлення старостату новобраної ради, пов’язані, зокрема, з питаннями призначення старост та визначення порядку організації їхньої роботи.

   Заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради Олександра Негода окреслила перелік повноважень ради та виконкому територіальної громади та особливості формування структури та штатного розпису. Обговорювалися організація діяльності виконавчого комітету ради, що включає регламент та планування роботи органу місцевого самоврядування, підготовку та проведення засідань виконкому та сесій. Вона звернула увагу учасників на перелік питань, які варто розглянути на першій сесії, порядок голосування, визначення оптимальної кількості постійних комісій та напрямів їхньої діяльності.