Про державну політику щодо розвитку громадянського суспільства та залучення громадян до діяльності органів місцевої влади йшлося під час одноденного семінару, проведеного на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 1 листопада 2016 р. Участь у навчанні взяли начальники відділів/секторів інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю райдержадміністрацій та міськвиконкомів Чернігова, Ніжина, Прилук та Новгород-Сіверського.
Представники Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації акцентували увагу на основних аспектах налагодження дієвої комунікації зі ЗМІ; надавали методичні поради щодо роботи з інформацією, підготовки новин, повідомлень, прес-релізів тощо.
Також під час семінару обговорювалися актуальні питання комунікацій з громадськістю, організація консультацій з громадськістю в органах влади; основні вимоги та зауваження до змісту та оформлення офіційних сайтів районних державних адміністрацій / міських виконавчих комітетів та стан оперативного інформування про суспільно-політичну ситуацію в районі або місті.
Тематичний семінар для фахівців з публічних закупівель проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 1 по 4 листопада 2016 р. Тематика навчання стосується теоретичних та практичних аспектів здійснення публічних закупівель в Україні. Розглядаються засади державної політики у сфері закупівель; особливості нормативно-правової бази (ЗУ «Про публічні закупівлі»); основні положення, сфера застосування термінологія, відмінності нового закону та інші нормативно-правові акти. Висвітлюються функції та права Уповноваженого органу; види процедур закупівель, умови їх застосування, перелік документів, порядок та строки оприлюднення інформації про публічні закупівлі в інформаційно-телекомунікаційній системі “Prozorro”.
Фахівці в сфері закупівель дізнаються про порядок функціонування електронної системи закупівель; звернуть увагу на акредитацію електронних майданчиків, типи замовників; порядок реєстрації замовників та учасників; порядок здійснення допорогових закупівель з використанням системи Prozorro та особливості електронного аукціону. Мова йтиме про специфіку планування закупівель (визначення потреби; визначення очікуваної вартості закупівлі; формування річного плану закупівель та додатку до нього; порядок внесення змін до нього); визначення предмета закупівлі для товарів, послуг, робіт та окремих його частин предмета закупівлі; державний класифікатор ДК 016:2010 та єдиний закупівельний словник ДК 021:2015.
Учасники семінару ознайомляться з примірним положенням, повноваженнями та функціями тендерного комітету та уповноваженої особи. Увага звертатиметься на порогові показники при здійсненні закупівлі; оголошення про проведення відкритих торгів; строк для подання пропозицій, етапи відкритих торгів (загальна схема), період подачі пропозицій, зміни до тендерної документації, аукціон, період кваліфікації, визначення переможця та укладення договору. Розглядатимуться вимоги до змісту тендерної документації; вимоги до технічної специфікації, опис предмета закупівлі; встановлення кваліфікаційних критеріїв; надання роз’яснень та внесення змін до документації конкурсних торгів; види тендерного забезпечення; умови забезпечення пропозиції; неповернення забезпечення та перевірка дійсності забезпечення. Також будуть висвітлені питання контролю та відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель; звітності щодо здійснення закупівель; порядку оскарження процедур та організації громадського контролю у сфері закупівель.
Програмою навчання передбачено проведення серії практикумів, під час яких слухачі опановуватимуть проведення допорогових закупівель з використанням системи Prozorro; процедури відкритих торгів; переговорні процедури закупівлі за новим Законом та складатимуть тендерну документацію відповідно до вимог щодо документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.