Як забезпечити захист прав та законних інтересів дітей?

 Актуальні питання захисту прав дітей в умовах децентралізації влади; підстави надання статусу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; порядок реагування на випадки перебування дітей у складних життєвих обставинах, жорстокого поводження та реагування на випадки загрози життю і здоров’ю дітей висвітлювалися під час семінару «Основні напрями діяльності органів місцевого самоврядування щодо захисту прав та законних інтересів дітей», проведеного Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 28 – 29 березня для працівників служб у справах дітей виконкомів  рад об’єднаних територіальних громад,  які відповідають за роботу з дітьми.

 З учасниками семінару спілкувалися фахівці Служби у справах дітей облдержадміністрації, які окреслили роль органів опіки та піклування у розв’язанні сімейних спорів щодо дітей, розповіли про види державної допомоги сім’ям з дітьми, засади здійснення контролю за цільовим витрачанням аліментів на дитину та соціально-правового захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

 Далі обговорювалися  вимоги до створення системи захисту інформації для функціонування Єдиної інформаційно-аналітичної системи «Діти»; порядок підтвердження місця проживання дитини для її тимчасового виїзду за межі України; порядок реєстрації місця проживання дітей, отримання ІD-картки та інші питання щодо міграції.

 Окрім цього, увага присутніх зверталася на форми сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; механізм створення та організації діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в такій сім’ї; здійснення соціального супроводу сімей, які опинились у складних життєвих обставинах та основні засади здійснення наставництва над дитиною.

 Час оприлюднення: 29 березня 2019 р.

 Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676 052

Як залучати інвестиції на території?

 Шляхи вирішення цього важливого для розвитку громад питання розглядають учасники тематичного короткотермінового семінару, який  розпочався у Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для працівників апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення, апаратів райдержадміністрацій, виконавчих апаратів районних рад.

 Протягом 27-28 березня будуть обговорені питання, які стосуються залучення бюджетних коштів в розвиток громади, створення інвестиційного клімату, формування інструментів залучення інвестицій та підготовка інвестиційних пропозицій, маркетинг території та промоція громад, оцінювання  гендерного впливу програм і проектів розвитку громад. Окрім цього, слухачі ознайомляться з польським досвідом роботи з інвесторами.

 Учасників семінару цікавлять аспекти міжнародного досвіду роботи з іноземними інвесторами та практика залучення коштів національних і міжнародних програм, стандарти обслуговування та професійного супроводу інвестора, напрямки та шляхи розвитку малого підприємництва у сільській місцевості.

 Зі слухачами поспілкуються спеціалісти Управління інвестиційної та зовнішньоекономічної діяльності Департаменту економічного розвитку Чернігівської облдержадміністрації, Агенції регіонального розвитку Чернігівської області, Чернігівського національного технологічного університету, Чернігівського відокремленого підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування», ГО «Центр сприяння розвитку громад».

 Час оприлюднення: 27 березня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676-052

Служба в органах місцевого самоврядування та робота виконкому ради громади

 За програмою постійнодіючого семінару «Особливості служби в органах місцевого самоврядування, управління персоналом та організація роботи виконкому ради громади» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів розпочалося навчання для керуючих справами апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад.

 Під час першого заняття, що проходить 26 – 27 березня, учасники семінару ознайомляться з положеннями відповідного законодавства щодо служби в органах місцевого самоврядування; особливостями організації діяльності виконавчого комітету ради. Водночас обговорюватимуться регламент, планування роботи виконкому ради ОТГ та особливості регуляторної діяльності органів місцевого самоврядування.

 Практична складова навчання охоплюватиме питання культури усного та писемного ділового мовлення посадовця; корпоративної культури та іміджу посадової особи місцевого самоврядування. Також висвітлюватимуться психологічні особливості процесу управління в умовах змін; причини виникнення, стратегії та способи розв’язання конфліктів на службі в органах місцевого самоврядування.

 Час оприлюднення: 26 березня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676 052

 

Державна служба та служба в органах місцевого самоврядування в Україні: правовий статус, стиль і методи роботи

 Тематичний короткотерміновий семінар для студентів випускних курсів вищих навчальних закладів Чернігова та Ніжина розпочався в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. Зі вступним словом до присутніх звернувся директор Центру, кандидатом історичних наук Володимиром Бойком, який розповів присутнім про систему підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

 З 25 по 29 березня 2019 р. молоді люди, які зацікавилися роботою в органах влади, беруть участь у серії тематичних зустрічей та «круглих столів», спілкуючись з керівниками органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їхніх структурних підрозділів. Мова йде про традиції публічного управлінні в Україні; нормативно-правове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування; основні положення законодавства України про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування, антикорупційного законодавства; законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію»»; порядок підготовки та прийняття нормативно-правових актів на загальнодержавному та місцевому рівні.

 Учасники семінару ознайомляться із засадами реформування територіального устрою України, перебігом процесів децентралізації та реформи місцевого самоврядування; основними напрямами бюджетної, податкової, державної гуманітарної та соціальної політики; станом промисловості та сільського господарства в області; практикою діяльності районних державних адміністрацій, районних рад та об’єднаних територіальних громад; роботою органів влади зі зверненнями громадян; особливостями роботи органів Державного реєстру виборців; організаційним забезпеченням діяльності місцевих рад. Також висвітлюються особливості етики; гендерні аспекти, стратегії поведінки, причини виникнення та шляхи подолання конфліктів на роботі в органах державної влади та місцевого самоврядування.

 Наступного тижня студенти пройдуть стажування на базі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; відвідають Верховну Раду України, комітети з питань науки і освіти; з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму; ознайомляться з діяльністю Національного агенства України з питань державної служби.

 За результатами навчання, стажування та підсумкового тестування учасники програми отримають відповідні свідоцтва, а згодом зможуть взяти участь у конкурсах на заміщення вакантних посад в органах місцевої влади.

 Час оприлюднення: 26 березня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676-052

Містобудівна діяльність та просторове планування в громадах та районах

Про схеми планування території, на якій реалізуються повноваження сільських, селищних, міських рад, як основний інструмент просторового планування в об’єднаних територіальних громадах; призначення та напрямки використання генеральних планів та планів зонування території населених пунктів йдеться під час семінару, який проводиться Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 19 березня. До участі в ньому запрошені представники уповноважених підрозділів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, райдержадміністрацій, міст обласного значення з питань містобудування та архітектури.

Увага присутніх звертається на основні етапи створення детального плану території; порядок розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, забезпечення вимог законодавства в частині забезпечення вільного доступу громадськості до матеріалів генеральних та детальних планів. Окрім цього, учасники зустрічі ознайомляться з порядком створення та використання геоінформаційних систем містобудівного кадастру в процесі планування, управління та моніторингу розвитку територій громади та вимогами до звіту про стратегічну екологічну оцінку як невід’ємного елементу містобудівної документації.

Час оприлюднення: 19 березня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676 052

Зміни в земельному законодавстві України

обговорювалися під час семінару-тренінгу, проведеного Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 15 березня 2019 р. для посадових осіб місцевого самоврядування, державних службовців місцевих органів виконавчої влади Ріпкинського району.

Важливою темою, яка викликала жваве обговорення присутніх стала тема  оренди земель. Учасники наголошували, що оренда земель – це важлива складова розвитку земельних відносин та соціального захисту селян. Під час навчання висвітлювалися питання регулювання земельних відносин та реалізації права власності громадян на землю в діючому правовому полі, з урахуванням останніх змін в законодавстві. Окрема увага була приділена  висвітленню правових аспектів надання земельних ділянок для учасників АТО.

Семінар проводив начальник управління землеустрою та охорони земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області  Ігор Пузан.

Час оприлюднення: 15 березня 2019 р.

Виконавець: Коваленко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання новопризначених працівників органів державної влади

Про зміни в законодавстві України щодо проходження державної служби; оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В»; корупційні ризики та інші аспекти діяльності державних службовців йдеться під час навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації, що проводиться 11 – 15 березня 2019 р. для новопризначених спеціалістів структурних підрозділів облдержадміністрації та райдержадміністрацій.

В рамках першої сесії державні службовці ознайомляться з традиціями публічного управління в Україні та історією владних інституцій Чернігово-Сіверщини; новаціями Міністерства юстиції України (функціонування загальнонаціонального проекту «Я МАЮ ПРАВО») та реалізацією ініціативи «Партнерство “Відкритий уряд”». Окрім цього, висвітлюватимуться можливості щодо енергозбереження та використання альтернативних джерел енергії; державні організаційно-правові механізми забезпечення принципу рівноправності жінок і чоловіків у суспільстві  та соціальні аспекти вирішення проблеми торгівлі людьми.

Учасники навчання братимуть участь у серії тренінгів, спрямованих на розвиток професійної мотивації та цілепокладання; управління особистою ефективністю; конфліктними ситуаціями; планування роботи та робочого часу державного службовця; застосування сучасних інформаційних технологій в діяльності органів влади. Також говоритиметься про соціально-психологічні аспекти лідерства на державній службі; культуру усного та писемного ділового мовлення; культорологічні та соціально-психологічні засади ораторського мистецтва; ділову риторику та принципи мовного впливу.

Час оприлюднення:  11 березня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Державна служба: можливості для молоді

 Прагнете робити великі зміни, подбати про власне майбутнє та своєї держави – тоді вам на державну службу! Саме таким гаслом привітали студентів Чернігова та Ніжина представники керівництва області на установчій зустрічі, що традиційно проводиться перед початком семінару «Державна служба та служба в органах місцевого самоврядування в Україні: правовий статус, стиль і методи роботи». Спілкування відбувалося 5 березня 2019 р. в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

 «На перший погляд державна служба – це будівля, де багато чиновників, документів та нецікавої роботи. Але це можливість створювати, будувати, жити справжнім життям. Для цього варто потрібно навчитися віддавати. Вле якщо завдяки вашій праці щось збудується чи хтось стане щасливішим, то й життя проходить недаремно,  –  наголосила в.о. керівника апарату облдержадміністрації Ірина Соломаха.

 Радник голови обласної ради Дмитро Никоненко розповів молодим  людям про перебіг процесів децентралізації в області, де вже працює 39 ОТГ, ще шість очікують на свої перші вибори. Це великі зрушення в організації управління, тому як ніколи в місцевому самоврядуванні потрібні люди, здатні розвивати свої громади.

 «Для успішної реалізації реформ необхідні активні люди, які креативно мислять та швидко навчаються. Тому надія покладається саме на вас», – зауважила  заступник начальника Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби в місті Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях Ірина Галайко. Вона розповіла про умови участі, порядок проведення конкурсів на заміщення посад державної служби, соціальні гарантії державних службовців відповідно до закону України «Про державну службу».

 «Для більшості громадян образ чиновника є негативним та асоціюється зі словом “бюрократ”. Певною мірою наш семінар покликаний спростувати це уявлення, показати складність та водночас необхідність владних структур, важливість та цінність роботи службовців. Під час навчання ми обговорюємо те, про що в університетах не розповідають. Це можливість подивитися на роботу владних інституцій під іншим кутом зору, а також, за інших рівних обставин, є перевагою для кандидатів на посади державної служби чи місцевого самоврядування», – наголосив  директор Центру Володимир Бойко.

 Студенти складали мотиваційний лист, проходили тестування на предмет знання Конституції України та основоположних законів України. За  три тижні – початок навчання.

 

Час оприлюднення: 6 березня 2019 року

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Ділове українське мовлення у сфері державного управління

 За програмою постійно діючого семінару «Ділове українське мовлення у сфері державного управління» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 5 березня проходило друге заняття для спеціалістів апарату, управлінь та відділів обласної державної адміністрації, виконавчого апарату обласної ради.

  Під час практичних занять увага присутніх зверталася на ділові папери як засіб писемної професійної комунікації та загальні вимоги до складання та оформлювання організаційних документів та документів щодо особового складу; висвітлювалися особливості культури спілкування в мережі Інтернет та Культури усного ділового спілкування. Окрім цього, на конкретних прикладах були проаналізовані типові помилки в усному та писемному діловому мовленні державного службовця та посадової особи.

 Час оприлюднення: 5 березня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676-052