Запровадження системи электронного документообігу

В Куликівській селещній раді відбувся семінар на тему «Запровадження системи электронного документообігу в органах державної виконавчої влади та місцевого самоврядування» для праівників апарату виконавчого комітету ради об’єднаної територіальної громади старости, депутатів міської ради. Основною темою було питання запровадження сучасних інформаційних технологій в роботу органу місцевого самоврядування.

У семінарі були висвітлині переваги електронного документообігу на прикладі системи документообігу обласної державної адміністрації.

Семінар з питань запобігання корупції пройшов у Менській громаді

Виїзний семінар-тренінг «Забезпечення ефективності запобігання та протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування» проведенений Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 30 липня в Менській міській раді. До участі в навчанні запрошувалися працівники виконавчого комітету об’єднаної територіальної громади, старости та депутати селищної ради.

Мова йшла про становлення українського антикорупційного законодавства, зокрема поступовий перехід від поняття «боротьба з корупцією» до «запобігання корупції». Розглядалися положення ЗУ «Про запобігання корупції», відмінності в поняттях «корупційні порушення», «порушення, пов’язані з корупцією» та «неправомірна вигода», «близькі особи» та «члени сім’ї» тощо. Учасники семінару отримали роз’яснення щодо обмежень, встановлених діючим законодавством відносно осіб, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (отримання подарунків, сумісництво з іншими видами діяльності та ін.). 

Увага слухачів зверталася на особливості відповідальності за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень. В цьому контексті були розглянуті санкції, встановлені Кодексом про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України, зокрема в частині фінансового контролю. Представники місцевого самоврядування розібрали ситуації з виникненням потенційного або реального конфлікту інтересів та отримали практичні поради щодо його врегулювання.

Про права та обов’язки державних службовців говорили в Прилуках

   Знання законодавства про державну службу має ключове значення для державних службовців, – саме на цьому наголошувалося під час семінару-тренінгу, присвяченого основним засадам реформування державної служби, який пройшов у Прилуках 26 липня 2019 р. Захід проведено Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для державних службовців – працівників апарату, структурних підрозділів Прилуцької райдержадміністрації та інших категорій слухачів за визначенням району.

   В його рамках обговорювалися практичні аспекти застосування ЗУ «Про державну службу» та інших нормативно-правових актів, що регулюють питання проходження державної служби, забезпечують захист прав та інтересів державних службовців, встановлюють порядок присвоєння рангів, подання та розгляду скарг, проведення перевірок в органах державної влади та ін.

   Увага присутніх зверталася на засади дисциплінарної відповідальності державних службовців. Зокрема, були розглянуті підстави для притягнення службовця до відповідальності, порядок утворення та повноваження дисциплінарної комісії, ведення службового розслідування та формування дисциплінарної справи.

 Невід’ємною складовою в роботі державних службовців є також оцінювання результатів їхньої діяльності.
Наголошувалося на необхідності визначення реальних завдань для працівників органів державної влади, проведення моніторингу їх виконання та головне – уникнення формальних підходів до процедури оцінювання. Також говорилося про зміни до Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затверджені постановою Кабміну № 591 від 10 липня 2019 р.

   На запитання учасників семінару відповідала Ірина Галайко – заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях.

 

Час оприлюднення: 26 липня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Дисциплінарна відповідальність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Врегулювання конфлікту інтересів

Суспільна значимість завдань, поставлених перед публічними службовцями, зобов’язує до належного їх виконання. Інститут дисциплінарної відповідальності є тим механізмом, який спонукає особу дотримуватись правил і вимог, встановлених законодавством.

Практичні аспекти державної політики у сфері додержання встановлених правових та соціальних норм при виконанні функцій держави та місцевого самоврядування були розглянуті в ході тематичного короткотермінового семінару – тренінгу «Дисциплінарна відповідальність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Врегулювання конфлікту інтересів», який відбувся у Прилуцькій міській раді 18 липня 2019 року.

За участі кваліфікованих тренерів – спеціалістів юридичного відділу апарату Чернігівської облдержадміністрації – учасники семінару обговорили практичні аспекти застосування нормативно-правових актів, що регулюють питання притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування.

Значну увагу було приділено способам запобігання та врегулювання конфлікту інтересів при виконанні особою службових чи представницьких повноважень з метою запобігання впливу  на об’єктивність чи неупередженість прийняття рішень та вчинення дій під час виконання наданих повноважень.

Час оприлюднення: 18 липня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

Правове регулювання відносин між роботодавцями та найманими працівниками

Актуальні питання державної політики у сфері соціально-трудових відносин, які виникають в процесі управлінської діяльності в умовах об’єднаної територіальної громади розглядали учасники семінару-тренінгу, який проводив Чернігівський Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для працівників апарату виконкому Городянської міської ради 17 липня 2019 року.

         Особливості регулювання відносин між роботодавцями та найманими працівниками учасники тренінгу обговорювали з Тимощенко Катериною Михайлівною – заступником директора – начальником управління праці та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.

         Мова йшла також про необхідність соціального діалогу між суб’єктами управління, господарювання і жителями територіальної громади у сфері соціально-економічних та трудових відносин.

Час оприлюднення: 17 линя 2019 року
Виконавець: Левченко Н.
конт. тел.: (0462) 676 052

Новації законодавства у сфері державної реєстрації актів цивільного стану

    Тематичний короткотерміновий семінар «Актуальні питання та новації законодавства у сфері державної реєстрації актів цивільного стану. Вимоги до складання службових документів. Проходження державної служби. Щодо правових аспектів дотримання антикорупційного законодавства державними службовцями» проведений Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів спільно з Головним територіальним управлінням юстиції в області 15 липня 2019 р. Участь у відкритті взяли директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко та заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації В’ячеслав Хардіков.

     Увага присутніх ‒ державних службовців відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації, районних, міськрайонних, міського відділів державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області, зверталася на актуальні питання законодавства у сфері державної реєстрації актів цивільного стану; вимоги до складання службових документів. Далі обговорювалися особливості проходження державної служби та правові аспекти дотримання антикорупційного законодавства державними службовцями.

       Час оприлюднення: 15 липня 2019 року.

       Виконавець: Казіміров Д.В.

       конт. тел.: (0462) 676 052

Семінар з питань запобігання корупції пройшов у Козельці

   Виїзний семінар-тренінг «Забезпечення ефективності запобігання та протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування» проведено Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 9 липня в Козельці. Серед присутніх ‒ працівники виконавчого комітету Козелецької об’єднаної територіальної громади, старости та депутати селищної ради.

  Насамперед в короткій ретроспективі була окреслена еволюція українського антикорупційного законодавства, зокрема перехід від поняття «боротьба з корупцією» до «запобігання корупції». Аналізувалися положення сучасного ЗУ «Про запобігання корупції», відмінності в поняттях «корупційні порушення», «порушення, пов’язані з корупцією» та  «неправомірна вигода», «близькі особи» та «члени сім’ї» тощо.

  Увага слухачів зверталася на обмеження, встановлені діючим законодавством щодо осіб, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (отримання подарунків, сумісництво з іншими видами діяльності та ін.). Розглядалися особливості  відповідальності за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень. Говорилося про санкції, встановлені Кодексом про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України, зокрема в частині фінансового контролю. Окрім цього, учасники семінару розібрали ситуації з виникненням потенційного або реального конфлікту інтересів та отримали практичні поради щодо його врегулювання.

       Час оприлюднення: 10 липня 2019 року.
Виконавець: Казіміров Д.В.
конт. тел.: (0462) 676 052

«Використання альтернативних джерел енергії та енергозбереження»

Виїзний семінар-тренінг під такою назвою провів Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для працівників виконавчого комітету, старост, депутатів Варвинської селищної ради.

          Під час семінару обговорили такі питання: нормативно – правова  база з питань енергозбереження; світовий досвід використання альтернативних джерел енергії; технічно досяжний потенціал використання альтернативних джерел енергії Чернігівської області; енергоефективність та енергоаудит житлових будівель; оптимізація схем теплопостачання: приклади міст України; фінансування впровадження заходів з застосуванням альтернативних джерел енергії.

Провів навчання Сергій Зінченко – керівник осередку громадського об’єднання Асоціації енергоаудиторів в Чернігівській області, керівник проектів науково-виробничого підприємства «Енергоіновація

      Час оприлюднення: 05 липня 2019 року.
Виконавець: Коваленко Н.В.
конт. тел.: (0462) 676 052

Використання в діловодстві норм нового українського правопису

  “Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх”, ‒ в цьому та інших багатьох висловах визначного українського письменника Олеся Гончара розкривається зміст та значення мови для життя та розвитку суспільства. Саме тому працівники структурних підрозділів головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області 4 липня 2019 р. зібралися в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, щоб взяти участь у семінарі-тренінгу “Використання в діловодстві норм нового українського правопису”.

  Увага присутніх зверталася на норми нової редакції “Українського правопису” (2019), схваленої Кабінетом міністрів України 22 травня 2019 р. Ця редакція повертає до життя деякі особливості “харківського правопису” 1928 р., які є частиною української мовної спадщини, але й враховує різноманіття змін в мовному середовищі впродовж останніх десятиліть. Розглядалися зміни в написанні слів, що застосовуються без варіантів, та варіантні доповнення до діючих норм.

  Учасники семінару опрацьовували застосування нових правил у веденні ділової, розпорядчої документації та усному діловому мовленні. Також на конкретних прикладах були проаналізовані типові помилки, яких припускаються державні службовці в усному та писемному діловому мовленні.

 

Час оприлюднення: 4 липня 2019 року
Виконавець: Казіміров Д.
конт. тел.: (0462) 676 052

 

Про стратегічне планування говорили в Новгороді-Сіверському

   «Основи партисипативного стратегічного планування», ‒ такий семінар 3 липня проведено Чернігівським центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів в Новгороді-Сіверському спільно з міською радою.

   Відоме в Україні та за її межами історичне місто обласного значення минулого року стало центром ОТГ, що  мотивувало до змін, зокрема, в системі планування. Оновлена територіальна громада готується до старту стратегування, отже прагне з’ясувати обсяги,  час, послідовність необхідної роботи. Учасники навчання – міський голова Олег Бондаренко, працівники виконкому, депутати.

  Під час спілкування учасники зустрічі спробували відповісти на кілька питань, насамперед: що таке стратегічне планування, звідки воно, чим відрізняється від перспективного; навіщо це потрібно, яка нормативно-правова база в Україні та місце стратегій громад в державній регіональній політиці, а також розібрали методику, що застосовується.

   Слухачів цікавило чи є розробка стратегії обов’язковою, що робити, якщо в 2020 р. конфігурація громади зміниться; як можна щось планувати за тотального браку кваліфікованих кадрів; чи може бути кілька пріоритетних напрямів, визначених в стратегії; чи не повторюють один одного план соціально-економічного розвитку та стратегія та ін. Тож зустріч часом перетворювалась на дискусію з прикладами досвіду інших громад – як українського, так і німецького та польського. Зрештою перейшли до практичних питань організації роботи – створення робочої групи. Обговорювалися її склад та компетенція, збір даних, необхідних для проведення соціально-економічного аналізу та соціологічного дослідження якості життя та послуг, що надаються на теренах громади та визначення необхідних для цього термінів.

 

Час оприлюднення: 3 липня 2019 року
Виконавець: Бойко В.
конт. тел.: (0462) 676 052