«Особливості формування бюджету сільської, селищної, міської ради ОТГ, регламент їхньої роботи»

Такою була тема семінару-тренінгу, який відбувся у Новобілоуській сільській раді. У ньому взяли участь сільський голова Дмитро Федоров, секретар ради Світлана Стопичева, працівники апарату виконавчого комітету та депутати.

Про бюджетну децентралізацію говорив Микола Силенко –  консультант з бюджетних питань Офісу реформ при Чернігівському регіонального відділення Ассоціації міст України, кандидат економічних наук. Дискусія стосувалася проблем бюджетної сфери, ролі та повноважень старост в об’єднаній територіальній громаді.

Практичні аспекти поточної організації роботи Новобілоуської сільської ради та її виконавчого комітету, взаємодію з громадськістю учасники навчання обговорювали з Негодою Олександрою Іванівною – заступником начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради.

Час оприлюднення:  27 вересня 2019 р.

Виконавець: Коваленко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Основні аспекти організації діяльності посадовця

Під такою назвою в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 25 вересня пройшов тематичний короткотерміновий семінар для працівників апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення, апаратів райдержадміністрацій, виконавчих апаратів районних рад, структурних підрозділів обласної державної адміністрації.

Учасники семінару ознайомилися з основними аспектами мотивації праці посадовця; діловодства в органах публічного управління; розгляду звернень та прийому громадян; планування роботи та робочого часу посадовця; основними вимогами до організаційно-розпорядчих та аналітичних документів; системою контролю за виконанням завдань, визначених актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями та дорученнями голови обласної державної адміністрації та станом реагування на запити, звернення, листи депутатів усіх рівнів. Тренінгова складова семінару була присвячена суті, причинам виникнення, стратегії поведінки під час конфліктів.

Час оприлюднення: 25 вересня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: (0462) 676 052

Управління персоналом в органах державної виконавчої влади

За програмою постійно діючого тематичного семінару «Управління персоналом в органах державної виконавчої влади» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 24 вересня проходить друге заняття для начальників відділів (завідувачів секторів) управління персоналом структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату районних державних адміністрацій, на яких покладено обов’язки щодо здійснення кадрової роботи.

Посадовці ознайомляться з діловодством в органах публічного управління; покроковим планом дій щодо визначення у 2019 році результатів оцінювання службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В»;  обговорять проблемні питання кадрового менеджменту.

Також йтиме мова про прийнятий законопроект  №1066 «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади», а саме новели вступу, проходження та припинення державної служби, а також порядок організації ведення військового обліку призовників та військовозобов’язаних тощо.

Час оприлюднення: 24 вересня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Сільський розвиток та сільське господарство

Тематичний короткотерміновий семінар з питань розвитку сільських територій та сільського господарства проводиться Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів з 24 по 25 вересня 2019 р. До участі в семінарі запрошені працівники виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, сільські, селищні голови територіальних громад Чернігівщини.

Програмою семінару запланована серія тематичних зустрічей та практичних занять, під час яких порівнюватимуться тенденції вітчизняного сільського розвитку та відповідний європейський досвід; обговорюватимуться малі форми сільськогосподарського підприємництва на селі; перспективи створення кооперативів на селі та несільськогосподарське підприємництво.

Увага присутніх звертатиметься на засади сталого сільського розвитку (інноваційність та екологічні аспекти); розмежування повноважень щодо розпорядження землями за межами населених пунктів, порядок передачі у користування водних об’єктів та можливості області із забезпечення високорепродуктивним насінням зернових культур, картоплі та насінням трав.

Практичний блок навчання стосуватиметься економічних аспектів та конкурентоспроможності у розвитку сільських територій. Йтиметься про інвестиційний клімат, інвестиційну нерухомість та особливості підготовки інвестиційних пропозицій.

Час оприлюднення: 24 вересня 2019 р.

Виконавець: Коваленко Н.

конт. тел.: (0462) 676 052

Лідерство та планування кар’єри службовця

Що означає бути лідером  та як будувати успішну кар’єру з’ясовували 19-20 вересня працівники апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення, апаратів райдержадміністрацій, виконавчих апаратів районних рад, структурних підрозділів облдержадміністрації під час тренінгу, що проходив у Чернігівському центрі підвищення кваліфікації. Його учасники разом з кваліфікованими тренерами провели цікаві та змістовні заняття.

Чому успішність кар’єри посадовця залежить від правильного професійного самовизначення особистості та її системи цінностей і цілей? Як ефективно розпоряджатися дорогоцінним ресурсом часу як долати бар’єри в спілкуванні? Якими є шляхи вирішення конфліктних ситуацій та для чого розвивати власні лідерські якості? Відповіді на ці важливі питання шукали і знаходили учасники тренінгу. Адже непрості виклики сучасного професійного конкурентного середовища вимагають постійного самовдосконалення, високої компетентності та активної життєвої позиції службовця.

Час оприлюднення:  20 вересня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Запровадження системи электронного документообігу

В Борзнянській міській раді відбувся семінар на тему «Запровадження системи электронного документообігу в органах державної виконавчої влади та місцевого самоврядування» для праівників апарату виконавчого комітету ради об’єднаної територіальної громади старости, депутатів міської ради. Основною темою було питання запровадження сучасних інформаційних технологій в роботу органу місцевого самоврядування.

У семінарі були висвітлині переваги електронного документообігу на прикладі системи документообігу обласної державної адміністрації

Основні аспекти організації роботи гуманітарної та соціальної сфер в області

Про організацію роботи гуманітарної та соціальної сфери області йдеться під час тематичного короткотермінового семінару, який проходить в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 19 – 20 вересня. Серед учасників навчання ‒ заступники голів із гуманітарних та соціальних питань  голів об’єднаних територіальних громад, райдержадміністрацій та міст обласного значення.

В рамках семінару висвітлюється низка питань, що стосуються розвитку освітньої галузі області, сфери надання соціальних послуг та захисту прав дітей, охорони культурної спадщини, бібліотечної справи та ін. Зокрема, обговорюватиметься стан реалізації Закону України «Про освіту» та концепції Нова українська школа; організація надання соціальних послуг сім’ям з дітьми, які опинились в складних життєвих обставинах та захист прав дітей в умовах децентралізації.

Далі розглядатиметься система інтегрувальних соціальних послуг в ОТГ; засади пенсійного забезпечення як основної форми соціального захисту населення; забезпечення реалізації повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі соціального захисту населення; питання реформування первинної та вторинної ланки медичної допомоги в області.

Під час зустрічей за «круглим столом» мова йтиме про проблемні питання охорони культурної спадщини, розвитку туризму, реформування бібліотечної системи в умовах децентралізації; виклики на ринку праці та шляхи їх вирішення; стан реалізації державної політики у сфері сім’ї, молоді, оздоровлення, фізичної культури та спорту.

Час оприлюднення: 19 вересня 2018 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування України

   За програмою постійно діючого тематичного семінару «Основні засади реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування України» в Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів 17 – 19 вересня проводиться друге заняття для керівників апаратів райдержадміністрацій, керуючих справами виконавчих апаратів Чернігівської, Ніжинської, Прилуцької, Новгород-Сіверської міських рад. Зі вступним словом до учасників навчання звернулася керівник апарату обласної державної адміністрації Ірина Соломаха.

    Керівники апаратів ознайомляться з основними завданнями та організацією роботи з документами в органах влади відповідно до вимог з Інструкції з діловодства; новелами проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування. Розглядатимуться засади організаційно-масової роботи в органах державної виконавчої влади та місцевого самоврядування як складової реалізації реформи державного управління; головні напрямки запобігання рейдерству та захисту прав власності в Україні та державної реєстрації.

    В рамках семінару 18 вересня відбудеться навчальний візит до Сосниці, під час якого висвітлюватиметься організація роботи місцевої райдержадміністрації. Наступні практичні заняття охоплюватимуть аспекти планування кар’єри працівника як функція управління людськими ресурсами; застосування норм нового Українського правопису в діловій кореспонденції, розпорядчих актах органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. З метою розвитку лідерських якостей учасники семінару візьмуть участь у серії тренінгів щодо мотивації та цілепокладання, а також тайм-менеджменту як технології організації робочого часу державного службовця та посадової особи місцевого самоврядування.

 

Час оприлюднення: 18 вересня 2018 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Навчання з питань формування бюджетних запитів

  Особливості формування місцевих бюджетів та новації бюджетного законодавства обговорювалися під час тематичних короткотермінових семінарів «Формування бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів», організованих Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для головних бухгалтерів апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення, виконавчих апаратів районних рад, апаратів виконкомів, Деснянської та Новозаводської районних у м. Чернігові рад (12–13 вересня) та відокремлених структурних підрозділів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад 17 – 18 вересня.

  Увага слухачів зверталася на перспективи децентралізації в умовах бюджетного процесу 2020 року; функціонування системи публічних закупівель в Україні та зміни і новації в сфері закупівель. Також висвітлювалися новації в пенсійному та податковому законодавстві України; порядок нарахування та перерахування внесків, виплата допомог, що сплачуються за рахунок Фонду соціального страхування.

      Час оприлюднення: 18 вересня 2019 р.

Виконавець: Казіміров Д.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

Як добувати та використовувати статистичні дані в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування

Актуальні питання, пов’язані зі створенням електронного обліку та збору даних, необхідних для аналізу і планування господарської діяльності територіальної громади обговорювали сьогодні працівники апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення, апаратів райдержадміністрацій, виконавчих апаратів районних рад.

Спеціалісти Головного управління статистики у Чернігівській області – начальник відділу поширення інформації та комунікацій Олена Радченко, та начальник Управління збирання та підготовки даних Світлана Голованова – поінформували учасників тренінгу про способи і можливості використання статистичних та аналітичних даних, які надаються у вільний доступ державними органами статистики. Вони також звернули увагу слухачів на практичні питання і проблеми, пов’язані з майбутнім переписом населення.

Зацікавленість учасників семінару викликала презентація програмного комплексу «Погосподарський облік для сільських, селищних рад», представлена начальником відділу обробки даних статистики сільського господарства та навколишнього середовища Головного управління статистики Галиною Зінич.

Досвідом впровадження Програмного комплексу ділився з учасниками зустрічі Андрій Ткач, начальник відділу економічного розвитку та інвестицій Сосницької селищної ради. Сосницька об’єднана територіальна громада уже в 2015 році впровадила у свою діяльність цей Програмний комплекс, який дозволяє обліковувати, накопичувати і систематизувати дані погосподарського бліку в населених пунктах громади, генерувати довідки тощо.

Діяльність громади не обмежується сьогоденними господарськими справами. Потрібно переходити від збору статистичних даних до проектної роботи з даними. Про способи знаходження відкритих даних, можливості та практичні аспекти використання інших програмних продуктів і міжнародних відкритих баз для планування та аналізу соціально-економчного розвитку громади даними розповів Олександр Лашко, директор Громадської організації «Інформаційно-правовий центр «Захист права на інформацію».

Тренінг щодо визначення потреб громади і проведення опитування для збору даних провела зі учасниками навчання Надія Левицька – декан факультету соціальних технологій оздоровлення та реабілітації Чернігівського національного технологічного університету, кандидат психологічних наук.

Час оприлюднення:  18 вересня 2019 р.

Виконавець: Левченко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052