В чому полягає відмінність між історією та національною пам’яттю, виховання громадянина – патріота власної держави та значення політики національної пам’яті для країн та народів, які тривалий час не мали власної державності, – саме ці питання обговорювалися під час дистанційного навчання «Реалізація державної політики підтримки розвитку дітей, молоді та спорту, національно-патріотичного виховання», що проходило 28 липня 2020 р. Семінар організований Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації спільно з Українським інститутом національної пам’яті для працівників виконкомів рад об’єднаних територіальних громад та райдержадміністрацій, відповідальних за роботу з розвитку фізичної культури, спорту та національно-патріотичного виховання.
“В процесі виховання молодих людей як громадян України важливу роль відіграє історичний досвід народу, його фундаментальні історичні цінності, які становлять національну пам’ять. В цьому контексті пам’ять – це не простий набір знань про минуле, а основа, яку ми закладаємо для власного майбутнього. Під національною пам’яттю розуміється збережена нацією сукупність знань, уявлень та оцінок подій минулого, які мали вирішальний вплив на її становлення, самоідентифікацію, є найбільш значущими для самозбереження та розвитку суспільства. Плекання національної пам’яті є обов’язком держави, що забезпечує її легітимність та спадкоємність поколінь”, –наголосив заступник голови Українського інституту національної пам’яті Володимир Тиліщак.
Отже, мова йде не лише про знання, а й про оцінку та вшанування, передачу наступним поколінням досвіду минулого. Для України та українського народу, які тривалий час не мали власної державності, першочергове значення має очищення їхнього історичного минулого від накинутих ззовні ідеологічних нашарувань та відновлення зумисне замовчуваних раніше сторінок історії та подолання історичних міфів.
Тому подальше спілкування у віртуальній аудиторії було присвячене ключовим подіям української історії та аспектам формування української ідентичності. Це і славні сторінки боротьби за державність доби Національно-визвольної революції під проводом Богдана Хмельницького середини XVII ст., Української революції 1917 – 1921 рр., так і події та особистості українського національно-визвольного руху в ХХ ст. Водночас були розставлені акценти щодо термінології та подій Другої світової війни; вшанування пам’яті її жертв та учасників; вшанування пам’яті воїнів, які виконували військовий обов’язок на території інших держав. Особливий наголос було зроблено на ще один важливий елемент сучасного національно-патріотичного виховання, а саме вшанування пам’яті захисників України – учасників російсько-української війни.
Час оприлюднення: 29 липня 2020 р.
Виконавець: Казіміров Д.В.
конт. тел.: (0462) 676-052