Європейські країни за
кілька десятиліть спромоглися впровадити ефективні технології щодо збору, сортування та переробки твердих побутових відходів. Це дозволяє не лише мінімізувати шкідливий вплив на навколишнє середовище, а й використовувати вторинну сировину у промисловості,для виробництва органічних добрив, електроенергії, опалення будинків тощо. В Україні впровадження подібних проєктів все ще носить епізодичний характер, а в сільській місцевості проблема впорядкованого збору та утилізації сміття не втрачає своєї гостроти.
Чому так і що можна з цим зробити вже зараз, – говорили під час дистанційного навчання «Формування та реалізація державної політики у сфері поводження з твердими побутовими відходами, європейські вимоги та досвід». Вебінар, організований Центром підвищення кваліфікації, проходив 30 грудня 2020 р. для працівників апаратів виконкомів рад територіальних громад області.
Насамперед зупинилися на положеннях української законодавчої бази у сфері поводження з відходами та звернули увагу на регіональний план управління відходами в області. Подальша мова йшла про можливості територіальної громади у вирішенні екологічних проблем та аспекти поводження з твердими побутовими відходами. Зокрема, розглянули можливості для запровадження роздільного збору побутового сміття, організації сміттєзвалищ та переробних пунктів, зокрема на засадах міжмуніципального співробітництва.
Ще один блок питань охоплював напрями політики Європейського Союзу щодо поводження з ТПВ. Були озвучені вимоги європейського законодавства в сфері поводження з відходами. Наостанок учасники зустрічі ознайомилися з практиками управління відходами, які нині діють в європейських країнах та можуть бути запроваджені в Україні.
Час оприлюднення: 31 грудня 2020 р.
Виконавець: Казіміров Д.
конт. тел.: (0462) 676-052



Олександр Хоменко, Олена Гавриль.


з питань діяльності старост та співробітництва територіальних громад, директор адміністрації веб-сайту «Староста Профі» Олександр Врублевський розкрив учасникам особливості підготовчого етапу, тобто визначення найбільш пріоритетних питань та проблем, відповідних інструментів для їх вирішення та результатів, які будуть отримані на основі економії власних ресурсів.




Зміни в адміністративно-територіальному устрої, яким чином проводиться процедура реорганізації територіальних громад та пов’язаний з цим обсяг повноважень голів та виконавчих структур новосформованих рад, питання правонаступництва щодо нерухомого майна розглядалися на під час дистанційного навчання «Заходи з реорганізації територіальних громад». Вебінар проведений Центром підвищення кваліфікації 15 грудня для голів, працівників апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад Чернігівської області.
відповідно із положеннями ЗУ «Про місцеве самоврядування» (пункти 61 та 62). Мова йшла про припинення повноважень повноважень голів розформованих територіальних громад та повноваження їхніх виконавчих комітетів, виконання бюджетів, поводження із залишками бюджетних коштів та борговими зобов’язаннями. Також обговорені фінансові аспекти реорганізації територіальних громад та районних рад, зокрема щодо розмежування повноважень між базовим та районним рівнем відповідно до змін до Бюджетного кодексу.
Але як провести зазначені процедури оптимально та в межах чинного законодавства? Відповіді на ці та інші запитання надавали експерти Школи управління людськими ресурсами Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» Наталія Гнидюк та Галина Семенець під час вебінару «Організація роботи ради об’єднаної територіальної громади». Навчання проведене Чернігівським центром підвищення кваліфікації спільно із зазначеною Програмою Ради Європи 10 грудня 2020 р. для новообраних голів та секретарів територіальних громад області.
увагу присутніх на обов’язкових структурних підрозділах та уповноважених особах, які повинні бути утворені чи призначені в громадах. До них належать: окремий фінансовий орган зі статусом юридичної особи, служба у справах дітей, центри професійної підготовки педагогічних працівників та надання соціальних послуг, уповноважені особи з питань запобігання корупції та здійснення публічних закупівель. Вона пояснила умови надання соціальних гарантій особам, які перебували на виборних посадах, та підстави їхнього повернення на попереднє місце роботи. Експерт закликала дотримуватись жорстких обмежень, встановлених законодавцем для членів виконавчих комітетів рад, зокрема щодо відсутності депутатського мандату.
Галина Семенець детально зупинилася на фінансових аспектах реорганізації