Про необхідність дотримання вимог антикорупційного законодавства щодо обмежень для працівників органів публічної влади, своєчасного виявлення та врегулювання ситуацій щодо конфлікту інтересів, внесення достовірних відомостей до електронних декларацій наголошувалося під час семінару «Фінансовий контроль як інструмент антикорупційної політики. Електронне декларування». Його провів Чернігівський регіональний центр підвищення кваліфікації у Бахмачі 14 березня 2023 р. для працівників апарату та структурних підрозділів, старост, депутатів міської ради.
Насамперед мова йшла про обмеження для посадових осіб місцевого самоврядування, пов’язані з виконанням своїх повноважень та обов’язків, зміни до Закону у зв’язку з військовим станом, що відбулися в серпні 2022 р. Це стосується організації благодійних зборів, отримання та передачу гуманітарної допомоги, фінансових і матеріальних цінностей на користь ЗСУ. Також зупинилися на обмеженнях для посадовців щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Водночас учасникам семінару нагадали про відповідальність за корупційні правопорушення та ризики, які тягне за собою включення посадової особи до Реєстру корупціонерів.
Наступний тематичний блок охоплював поняття потенційного та реального конфлікту інтересів, необхідність дотримання строків та порядку повідомлення про виникнення такої ситуації. Наголошувалося на необхідності повідомлення про конфлікт інтересів до моменту прийняття рішень в органі місцевого самоврядування. Також розібрали алгоритм врегулювання конфлікту інтересів щодо посадовців, над якими не передбачено безпосереднього керівництва, можливостей залучення зовнішнього контролю, поводження в ситуаціях, коли виникають сумніви шодо наявності конфлікту інтересів та отримання відповідних роз’яснень від НАЗК.
У зв’язку з актуалізацією питання про відновлення електронного декларування за умов воєнного стану зупинилися на нюансах подання електронних декларацій.
Спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції виконавчого апарату обласної ради Наталія Лугина звернула увагу на технічні особливості роботи з Порталом (нові функції щодо внесення та збереження даних, роботи з реєстрами тощо), необхідність коректного прорахування порогів для розділів декларацій за 2021 та 2022 р., а також своєчасного повідомлення про зміни у майновому стані.
Вона надала практичні рекомендації стосовно внесення документів, що ідентифікують особу декларанта (зокрема тих, що видані за кордоном), терміни звітного періоду, особливості декларування об’єктів нерухомості, транспортних засобів, правила заокруглення кількісних та вартісних показників, заповнення розділів про доходи, грошові активи, фінансові зобов’язання, видатки та правочини. Водночас говорилося про типові помилки при заповненні декларацій, відповідальність за подання некоректних відомостей та вимоги до виправлення даних у деклараціях. Також наголошувалося на необхідності подання всіх декларацій, зокрема при звільненні та перебування посадовців у соціальних відпустках.