ПРО СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ГРОМАД ЗА УМОВ ВІЙНИ З РАШИСТАМИ

Представники 12 громад Чернігівщини зібрались в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації 11 квітня 2024 р. в рамках навчання з питань стратегічного планування на засадах участі.

У відкритті взяла участь начальник управління регіонального розвитку Департаменту економічного розвитку Чернігівської обласної державної адміністрації Андріана Баженова. Вона акцентувавши увагу на нормативно-правовому забезпеченні розробки стратегій розвитку територіальних громад в Україні та відповіла на запитання стосовно змін що очікуються та пропозицій до них.

Заняття проводив директор Центру Володимир Бойко. На початку він зазначив – в ситуації невизначеності найбільш прийнятним та реалістичним є саме стратегічне планування розвитку території. Адже здійснюється воно від мети та спирається на розуміння існування багатьох факторів, які можуть завадити нам досягнути мети. Частково вони нам відомі, що дозволяє протидіяти ризикам, враховуючи їх під час планування. І головне – мета нашої діяльності від того не змінюється, лише корегуються терміни тат ресурси. Надалі спікер розповів про зміни, що відбулися в нормативно-правовому забезпеченні розробки стратегій розвитку територіальних громад, зокрема, на положеннях, що регулюють процедуру стратегічної екологічної оцінки проєктів документів державного планування, якими є місцеві стратегії та плани заходів із реалізації.

Основна частина занять присвячувалася положенням наказу Мінрегіону № 265 від 21 грудня 2022 р., яким затверджено Методичні рекомендаціями щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад. Викладач наголосив – на відміну від попереднього наказу (№ 75) положення нового – не факультативні, а обов`язкові до виконання, включно з формами, що запропоновані. Щоправда, з огляду на те, що всі територіальні громади Чернігівщини матимуть право розробки планів відновлення і розвитку на період їх дії вони можуть самі ухвалювати рішення щодо необхідності розробки стратегії в межах терміну дії зазначених планів. При цьому вимога обов`язкової розробки стратегії розвитку громади як базового документу державного планування залишається чинним – лише відтерміновується.

Надалі учасники навчання покроково розібрали процедуру стратегування – від організації роботи та збору даних для соціально-економічного аналізі до громадського обговорення та ухвалення стратегії, плану заходів із її реалізації