Експертне обговорення щодо пріоритетів урядової політики проходило 1 серпня 2016 р. на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. В он-лайн режимі через відеопортал YouТube представники Міністерства освіти і науки України, наукових установ, вищих навчальних закладів, виконавчих органів влади, громадськості з м. Києва, Дніпра, Львова, Харкова, Одеси та Чернігова спілкувались з приводу формування Національної ради з питань розвитку науки і технологій та проекту Положення про неї.
Як зазначив заступник Міністра освіти і науки України Максим Стріха, створювана згідно положень ЗУ “Про наукову та наукову-технічну діяльність” Національна рада України з питань розвитку науки і технологій є органом, що не мав аналогів до цього часу, та який має координувати політику в науково-технічній сфері. Він покликаний забезпечити реальну участь наукової спільноти, її ідейний, експертний вплив на підготовку та прийняття законодавчих актів та рішень у сфері науки. Наразі прийнято Положення “Про Ідентифікаційний комітет з питань науки”, який обиратиме Науковий комітет Ради, та проходить перевірка кандидатів до Ідентифікаційного комітету на предмет конфлікту інтересів.
На думку експертів, у проекті Положення про Національну раду мають бути відпрацьовані механізми функціонування та взаємодії Наукового та Адміністративного комітетів задля уникнення протистояння та блокування рішень один одного; уточнені позиції щодо термінів розгляду проектів законодавчих актів, рішень, що виносяться на розгляд Наукового комітету та цивілізованого врегулювання конфліктів між ним та розробниками проектів.
Учасники зустрічі звернули увагу на необхідність визначення критеріїв щодо наукової репутації вчених, що входитимуть до Ради; уточнення положень щодо залучення студентської та учнівської молоді до наукової діяльності та розглянути можливості включення до складу Ради молодих вчених та рівномірного представництва в ній науковців з різних областей України.
Час оприлюднення: 1 вересня 2016 р.
Виконавець: Казіміров Д.В.
конт. тел.: (0462) 676 052