Як підготувати інвестиційну ділянку, щоб зацікавити інвестора?

Навчання за короткостроковою програмою «Формування якісної інвестиційної ділянки в громаді як шлях до успішного залучення інвестора. Мотивація та практика» проведено Чернігівським центром підвищення кваліфікації спільно з Департаментом розвитку економіки та сільського господарства облдержадміністрації, Агенцією регіонального розвитку Чернігівської області і Проєктом «Підвищення конкурентоспроможності українських регіонів та розвиток польсько-українського економічного співробітництва» 7 травня. Вебінар зібрав більш як 50 зацікавлених учасників. Та й недарма. Найперше запитання інвестора – про земельну ділянку для своїх інвестицій. Відкриваючи зустріч, директор Центру Володимир Бойко заінтригував цікавою пропозицією щодо участі територіальних громад у пілотному конкурсі «Золота Ділянка 2020».

Пропозицію презентували Вікторія Брага, координатор проєкту «Підвищення конкурентоспроможності українських регіонів та розвиток польсько-українського економічного співробітництва», та Моніка Здрожек, фахівець Польської Агенції Інвестицій і Торгівлі. Пілотний Конкурс «Золота Ділянка 2020», ініційований Польською Агенцією Інвестицій і Торгівлі, проводиться в 7 областях України (до їх числа входить і Чернігівська область) в рамках програми Польської Допомоги задля Розвитку Міністерства Закордонних Справ Республіки Польща.

Вікторія Брага поінформувала про умови і принципи Конкурсу. Звернула увагу слухачів на те, що Конкурс дає можливість учасникам набути безцінний практичний досвід в процесі підготовки інвестиційної пропозиції та спілкування з експертами, розкриває нові можливості для громади. І хоча визначатиметься один переможець на область, на базі його ділянки буде проведена симуляція діяльності інвестора з можливістю набуття практичних знань і навичок щодо співпраці з інвестором.

Пані Моніка Здрожек розповіла про досвід проведення Польською Агенцією Інвестицій і Торгівлі аналогічного конкурсу «Грунт на Медаль» в Польщі, де він був започаткований ще 2005 р. Агенція прийшла до такої форми спрівпраці з громадами в результаті досвіду діяльності загальнопольської мережі Центрів Обслуговування Інвесторів. В рамках проведення конкурсів Агенція плідно співпрацює з усіма гмінами, має підтримку з боку органів влади і польських засобів масової інформації. Як результат – сьогодні Агенція поширює інформацію про понад 2200 інвестиційних ділянок, а 70% переможців мають сьогодні конкретного інвестора. Важливо, щоб конкурс сприяв розвитку здорової конкуренції між гмінами, яка спонукає здійснювати стратегічне планування, удосконалювати свою інфраструктуру, розвивати громаду і просувати інформацію про себе. Стає зрозумілим, що необхідно брати участь в усіх конкурсах, які сприятимуть розвитку громади.

Юлія Федосенко, начальник відділу з питань інвестиційної політики Департаменту розвитку економіки та сільського господарства Чернігівської облдержадміністрації, звернула увагу на необхідність якісної підготовки та ефективної презентації інвестиційної ділянки. Департамент надає учасникам конкурсу матеріали, консультації та сприяння у підготовці конкурсних заявок, розміщенні інформації про ділянки в інтерактивній мапі.

Зацікавив слухачів досвід залучення турецького інвестора, який будує на території Брониківської ОТГ (Житомирська область) сонячну електростанцію. Василь Осадчук, заступник сільського голови, прокоментував різні підходи до залучення інвестицій, які застосовують громади Житомирської області.

Юрій Стальниченко, секретар Менської міської ради, поділився досвідом громади щодо залучення інвестицій на підготовлені ділянки. Зараз в Мені працюють над створенням індустріального парку, в перспективі готуватимуть ділянки під будівництво АЗС, об’єктів туристично-рекреаційної діяльності, культурно-освітнього призначення.

Сергій Хоботня, директор Агенції регіонального розвитку, акцентував увагу учасників вебінару на важливості аналізу, посилення (створення) конкурентних переваг своєї інвестиційної ділянки з їх подальшою презентацією. Адже такі можливості можна знайти в кожній громаді. Наприклад, потенційно потужною та перспективною перевагою для громади є розвиток промислового сектору. Також експерт наголосив на необхідності створення стратегії розвитку та якісного інвестиційного паспорту громади.

Учасників зустрічі цікавили питання термінів подачі документів  на конкурс, пошуку коштів на створення містобудівної документації, оскільки вона є однією з необхідних умов при створенні інвестиційної ділянки.

Час оприлюднення: 7 травня 2020 р.

Виконавець: Левченко Н.

конт. тел.: 676-052

Публічні закупівлі по-новому: що і як купувати?

   З 19 квітня набрала чинності нова редакція Закону України “Про публічні закупівлі”. Запроваджено суттєві зміни до організації закупівельної діяльності замовників, планування та проведення процедур закупівель, посилено відповідальність за порушення у сфері  публічних закупівель. Cаме тому Центр підвищення кваліфікації  5 травня провів восьме дистанційне навчання «Правові та практичні аспекти здійснення публічних закупівель». Цільова аудиторія – представники структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування. Всього підключилися близько 57 учасників.

    Експерти вебінару детально зупинилися на:

  • ключових положеннях нової редакції Закону;
  • плануванні закупівель та організації закупівельної діяльності замовника;
  • новаціях у переговорній процедурі закупівлі;
  • застосуванні спрощеної закупівлі (алгоритм проведення, розміщення оголошення, реєстрація договору та публікація звітів);
  • порядку організації та проведення відкритих торгів;
  • особливостях проведення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах карантину.

  Від учасників навчання пролунали питання стосовно того, чи потрібно  учасникам ставити КЕП на своїй пропозиції по спрощеній закупівлі; чи здійснюється реєстрація договорів на закупівлю, які укладаються для виконання бюджетних програм; хто має затверджувати план на допорогові закупівлі; чи потрібно для тендерного комітету, який завершує старі процедури та розпочинає нові, затверджувати в новій редакції його склад та положення про нього; як діяти в ситуаціях з договорами на телекомунікаційні послуги, укладеними в 2016 – 2018 рр. Наостанок вони отримали низку роз’яснень щодо призначення уповноваженої особи; застосування процедур для закупівель конкретних видів товарів та послуг (зокрема, для боротьби з COVID-19); реєстрації договорів; змісту та оформлення тендерної документації.

    Час оприлюднення: 5 травня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: 676-052

Кіптівська громада – перлина Придесення

Таке визначення, географічну локалізацію запропонували учасники другого засідання робочої групи з розробки стратегії розвитку Кіптівської ОТГ для формулювання бачення її розвитку. Проходило воно 5 травня дистанційно – в режимі реального часу за допомогою Інтернет-зв`язку між Чернігівським регіональним  центром підвищення кваліфікації та сільською радою.

Робоча група розглянула зібрані дані соціально-економічного аналізунинішнього стану територіальної громадир, а також попередні результати соціологічного дослідження якості життя та послуг, що надаються на її території. Деяких даних досі не вистачає, тож вирішили доопрацювати їх, а також розширити коло опитаних за рахунок соціальних груп, думки яких представлені недостатньо – насамперед, працівників сільського господарства та молоді. Особливість наявних результатів – вони, головним чином, позитивні щодо зробленого за ці роки та стримано оптимістичні в оцінках майбутнього. І для цього є достатньо підстав. Втім дочекаємось уточнень.

Головний наробок зустрічі – формулювання проєкту стратегічного бачення. Для цього робоча група ознайомилася з підходами до його розробки, «формульними» вимогами та спробувала ідентифікувати домінуючі бажання та мрії мешканців громади, а також цінності пріоритети. Зрештою вони, так само як попередньо розглянуті матеріали, були реалізовані в чотирьох варіантах мети, якою має досягнути майбутня стратегія розвитку громади в 2027 р. Таких виявилося чотири, два з них за допомогою рейтингового голосування робоча група взяла за основу для наступного синтезу.

На завершення учасники зустрічі ознайомилися з методом SWOT-аналізу та розподілили завдання для здійснення його за галузевими ознаками.

Час оприлюднення:  5 травня 2020 р.

Виконавець: Бойко В.

конт. тел.: 676-052