Державна реєстрація актів цивільного стану –

правовим та практичним аспектам цієї теми присвячене навчання на спеціальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації, що триватиме з 1️⃣0️⃣ по 1️⃣2️⃣ червня 2020 року.

Воно організоване Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації для працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану по Чернігівському регіону Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми).
Протягом трьох днів за змішаною формою навчання учасники будуть опрацьовувати аспекти державної реєстрації народження фізичної особи та її походження, зміни імені, реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу✍️, смерті тощо.
Навчання проводитиме Олена Ющенко – в.о. начальника відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Чернігівській області Управління державної реєстрації Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми).

Як правильно організувати роботу ЦНАПу

Відповідь на це запитання з’ясовували для себе адміністратори та працівники центрів надання адміністративних послуг, особи, яких визначено відповідальними за організацію діяльності ЦНАПу рад об’єднаних територіальних громад під час вебінару проведеного Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Організація діяльності ЦНАПів».
Про нормативно-правове забезпечення діяльності Центрів надання адміністративних послуг йшлося під час виступу Світлани Лисенко – заступника начальника відділу забезпечення розвитку підприємництва Департаменту розвитку економіки та сільського господарства облдержадміністрації.
Під час візуалізованої лекції-бесіди Олексій Голован – заступник начальника управління – начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради зацікавив учасників семінару цікавою розповіддю про організацію та надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування в період карантину та на проблемних питаннях та шляхах їх вирішення, які виникають під час прийому документів в сферах реєстрації місця проживання та реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Увага шістдесяти посадовців зверталася спікером на роботу з відкритими даними, електронними кабінетами та електронними реєстрами; оформленні дозвільних документів щодо самовільної забудови. Також йшлося про актуальні питання державної реєстрації громадських формувань, організацію електронного діловодства та ін.
Учасників вебінару цікавили питання стосовно доступності послуг та оперативності обслуговування в ЦНАПі; кількості адміністраторів ЦНАПу на кількість населення; надання у ЦНАПах адміністративних послуг соціального характеру; як зареєструвати право власності на споруду “Артезіанська свердловина”; чи є порушенням, якщо орган реєстрації не має доступу до Держреєстру речових прав і після прийняття Постанови КМУ “Про внесення змін до правил реєстрації…” продовжуватиме реєструвати осіб; яким чином буде діяти програма Е-малятко тощо. На всі запитання посадовці отримали вичерпні відповіді спікерів.
Кожен учасник вебінару отримає сертифікат про підвищення кваліфікації встановленого зразка.

Про новели в організації проходження державної служби

йшлося під час навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації “Управління персоналом в органах державної виконавчої влади” в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації кадрів для начальників відділів (завідувачів секторів) управління персоналом структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апарату районних державних адміністрацій, на яких покладено обов’язки щодо здійснення кадрової роботи.
Перше заняття за цією програмою здійснювалося в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи webex. Під час семінару Олексій Хоменко – начальник управління по роботі з персоналом апарату обласної державної адміністрації ознайомив учасників з особливостями управління персоналом в обласній та районних державних адміністраціях.
У ході навчання Людмила Панасенко – начальник відділу кадрового менеджменту управління по роботі з персоналом апарату обласної державної адміністрації, магістр державної служби акцентувала увагу посадовців на новелах в організації проходження державної служби та обговорила проблемні питання, що стосувалися посадових інструкцій державних службовців; покладання обов’язків за вакантною посадою в період карантину; професійного навчання державних службовців; проведення конкурсу на заміщення вакантних посад держслужбовців в умовах карантину; надбавок та заохочень державних службовців; покладання додаткових обов’язків тощо.
Ірина Хіловська – головний спеціаліст відділу проходження державної служби управління по роботі з персоналом апарату обласної державної адміністрації звернула увагу кадровиків на актуальних питаннях прийняття на державну службу (конкурси, проведення спеціальних перевірок).
Під час вебінару Світлана Бутенко – головний спеціаліст відділу проходження державної служби управління по роботі з персоналом апарату обласної державної адміністрації, магістр державної служби зосередила також увагу посадовців на моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку) відповідно до Методичних рекомендацій Національного агентства України з питань державної служби.

Запровадження технологій електронного врядування: зайвий клопіт чи вимога часу?

 

  Як «бігають» дані, а не люди, в чому полягає різниця між удосконаленим електронним та кваліфікованим електронним підписом, сфера їхнього застосування, переваги платформ електронної взаємодії між державними організаціями, як люди стають «здобиччю інформації» і чому важлива цифрова гігієна на робочому місці, – про це та багато інших корисних опцій у сфері діджиталізації мали нагоду дізнатися учасники навчання «Технології електронного врядування в роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування». До спілкування в режимі онлайн долучилися близько 80 представників райдержадміністрацій та об’єднаних територіальних громад.

  Семінар організований Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації спільно Чернігівською обласною державною адміністрацією, Секретаріатом Кабінету Міністрів України та Фондом Східна Європа в межах швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади (EGAP)».

   Олександр Ярема, перший заступник Державного секретаря Секретаріату Кабінету міністрів України: «Ми живемо в парадоксальний час. Ще недавно ми переймалися питаннями, як перейти від спілкування онлайн в офлайн, передусім відтягнути від комп’ютерів молодь. Тепер пішли певною мірою зворотнім шляхом, залучаючи сучасні інструменти, які дозволяють спілкуватися службовцям різних установ  не витрачаючи зайвого часу та коштів на переїзди, більш ефективно працювати самим та надавати якісні послуги громадянам».

 Віталій  Загайний, перший заступник голови Чернігівської облдержадміністрації: «Сьогодні ми приділяємо значну увагу впровадженню засобів електронного врядування в райдержадміністраціях та громадах області в їхній повсякденній роботі. Досвід наших спільних навчань, широке представництво учасників свідчать про актуальність даної тематики та свідоме прагнення до оптимізації своєї діяльності».

   Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа: «Інструменти електронного врядування стають невід’ємним елементом повсякденної роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Чернігівщина є найбільш активною у процесі отримання знань про ресурси та розробки у цій сфері з їх подальшим практичним застосуванням. А це – додаткові можливості для розвитку громад».

   У своїх наступних виступах експерти Фонду говорили про переваги електронних технологій  в організації системи публічного управління та надання послуг громадянам на місцях. Зокрема, громадам варто попіклуватися про якісне наповнення інформації про їхні ресурси. Її критерії – актуальність, повнота, достовірність, зрозумілість та доступність. І це не лише запорука для прийняття вірних рішень та інструмент для залучення інвесторів. Зокрема, просторова орієнтована інформація на геопорталі громади може стати своєрідною «картою бажань», де кожен зацікавлений мешканець громади може висловити своє бачення щодо розвитку певного об’єкту чи місцини на території громади.

   Ще одна тенденція часу – застосування систем електронної взаємодії, що дозволяє отримувати швидкий доступ до даних та автоматизувати процес надання адміністративних, соціальних та інших видів послуг. Приміром в Естонії успішно діє система X-ROAD, до якої підключено 487 держустанов, 647 організацій та підприємств, а кількість обмінів даних в минулому році склала більше ніж 563 млн. В Україні захищену передачу інформації та якісне надання послуг покликана забезпечити система «Трембіта», що запрацювала з січня минулого року.

   Також йшлося про призначення та можливості веб-порталу «Дія» у наданні е-послуг;   особливості надання адміністративних послуг через старостати, де ключовими моментами є визначення старостою переліку адмінпослуг, яких потребують мешканці його округу, забезпечення технічних умов їх надання та відповідне інформування населення.

  Наостанок зачепили питання цифрової безпеки на робочому місці, що без перебільшення стосується кожного, хто працює в державному або приватному секторі. Учасники вебінару отримали детальні інструкції щодо найбільш поширених кібернебезпек, поводження з паролями, роботи з документами та інформацією навіть після того, як вони втратили актуальність для свого власника.

 

Час оприлюднення: 04 червня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.: 676-052

Що таке ГІС? І яке відношення ця абревіатура має до роботи органів державної виконавчої влади?

Про ці та інші питання йшлося під час навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Застосування геоінформаційних систем в роботі органів державної влади». Семінар проведений Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації спільно з обласною державною адміністрацією та Агенцією регіонального розвитку Чернігівської області для працівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації, відповідальних за проведення роботи з підготовки та внесення інформації до містобудівного кадастру області.

Під час відкриття навчально-практичного вебінару Загайний Віталій Анатолійович – перший заступник голови облдержадміністрації, зокрема, зауважив, що проведення такого навчання – це ще один крок для запровадження сучасних інформаційних технологій в системі державного управління. Можливості геопорталу значно більші за своє безпосереднє призначення, тому перед посадовцями стоїть складне, але дуже перспективне завдання стати «просунутими» користувачами, швидко налагодити якісне наповнення порталу, а наприкінці року підключити до цієї системи і об’єднані територіальні громади. А це, в свою чергу, дасть можливість в короткі терміни виконувати відповідні рішення та швидко налагоджувати комунікації.

Дмитрюк Олександр Іванович – начальник Управління містобудування та архітектури облдержадміністрації у вітальному слові сказав, що напрям по застосуванню геоінформаційних систем в роботі органів державної виконавчої влади проходить становлення. Геопртал зараз працює в тестовому режимі. І наше завдання забезпечити координацію структурних підрозділів облдержадміністрації в процесі наповнення містобудівного кадастру області інформаційними наборами даних відповідно до профільних напрямків.

Куреня Сергій Олександрович – заступник начальника Управління містобудування та архітектури облдержадміністрації – начальник відділу містобудівного кадастру та моніторингу у своєму виступі висвітлив питання стосовно геоінформаційних систем як одного з прикладів цифрової транформації державної ланки управління; геопросторових даних в діяльності державних службовців та процесі прийняття управлінських рішень.

Викладач-практик також акцентував увагу посадовців на роботі щодо наповнення геопорталу містобудівного кадастру Чернігівської області. У ході опрацювання презентаційних матеріалів учасники навчання мали змогу практично ознайомитися з підключенням та порядком використання інформаційних шарів, загальним описом функціоналу та можливостями використання в роботі структурних підрозділів облдержадміністрації тощо.

  Ще один спікер вебінару Корнієнко Ігор Валентинович – кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри геодезії, картографії та землеустрою Навчально-наукового інституту будівництва Чернігівського національного технологічного університету у ході візуалізованої лекції-бесіди розказав про прикладне геоінформаційне програмне забезпечення та здійснив огляд функціоналу QGIS, а також детально зупинився на основних поняттях геопросторових даних та сферах їх застосування та на застосуванні геопросторової інформації в процесі планування та розвитку територій.

Час оприлюднення: 02 червня 2020 р.

Виконавець: Підгайний П.

конт. тел.: 676-052

КНИГИ ІВАНА РОЗПУТЕНКА

Що залишається після людини, коли вона назавжди йде від нас – вочевидь пам`ять, справи, думки, до яких ми час від часу звертаємося. Тоді кажуть – він/вона надалі з нами. У вересні минулого року не стало Івана Розпутенка – знаного науковця в царині державного управління (доктор наук, професор), багаторічного керівника Інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів Національної академії державного управління при Президентові України, громадського діяча.

Днями Чернігівський центр підвищення кваліфікації отримав подарунок від його дружини, Ніни Василенко, – книги Івана Васильовича, за що Центр дуже вдячний. Серед них – кілька видань попередніх років із промовистими назвами: «Український конфуз», «Державне будівництво “по-українські”», «Український “Challenge:”», «Вижиття українців: Суч.Дер.Пол.». Автор не соромився в публічних оцінках та завжди залишався дуже критичною людиною – в незалежності від посад та політичної кон`юктури. При цьому – патріотом України до останньої краплі своєї крові та подиху. За оцінкою, висловленою особисто Богданом Гаврилишином, Іван Розпутенко зробив чималий особистий внесок у результати референдуму за незалежність України 1 грудня 1991 р. – це він був автором знаменитих листівок (тогочасної інфографіки), де популярно пояснювалося якими ресурсами володіла Україна. Як вона ними розпорядилася – читайте в статтях Івана.

Серед отриманої літератури – двотомник «Іван Розпутенко. Вибране», що вийшов друком вже цього року коштом родини. Це висококласна публіцистика різних років, скомпонована за тематичними ознаками: роздуми, геостратегія, альтернативна історія, духовність і культура, історія і сучасність, геоекономіка, глобалізація, небезпека, суспільство. Дзеркало громадянської позиції Івана Розпутенка – людини з емоційною, щирою вдачею, цінностями та самовідданістю справі, якій служив: Україні.

Тож запрошуємо до читання та роздумів.

Час оприлюднення: 1 червня 2020 р.

Виконавець: Бойко В.

конт. тел.: 676-052