Проєкти розвитку громад – це DOBRE

52 учасники від ОТГ Чернігівщини взяли участь у семінарі, який проводився у зв`язку зі стартом в регіоні Програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» – DOBRE (фінансується  USAID). До 20 липня триває підготовка проєктних заявок. Тож про компоненти Програми, її мету та завдання, особливості й “пряники” йшлося під час віртуального навчання. Спікери Сергій Хоботня  (директор Агенції регіонального розвитку Чернігівської області), Володимир Бойко (директор Чернігівського регіонального центру підвищення кваліфікації) та Ольга Гришко (експертка з проєктної діяльності).

Наголошувалося: до четвертої когорти відбиратимуться 25 ОТГ із Запорізької, Чернівецької і Чернігівської областей, але регіональної квоти немає. Тож скільки буде громад від нашої області залежить, насамперед, від якості заповнення ними проєктних заявок. Зазначалося, що DOBRE – Програма не інфраструктурна, хоча й містить потужний “твердий” елемент, її головне призначення – запровадження ефективних засобів управління місцевим розвитком, що спирається на активну участь у прийнятті рішень та їх реалізації мешканців територіальних громад (партисипації).

Своїм досвідом співпраці з DOBRE та інформацією про здобутки поділилися представники інших регіонів: Олександр Лейбзон – Музиківський сільський голова (Херсонська обл.), Рита Бойко – директорка Тавричанського ОКЗЗСО ім. О. Гатила Тавричанської сільської ради (Херсонська обл.), Лариса Воровко – керуюча справами Апостолівської міської ради (Дніпропетровська обл.) та Світлана Спажева – Покровський селищний голова (Дніпропетровська обл.). Вони підкреслили: DOBRE передбачає командну роботу, тривалий та трудомісткий підготовчий етап, а також інтенсивну реалізацію. Але воно того варте, адже завдяки участі у Програмі громади змогли здійснити багато задумів — розробити просторове планування ОТГ, придбати “МАЗ” для вивозу ТВП, облаштувати комунальний ринок, створити кооператив, розробити геопортал громади, розв`язати проблему з вуличним освітленням, реконструювати водогони, облаштувати комфортні публічні простори, здійснити  брендування території, створити туристичний кластер… Зрештою, це дозволило не лише розв`язати низку проблем, але й активізувати мешканців громади, оволодіти методами привернення уваги інвесторів та налагодження взаємодії з партнерами.

Вебінар проводився Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації спільно з Агенцією регіонального розвитку Чернігівської області.

Час оприлюднення: 1 липня 2020 року
Виконавець: Левченко Н.
конт. тел.: (0462) 676 052

Медична реформа: практичні аспекти реалізації  

 Роль органів місцевого самоврядування в організації медичного обслуговування населення; функції Національної служби здоров’я України та органів місцевого самоврядування в процесі реалізації медичної реформи та інші практичні питання обговорювалися під час онлайн-семінару «Реформа медичної галузі – як це відбувається на практиці?». Навчання проведене Центром підвищення кваліфікації 26 червня 2020 р. для представників органів місцевого самоврядування.

  Про організацію закупівель медичних послуг Національною службою здоров’я України (НСЗУ) розповіла директор Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна. Вона детально зупинилася на умовах укладання договорів з надавачами медичних послуг. Основна умова – забезпечення якісних медичних послуг та ефективне використання бюджетних коштів. Зокрема, 85 лікарень Чернігівської області вже мають контракти з НСЗУ.

   Далі обговорювалися питання укладання/припинення договорів з сімейними лікарями при організації в ОТГ центрів первинної медико-санітарної допомоги; передачі комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) з підпорядкування району в ОТГ; призначення керівників медичних закладів; умови роботи медичних закладів  після укрупнення районів та доплати працівникам медзакладів в умовах поширення COVID-19.

  Експерт Харківської експертної групи з підтримки медичної реформи Олена Хитрова звернула увагу присутніх на повноваження органів місцевого самоврядування щодо управління закладами охорони здоров’я. Насамперед вона наголосила, що ОТГ, які є власниками медзакладів, відповідають за їхнє матеріально-технічне та фінансове забезпечення, навіть якщо заклад укладає договір з НСЗУ. Експерт розповіла про можливі моделі організації медичного обслуговування населення в залежності від його чисельності та можливостей  громади; умови, пропорції співфінансування медичних послуг та місцеві програми розвитку медичної сфери. При цьому вона нагадала про право громад, яким не вистачає коштів,  звертатися за дотаціями до бюджетів вищого рівня для виконання делегованих повноважень у цій сфері.

  Наостанок були обговорені заходи з реорганізації медичних закладів обласного підпорядкування та вторинної ланки в комунальні некомерційні підприємства. Можливості медичних закладів у наданні певного виду медичної допомоги та обслуговуванні пацієнтів залежать від їхньої матеріально-технічної бази та кадрового потенціалу. Тому в області формується мережа потужних опорних закладів, які надаватимуть першочергові та найбільш актуальні пакети медичних послуг.

    Час оприлюднення: 26 червня 2020 року
Виконавець: Казіміров Д.В.
конт. тел.: (0462) 676 052