Поводження з твердими побутовими відходами: законодавство та існуюча практика

  Європейські країни за кілька десятиліть спромоглися впровадити ефективні технології щодо збору, сортування та переробки твердих побутових відходів. Це дозволяє не лише мінімізувати шкідливий вплив на навколишнє середовище, а й використовувати вторинну сировину у промисловості,для виробництва органічних добрив, електроенергії, опалення будинків тощо. В Україні впровадження подібних проєктів все ще носить епізодичний характер, а в сільській місцевості проблема впорядкованого збору та утилізації сміття не втрачає своєї гостроти.

  Чому так і що можна з цим зробити вже зараз, – говорили під час дистанційного навчання «Формування та реалізація державної політики у сфері поводження з твердими побутовими відходами, європейські вимоги та досвід». Вебінар, організований Центром підвищення кваліфікації, проходив 30 грудня 2020 р. для працівників апаратів виконкомів рад територіальних громад області.

  Насамперед зупинилися на положеннях української законодавчої бази у сфері поводження з відходами та звернули увагу на регіональний план управління відходами в області. Подальша мова йшла про можливості територіальної громади у вирішенні екологічних проблем  та аспекти поводження з твердими побутовими відходами. Зокрема, розглянули можливості для запровадження роздільного збору побутового сміття, організації сміттєзвалищ та переробних пунктів, зокрема на засадах міжмуніципального співробітництва.

  Ще один блок питань охоплював напрями політики Європейського Союзу щодо поводження з ТПВ. Були озвучені вимоги європейського законодавства в сфері поводження з відходами. Наостанок учасники зустрічі ознайомилися з практиками управління відходами, які нині діють в європейських країнах та можуть бути запроваджені в Україні.

   Час оприлюднення: 31 грудня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.:  (0462) 676-052

«Захист прав, свобод та законних інтересів дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, надання їм відповідних статусів, реалізація їх прав на виховання у сім’ї»

навчання під такою назвою проведено для працівників служб у справах дітей райдержадміністрацій, територіальних громад області.

Організатори: Чернігівський регіональний центр підвищення кваліфікації та Служба у справах дітей Чернігівської облдержадміністрації.

Учасники навчання розглянули такі питання:

  • діяльність служб у справах дітей у сфері профілактики дитячої бездоглядності та безпритульності, захисту дітей, які постраждали від домашнього насильства, жорстокого поводження, воєнних дій та збройних конфліктів
  • соціально-правовий захист дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування
  • особливості діяльності служб у справах дітей при усиновленні дитини.
  • вимоги щодо роботи з висновками про стан здоров’я дитини
  • основні засади діяльності прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.виконання прогнозованих показників влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу.
  • окремі аспекти міграційного законодавства у сфері захисту прав дітей.
  • здійснення соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.

Захід проведено дистанційно,за допомогою платформи 3СХ.

Доповідали, консультували, відповідали на питання: заступник начальника Управління Державної міграційної служби України в Чернігівській області Наталія Кирієнко,  представник Чернігівського обласного центру соціальних служб Світлана Лукашенко та працівники Служби у справах дітей облдержадміністрації: Юлія Олифіренко,  Наталія Руденок, Станіслав Железний, Олександр Хоменко,  Олена Гавриль.

 

Міжмуніципальне співробітництво: переваги для громад

  Міжмуніципальне співробітництво – універсальний інструмент, який дозволяє громадам об’єднувати наявні ресурси та спільно вирішувати за їх допомогою актуальні питання місцевого значення. Особливо це стосується громад, які не свого часу не скористалися процедурою добровільного об’єднання. Саме  на перевагах такої співпраці наголошувалося під час онлайн-навчання «Міжмуніципальне співробітництво громад: законодавство та успішні практики». Вебінар, організований Центром підвищення кваліфікації, проходив 21 грудня 2020 р. для працівників апаратів виконкомів рад територіальних громад області.

  Спікер заходу – експерт з питань діяльності старост та співробітництва територіальних громад, директор адміністрації веб-сайту «Староста Профі» Олександр Врублевський розкрив учасникам особливості підготовчого етапу, тобто визначення найбільш пріоритетних питань та проблем, відповідних інструментів для їх вирішення та результатів, які будуть отримані на основі економії власних ресурсів.

   Він звернув увагу учасників зустрічі на таких моментах, як ініціювання та надання згоди на співробітництво та роз’яснив нюанси підготовки проєкту договору по співробітництво громад. Окрім цього, були проговорені юридичні та практичні аспекти виконання учасниками співробітництва договірних зобов’язань.

   Своєрідним підсумком навчання стала домовленість про подальші подібні навчання, під час яких передбачається більш детальне висвітлення кожного з вищезазначених аспектів, аналіз та консультації щодо напрацьованих практик.

   Водночас Центр підвищення кваліфікації і надалі приймає пропозиції щодо висвітлення найактуальніших тем від представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо висвітлення найбільш. Просимо залишати свої побажання в мессенджері офіційної сторінки Центру на Facebook або надсилати на електронну пошту Центру.

Час оприлюднення: 22 грудня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.:  (0462) 676-052

Навчання депутатів місцевих рад Прилуцького району

17 грудня 2020 р. відбулося навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Як стати ефективним депутатом місцевої ради: основи діяльності», яке провів Чернігівський регіональний центр підвищення кваліфікації. Цільова аудиторія вебінару – депутати сільських, селищних, міських та районної рад Прилуцького району.

У ході навчання значне місце було відведено правовим аспектам діяльності органів місцевого самоврядування, особливостям відповідальності за вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень; регламенту роботи органу місцевого самоврядування, плануванню роботи органу місцевого самоврядування,  процедурним аспектам діяльності ради та її виконавчих органів, механізмам реалізації повноважень депутатів місцевих рад, способам взаємодії між представницькими та виконавчими органами місцевого самоврядування, зв’язку депутата з виборцями, а також методиці подання та оприлюднення декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через систему електронного декларування.

Теоретичний та практичний матеріал вебінару допоможе новим депутатам місцевих рад територіальних громад професійно та ефективно здійснювати депутатські повноваження, значно підвищити якість роботи ради та прийнятих рішень задля успішного розвитку громад та підвищення рівня життя їх мешканців.

Навчання проводилося дистанційно за допомогою комунікаційної платформи  3СХ.

Час оприлюднення: 17 грудня 2020 р.

Виконавець: Підгайний П.М.

конт. тел.: 676- 052

Державна політика у сфері освіти: реалізація на місцях

Навчання з питань реалізації державної політики у галузі освіти проведений Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів та Управлінням освіти і науки обласної державної адміністрації 16 грудня 2020 р. Учасники ‒ начальники відділів освіти територіальних громад та райдержадміністрацій.

У відкритті навчання взяли участь перший заступник голови обласної державної адміністрації Віталій Загайний, начальник Управління освіти і науки облдержадміністрації Микола Конопацький та директор Центру Володимир Бойко.  

Учасники заходу обговорили актуальні питання:

  • Розвиток освітньої галузі Чернігівщини в умовах пандемії. Реалії та виклики.
  • Створення опорних шкіл – пріоритетний напрям у підвищенні якості освіти.
  • Стан матеріально-технічного забезпечення закладів освіти області.
  • Посилення протипожежного та техногенного захисту об’єктів сфери освіти, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу та в канікулярний час.
  • Про питання організації безпечності харчування в закладах освіти.
  • Особливості здійснення закупівель у сфері організації харчування у закладах освіти.

Навчання проходило в дистанційній формі, за допомогою комунікаційної  платформи 3CX.

Час оприлюднення: 16 грудня 2020 р.

Виконавець: Коваленко Н.В.

конт. тел.: (0462) 676 052

16 грудня розпочалось навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації  «Лідерство та планування кар’єри посадовця» для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування. Це вже друга група у ІІ півріччі,

Протягом двох днів учасники заходу опрацьовуватимуть теми:

  • Лідерство як соціально-психологічний феномен. Сутність лідерства та його основні ознаки.
  • Мотивація та цілепокладання – інструменти розвитку лідерства.
  • Комунікативна компетентність лідера.
  • Лідерство та командоутворення.
  • Тайм-менеджмент як механізм розвитку лідерських якостей посадовця.
  • Особливості планування і розвитку кар’єри.

Навчання проходить в дистанційній формі, за допомогою платформи 3CX.

фЯ

Реорганізація територіальних громад: повноваження, майно, кошти

    Зміни в адміністративно-територіальному устрої, яким чином проводиться процедура реорганізації територіальних громад та пов’язаний з цим обсяг повноважень голів та виконавчих структур новосформованих рад, питання правонаступництва щодо нерухомого майна розглядалися на під час дистанційного навчання «Заходи з реорганізації територіальних громад». Вебінар проведений Центром підвищення кваліфікації 15 грудня  для голів,  працівників апаратів виконкомів рад об’єднаних територіальних громад Чернігівської області.

   Обговорювався порядок реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб публічного права на базовому та субрегіональному рівнях відповідно із положеннями ЗУ «Про місцеве самоврядування» (пункти 61 та 62). Мова йшла про припинення повноважень повноважень голів розформованих територіальних громад та повноваження їхніх виконавчих комітетів, виконання бюджетів, поводження із залишками бюджетних коштів та борговими зобов’язаннями. Також обговорені фінансові аспекти реорганізації територіальних громад та районних рад, зокрема щодо розмежування повноважень між базовим та районним рівнем відповідно до змін до Бюджетного кодексу.

    Учасники навчання дізналися про переваги, які громади отримують від участі в приватизаційних процесах. Висвітлювалися особливості приватизації об’єктів нерухомого майна, зокрема державної власності. Представникам  громад порадили не втратити такі об’єкти, отримавши тим самим додаткові ресурси для свого розвитку.

Час оприлюднення: 16 грудня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.

конт. тел.:  (0462) 676-052

«Як стати ефективним депутатом місцевої ради: основи діяльності»

14 грудня 2020 року пройшов семінар під назвою «Як стати ефективним депутатом місцевої ради: основи діяльності» для депутатів Ніжинського  району.

Вебінар провели Негода Олександра Іванівна – заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради, Мужикова Наталія Михайлівна – начальник юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації та Вересоцький Іван Валерійович – головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації.

Навчання за цією програмою здійснювалося в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи 3СХ.

Час оприлюднення: 14 грудня 2020 року.

Виконавець: Карпенко Т.К.

конт. тел.: (0462) 676 052

Діяльність новостворених громад: з чого розпочинати?

       Реорганізація селищних та сільських рад, формування виконавчих органів та уповноважених підрозділів, необхідних для реалізації повноважень органів місцевого самоврядування, прийняття на роботу та вивільнення працівників, дотримання їхніх соціальних гарантій, – саме такі першочергові завдання реалізовуватимуть новосформовані територіальні громади. Фактично йдеться про можливості, надані законом про порядок реорганізації органів місцевого самоврядування (ОМС) та райдержадміністрацій (№ 1009-IX), який почав діяти з 7 грудня 2020 р.

   Але як провести зазначені процедури оптимально та в межах чинного законодавства? Відповіді на ці та інші запитання надавали експерти Школи управління людськими ресурсами Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» Наталія Гнидюк та Галина Семенець  під час вебінару «Організація роботи ради об’єднаної територіальної громади». Навчання проведене Чернігівським центром підвищення кваліфікації спільно із зазначеною Програмою Ради Європи 10 грудня 2020 р. для новообраних голів та секретарів територіальних громад області.

    Наталія Гнидюк акцентувала увагу присутніх на обов’язкових структурних підрозділах та уповноважених особах, які  повинні бути утворені чи призначені в громадах. До них належать: окремий фінансовий орган зі статусом юридичної особи, служба у справах дітей, центри професійної підготовки педагогічних працівників та надання соціальних послуг, уповноважені особи з питань запобігання корупції та здійснення публічних закупівель. Вона пояснила умови надання соціальних гарантій особам, які перебували на виборних посадах, та підстави їхнього повернення на попереднє місце роботи. Експерт закликала дотримуватись жорстких обмежень, встановлених законодавцем для членів виконавчих комітетів рад, зокрема щодо відсутності депутатського мандату.


Галина Семенець
детально зупинилася на фінансових аспектах реорганізації
юридичних осіб публічного права та передачі пов’язаного з ними майна. Вона пояснила різницю в повноваженнях окремого фінансового органу та бухгалтерської служби, розповіла про особливості організації бюджетного процесу на 2021 рік,  виконання окремих бюджетів територіальних громад, управління об’єктами комунальної власності в період реорганізації. Експерт окреслила порядок створення та діяльності інвентаризаційних комісій, передачі майна від обласних та районних рад у комунальну власність громад.

   Окрім цього, учасники вебінару отримали низку роз’яснень щодо прийняття працівників на посади в ОМС шляхом переведення або конкурсу, попередження ситуацій з конфліктом інтересів в їхній поточній діяльності та під час проведення сесій.

  Час оприлюднення: 11 грудня 2020 р.

Виконавець: Казіміров Д.
конт. тел.:  (0462) 676-052

«Як стати ефективним депутатом місцевої ради: основи діяльності»

Низку онлайн семінарів під такою назвою заплановано провести Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для депутатів районних, міських, селищних та сільських рад.  Сьогодні пройшло навчання для депутатів Корюківського району.

Вебінар провели Негода Олександра Іванівна – заступник начальника організаційного відділу виконавчого апарату обласної ради, Мужикова Наталія Михайлівна – начальник юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації та Вересоцький Іван Валерійович – головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації.

Навчання за цією програмою здійснювалося в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи 3СХ.

Запис вебінару за посиланням, яке дійсне до 17 грудня:

https://recording.3cx.net/3/f/3/3f32d57e9e266de2900310fd173c1a4b/8/f8af7cceb55344705f67319c17906828/rec/b5222d2a164b1f2dcdde9154f95f0c66.mp4

14 грудня такий онлайн семінар буде проведено для депутатів Ніжинського району.

Час оприлюднення: 11 грудня 2020 року.

Виконавець: Карпенко Т.К.

конт. тел.: (0462) 676 052