Комунікація в громаді: навіщо це потрібно та як розвивати?

Комунікація в громаді: навіщо це потрібно та як розвивати?
☝️«Орган місцевого самоврядування не може не займатися комунікацією», ‒ вважають польські самоврядовці і саме ця думка пролунала під час семінару «Горизонтальна та вертикальна комунікація в місцевому самоврядуванні. ☝Комунікація органу місцевого самоврядування зі ЗМІ». Семінар-тренінг проведений Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації в Мені 11 листопада 2022 р. для працівників Менської міської ради.
«Якщо не працювати в інформаційному просторі, ніхто не дізнається про роботу місцевої ради, чим займаються її підрозділи, які проєкти реалізують. Сьогодні ми змінюємо підходи до нашої комунікації як між працівниками відділів, так в і роботі з масмедіа, громадянами щодо інформування про нашу роботу та події в громаді», ‒ наголосив секретар Менської міської ради Юрій Стальниченко.
☝️Насамперед розглянули комунікації територіальної громади як діяльність, що спрямована на її розвиток та передбачає налагодження співпраці з громадянами та важливими зовнішніми групами. Під час практичних прав учасники тренінгу обговорили свої вподобання щодо джерел отримання інформації, спробували напрацювати цілі для комунікації, тематику повідомлень, налагодження зворотного зв’язку та збору інформації від жителів. На їхню думку одним із завдань комунікації є залученість підвищення рівня довіри громадян, формування формування привабливого іміджу громади для її жителів та потенційних інвесторів.
?Подальше обговорення стосувалося налагодження комунікації зі ЗМІ, роботи із сайтом громади, застосування соціальних мереж в роботі органу місцевого самоврядування та особливостей подання інформації органами місцевого самоврядування за умов воєнного стану.
☝️На практичних прикладах учасники тренінгу розглянули типові помилки в комунікаційній роботі та отримали низку порад для успішної комунікації, серед яких:
?визначити цілей комунікації, цільову аудиторію, власний стиль або «голос» спілкування з нею та канали комунікації;
?налагодити співпрацю як з місцевими та регіональними журналістами, надсилаючи їм інформаційні повідомлення про кращі історії людей та життя громади;
?вміти говорити зрозумілою мовою, але уникаючи «хайпу»?‍?;
?комунікуючи в соцмережах та на особистих сторінках не забувати про правила бо скриншоти «не горять», а висловлена думка теж може стати окремою новиною?;
?відповідати на коментарі з виваженою аргументацією;
?забезпечувати контент якісною візуалізацією ??.
☝️✍️І найголовніше ‒ кожна людина може навчитися писати новини. Але потрібно вміти дати відповіді на основні питання, писати грамотно, уникаючи помилок та зайвих відомостей, готувати інформацію «для людей» і «про людей».