Сучасний стан нормативно-правового бази здійснення публічних закупівель, які зміни внесені до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг (Постанова КМУ № 1178) відповідно до Постанови КМУ № 157 та інші питання проведення процедур закупівель розглядалися під час дистанційного навчання «Правові та практичні аспекти здійснення публічних закупівель в Україні». Вебінар проведений Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації 7–8 червня 2023 р. До участі були запрошені працівники органів державної влади та органів місцевого самоврядування Чернігівської області, відповідальні за проведення процедур закупівель.
В контексті чинного законодавства та з урахуванням останніх змін докладно зупинилися на таких питаннях:
– планування закупівель в період воєнного стану;
– закупівлі до порогових вартісних меж;
– укладення «прямого» договору, звіт про договір, укладений без використання електронної системи;
– локалізація у 2023 році;
– контроль та відповідальність у сфері публічних закупівель;
– моніторинг публічних закупівель ДАСУ з урахуванням внесених змін.
У форматі практичних консультацій розглянули особливості визначення предмета закупівлі для товарів, робіт, послуг; проведення закупівель з використанням електронного каталогу Prozorro Market; особливості укладання договорів в умовах воєнного стану, істотні умови договору та внесення змін до договору та алгоритм проведення відкритих торгів.
Учасники семінару отримали також рекомендації застосування процедури відкритих торгів, проведення поточних та капітальних ремонтів, укладання договорів та внесення змін до них з огляду на зростання цін на товари та послуги.