«Як коректно відповідати на запитання від громадян чи різку критику в бік органів влади?», ‒ таке питання лунало під час семінару-тренінгу «Горизонтальна та вертикальна комунікація в місцевому самоврядуванні. Комунікація органу місцевого самоврядування зі ЗМІ». Виїзний семінар-тренінг проведений Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації в Прилуках 29 червня 2032 р. для працівників Прилуцької міської ради.
Зі вступним словом до присутніх звернулися заступник голови міської ради Олександр Сивенко та директор Центру Володимир Бойко. Вони підкреслили важливість присутності органу місцевої влади в інформпросторі і водночас, вміння посадовців спілкуватися зі ЗМІ та громадянами, залучати їх до справ громади.
Спільно з тренеркою Оксаною Стельмах учасники тренінгу з’ясовували, які канали комунікації є найбільш популярними саме в Прилуцькій громаді, їхні плюси та мінуси, та на яку інформацію існує попит серед місцевих жителів. Головне – це безпека громадян, як дії влади впливають на захищеність людей та їхній добробут.
Наступні рекомендації під час практичних вправ та обговорень стосувалися наступних моментів:
- сайт громади повинен містити необхідний мінімум актуальної для людей інформації навіть за умов воєнного стану;
- інформація на сайті, що знаходиться у вільному доступі, має своєчасно оновлюватися;
- на сайті та сторінках в соціальних мережах має поширюватися відомості лише з перевірених джерел (фейки та вкиди необхідно своєчасно спростовувати);
- важливо виходити з своїми новинами на рівень обласних ЗМІ. Їхні публікації та репортажі – це позитивний імідж громади (наприклад, для потенційних інвесторів) та привід для жителів пишатися своєю громадою.
Учасники зустрічі також отримали поради щодо створення новин, інформаційних постів у соцмережах та помилок, яких варто уникати при подачі подібних матеріалів. Головне ‒ ключова інформація подається стисло та на самому початку; не варто зловживати термінологією та розлогими цитатами, писати доступною для читача мовою. Поговорили також і «розігрів» інтересу читацької аудиторії через cоцмережі та Youtube за допомогою візуалізованих постів, коротких інформаційних відео тощо.
Водночас кілька застережень при спілкуванні у соцмережах:
- не забувати правило скріншоти «не горять», а висловлена думка чи коментар теж може стати окремою новиною;
- розрізняти публічний та приватний контент (є те, що не варто поширювати);
- дотримуватися інформаційної гігієни.
Ще один важливий момент – у медіа-просторі місцева влада має показувати свою здатність та готовність реагувати на надзвичайні події, давати інструкції, що робити людям в конкретній ситуації, що буде і як діяти далі.
Наостанок поговорили про те, як реагувати на негативні коментарі, дискусії в соцмережах щодо роботи посадовців та органу місцевого самоврядування. Слід вчасно реагувати на конструктивну критику та вирішувати озвучену проблему. Також варто на сторінці чи сайті оприлюднити правила поведінки з коментарями як превентивну реакцію на образи та звинувачення з боку читачів і ботів.
На думку учасників тренінгу – писати новини та повідомлення може навчитися кожна людина. Головне вірно обрати канал інформації та її кінцевого споживача, писати за принципом «для про людей та для людей».
Насамперед розглянули комунікації територіальної громади як діяльність, що спрямована на її розвиток та передбачає налагодження співпраці з громадянами та важливими зовнішніми групами. Під час практичних прав учасники тренінгу обговорили свої вподобання щодо джерел отримання інформації, спробували напрацювати цілі для комунікації, тематику повідомлень, налагодження зворотного зв’язку та збору інформації від жителів. На їхню думку одним із завдань комунікації є залученість підвищення рівня довіри громадян, формування формування привабливого іміджу громади для її жителів та потенційних інвесторів.
Подальше обговорення стосувалося налагодження комунікації зі ЗМІ, роботи із сайтом громади, застосування соціальних мереж в роботі органу місцевого самоврядування та особливостей подання інформації органами місцевого самоврядування за умов воєнного стану.
На практичних прикладах учасники тренінгу розглянули типові помилки в комунікаційній роботі та отримали низку порад для успішної комунікації, серед яких:
визначити цілей комунікації, цільову аудиторію, власний стиль або «голос» спілкування з нею та канали комунікації;
налагодити співпрацю як з місцевими та регіональними журналістами, надсилаючи їм інформаційні повідомлення про кращі історії людей та життя громади;
вміти говорити зрозумілою мовою, але уникаючи «хайпу»;
комунікуючи в соцмережах та на особистих сторінках не забувати про правила бо скриншоти «не горять», а висловлена думка теж може стати окремою новиною;
відповідати на коментарі з виваженою аргументацією;
забезпечувати контент якісною візуалізацією .
І найголовніше ‒ кожна людина може навчитися писати новини. Але потрібно вміти дати відповіді на основні питання, писати грамотно, уникаючи помилок та зайвих відомостей, готувати інформацію «для людей» і «про людей».