Таке питання прозвучало під час семінару «Розробка інвестиційного паспорту громади», який проводився 2 – 3 травня 2023 р. Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації. В ньому взяли участь понад 50 представників з 29 територіальних громад області.
На думку Володимира Бойка, директора Центру, який проводив заняття – навряд чи питання значних приватних інвестицій для Чернігівської області є актуальним під час російсько-української війни, тим більше для громад, що віднесені до зони воєнних дій. Але чекати завершення війни та нашої перемоги – теж не тема, адже необхідно її працювати на неї та підготуватися до періоду відновлення. Він вимагатиме не менше сил, ніж боротьба з рашистами. Тому низку базових справ, до яких належить інвестиційний паспорт, варто опрацювати вже тепер, а потім – вносити необхідні зміни.
На початку занять учасники познайомилися з особливостями інвестиційного паспорту яке документу. Зазначалося – громади мають навчитися здійснювати маркетинг своїх територій, а це означає – дивитися на свої можливості очима потенційних інвесторів, вміти добирати виключно ту інформацію, яка може зацікавити їх з точки зору заробітку грошей, а не розв`язання наших проблем. Водночас треба врахувати, що інвестпаспорт спрямований на формування позитивного іміджу громади як такої, звідси – тематична різноманіття інвестиційних факторів.
Посадовці детально та послідовно розглянули структуру інвестиційного паспорту, а саме: «Загальну інформація про громаду», «Фактори інвестиційної привабливості», «Інвестиційні пропозиції», «Звернення та контакти громади». Наголошувалося на необхідності викладати матеріал коротко, про основне, точно, а також – вдало візуалізовувати текст. Для цього використовувалися приклади з розробок Коломийської, Овруцької та Тупичівської громад (Івано-Франківська, Житомирська та Чернігівська області відповідно).
На другий день семінару його учасники спробували сформувати драфт інвестиційних пропозицій двох видів – на основі групи факторів та бізнес-ідей. Зголосилися Любецька та Варвинська громада. Тож у діалоговому форматі відбувся своєрідний майстер-клас на основі даних, які пропонували самі громади.
Завершилося навчання ознайомленням із можливостями використання та просування інвестиційного паспорту громади.