Сьогодні, 31 жовтня 2023 року

?? завершилось навчання з теми «Практичні аспекти реалізації Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії»». Навчання проходило у дистанційному форматі в режимі реального часу і об’єднало 52 учасника з різних громад Чернігівської області.
??Метою заходу було поглибити знання учасників про вплив російської імперської політики на нашу культурну спадщину України, про необхідність очищення публічного простору від символіки комуністичного та колоніального режиму, а також про механізми та шляхи вирішення питань, пов’язаних з виконанням вимог Закону.
??Навчання почалося із вступних слів Костянтина Мегема, Володимира Тиліщака та Володимира Бойка, які допомогли учасникам налаштуватись на навчання, пояснили цілі та очікування від нього і також зазначили, що заходи такого роду мають на меті позбавити суспільство від слідів радянської диктатури та російської пропаганди, підкреслити унікальну національну ідентичність, і сприяти деколонізації нашого топонімічного простору.
??Спікерами навчання були:
??Олена Охрімчук, яка закцентувала увагу на тому, що включає у себе політика декомунізації, та як російська пропаганда переписувала історію України. Вона також звернула увагу на те, що таке деколонізація через призму Закону і як вона вплине на нашу національну ідентичність.
??Марія Тахтаулова розкриваючи тему лекції «Деколонізація як запобіжник просування ідей «русского міра» звернула увагу на ідеологію рашизму та його витоки, а також на чому вона базується: «Просування ідеології рашизму базується на: ностальгії за спільним радянським минулим, возвеличення перемоги у «Великій Вітчизняній війні», Московське православ’я»». Також у її лекції було закцентовано на видах історичної пам’яті, їх складових а окрема увага була приділена Декомунізаційним і Деколонізаційним Законам. Але основу її лекції склала інформація саме про очищення топонімічного простору і що воно включає у себе. Також дала поради, як обирати нові назви, які б враховували історичну правду, культурну спадщину та громадську думку.
??Сергій Бутко презентував дорожню карту стратегії очищення від російських імперських маркерів меморіального простору, таких як пам’ятники, монументи, бюсти, меморіальні дошки тощо. Він також розповів про правові та практичні аспекти демонтажу та утилізації таких об’єктів, а також про можливості використання альтернативних форм увічнення пам’яті жертв російської агресії та героїв України.
??Олександр Богуш розповів про механізми та шляхи вирішення питань з виконання вимог Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» які стосуються усунення з публічного простору об’єктів культурної спадщини, зокрема як правильно проводити моніторинг подібних пам’яток і як їх правильно демонтувати і яку документи треба для цього мати.
??Володимир Бойко на початку своєї лекції навів аргументи, які йому давалось чути за і проти перейменування вулиць і дав свою варіант відповідь чому це на часі. А окрім цього проводив опитування хто з якої громади, аби навести приклади на честь кого можна було б назвати вулицю, так як у кожній громаді є заслужений громадянин, який мав вплив на історичний розвиток регiонy, або на історiю всієï України і це б спонукало людей не тільки пам’ятати минуле, але й розповідало нинішньому поколінню про видатних постатей нашого краю.
??Олександр Шевчук звернув увагу саме на практичні аспекти реалізації виконання вимог Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії» на прикладі однієї з громад Чернігівської області. Він назвав труднощі, з якими можуть стикатися ті, хто вирішить зайнятися цим питанням, і дав одразу відповідь, як їх можна вирішити. Він також пояснив, як правильно оформлювати документи, які потребуються для перейменування об’єктів топоніміки, а також як залучати громадськість до цього процесу.
??Отже, завдяки цьому навчанню учасники отримали поглиблені знання та навички, необхідні для впровадження положень Закону України та відновлення національної ідентичності. Дане навчання є кроком до побудови сучасної та незалежної України, вільної від негативного впливу минулого та зосередженої на своєму майбутньому.