Проект регіонального розвитку – це не дороги, будівлі чи поточні ремонти, а чітка послідовність дій, спрямованих на вирішення конкретної проблеми або покращення якості життя мешканців певної території. Але як правильно визначити ключову проблему, ціль проекту, алгоритм дій та їх ресурсне забезпечення? І навіщо взагалі потрібні проекти регіонального розвитку?
Відповіді на ці питання шукали учасники семінару-тренінгу «Можливості реалізації проектів міжмуніципального співробітництва за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від ЄС: особливості написання проектів регіонального розвитку», який проходить в Чернігові 3 ‒ 4 жовтня. Захід організований Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для представників структурних підрозділів облдержадміністрації та об’єднаних територіальних громад.
“Конкуренція існує не лише в бізнесі, а й між територіями, зокрема щодо залучення ресурсів для їхнього розвитку. Підготовка проектів регіонального розвитку потребує залучення зусиль службовців обласних департаментів та управлінь. Тому мета нашої дводенної розмови ‒ напрацювання реальних ідей, які могли б згодом піти на конкурс проектів”, ‒ наголосив директор Центру, кандидат історичних наук Володимир Бойко.
“Державні службовці мають бути активними учасниками процесу просування свого регіону. Повинна відбутися трансформація державної служби з точки зору кадрового підходу, бачення службовця самого себе та відповідальності за справу, яку він робить”, ‒ підкреслила директор Чернігівського Центру розвитку місцевого самоврядування Ірина Кудрик.
Впродовж двох днів учасники тренінгу мали можливість пройти курс зі створення проектів від А до Я. Насамперед, це основна інформація про нормативно-правове забезпечення проведення конкурсного відбору та фінансування програм і проектів регіонального розвитку, що здійснюватимуться за кошти ЄС та приклади участі Чернігівської області в конкурсі проектів регіонального розвитку 2017 р. Увага присутніх акцентувалася на структурі проектної заявки на конкурс проектів регіонального розвитку, ознаках якісного проекту та з чого починається заповнення аплікаційної форми.
Учасники тренінгу вчилися формулювати ідею, здійснювати необхідний аналіз та будувати дерево проблем, дерево цілей проекту, ідентифікувати зацікавлені сторони та перелік дій, необхідних для досягнення результатів та цілей.
Наст упна серія практичних вправ стосувалася основи проекту, а саме логіко-структурної матриці, що включає побудову логіки впровадження, передумови, ризики та показники виконання проекту. Також розглядався механізм моніторингу та оцінки проекту, налагодження комунікації, обліку та звітності, інформаційна картка проекту; процедура, форма та критерії оцінювання проекту. На прикладі першого конкурсу проектів регіонального розвитку присутні знаходили типові помилки проектних заявок. Наостанок вони отримали низку практичних порад з підготовки проектів та зокрема ‒ в процесі підготовки проектної заявки спробувати поставити себе на місце людини, яка оцінюватиме проект.
Час оприлюднення: 4 жовтня 2019 р.
Виконавець: Казіміров Д.В.
конт. тел.: (0462) 676 052