Законодавство у сфері служби в органах місцевого самоврядування, практичні аспекти проходження служби

За спеціальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Новели законодавства України про службу в органах місцевого самоврядування, практичні аспекти проходження служби» 03 лютого 2023 р. Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації проведено перше заняття для керуючих справами апаратів виконкомів рад територіальних громад області.
Перше заняття за цією програмою передбачає проведення трьох одноденних семінарів-навчань відповідно 03, 10 та 24 лютого 2023 р.
У перший день вебінару посадовці ознайомилися з питаннями, що стосувалися фінансового контролю та моніторингу способу життя та методики подання та оприлюднення декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через систему електронного декларування; організації діяльності виконавчого комітету ради, регламенту та планування роботи виконкому ради територіальної громади; практичних аспектів ведення діловодства в апараті виконкомі рад територіальних громад тощо.
У ході навчання керуючі справами апаратів виконкомів рад територіальних громад отримали відповіді на численні запитання стосовно того, на яких посадових осіб закладів, установ та організацій не поширюється обов’язок подання декларацій та інші заходи фінансового контролю? чи є уповноважена особа з питань закупівель, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції суб’єктами декларування? для кого регламент місцевої ради є зобов’язуючим? скликання чергової та позачергової сесій, оформлення окремих документів згідно з ДСТУ 4163: 2020 та ін.
Вебінар за цією програмою здійснювався в режимі реального часу за допомогою комунікаційної системи 3СХ.

АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ`ЯЗАНІ З КОНФЛІКТОМ ІНТЕРЕСІВ –

навчання такої тематики за спеціальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації для державних службовців місцевих державних адміністрацій, посадових осіб органів місцевого самоврядування області проведено 02 лютого 2023 р. Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації.
Відкрив заняття Володимир Бойко – директор Центру, кандидат історичних наук.
Вячеслав Пузирний – професор кафедри трудового права, адміністративного права та процесу Навчально-наукового інституту права та соціальних технологій Національного університету “Чернігівська політехніка”, доктор юридичних наук пояснив проблему сутності адміністративного правопорушення у контексті сучасного антикорупційного законодавства України. Окремо торкнулись питання конфлікту інтересів у реальному житті: як визначити конфлікт інтересів у конкретній ситуації; особи, на яких поширюються обмеження щодо запобігання конфлікту інтересів.
Оновлену редакцію роз’яснень НАЗК щодо декларування 2022 року виклала при спілкуванні учасникам навчання Наталія Лугина – головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції виконавчого апарату обласної ради.
Наталія Мужикова – керівник апарату Чернігівської обласної державної адміністрації, магістр державного управління ознайомила слухачів із судовою практикою та захистом у справах про корупційні правопорушення, навела приклади судової практики, рішень НАЗК, пов’язаних з порушенням вимог антикорупційного законодавства, видами відповідальності за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, пов’язаних із корупцією та ін..

Як запровадити зміни та прийняти ефективне рішення в кризових ситуаціях

обговорювали впродовж 01 лютого 2023 року учасники навчання – державні службовці посад категорії «Б» апарату, структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, працівники апаратів виконкомів рад територіальних громад та їх структурних підрозділів,
виконавчих апаратів районних рад, в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації.
Під час вебінару посадовці ознайомилися із тематикою, що стосувалася:
– змін як джерела розвитку державного управління;
– управління змінами в організації,;
– сприйняття особистістю змін та прийняття ефективних рішень в кризових ситуаціях;
– ролі керівництва і лідерства в ефективному впровадженні змін та прийнятті ефективних рішень;
– психологічних особливостей процесу управління в умовах змін;
– формування стесостійкості в надзвичайних ситуаціях.
Навчання за загальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Впровадження змін та прийняття ефективних рішень» реалізовано дистанційно, за допомогою платформи 3СХ.

Які доходи необхідно декларувати публічним посадовцям?

з’ясовували на першому занятті за спеціальною короткостроковою програмою підвищення кваліфікації «Законодавство у сфері державної служби: існуючі процедури та новели» в Чернігівському регіональному центрі підвищення кваліфікації 01 лютого 2023 р.
Навчання за цією програмою було проведено для державних службовців апарату обласної державної адміністрації; департаментів обласної державної адміністрації: культури і туризму, національностей та релігій; з питань цивільного захисту та оборонної роботи; сім’ї, молоді та спорту; управлінь: освіти і науки; охорони здоров’я.
Валентин Дубок – начальник відділу з питань запобігання та виявлення корупції обласної державної адміністрації, магістр державного управління під час візуалізованої лекції-бесіди звернув увагу посадовців на те, що відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» державні службовці, інші суб’єкти декларування, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, яку визначає НАЗК, а також розповів про новації та зміни у методиці подання та оприлюднення декларацій посадовцями.
Крім цього, учасники вебінару отримали відповіді на численні запитання.